Beantwoord

Afstandsbediening instellen

  • 23 October 2019
  • 21 reacties
  • 608 keer bekeken

Ik heb dit probleem ook. 

- Hoe kan ik hem zelf laten zoeken, en dus het veld leeg laten? Ik zie toch geen veld???

 

- Wordt met menu ontvanger het menu van de tv bedoeld, of het menu van de kpn ontvanger??

 

Fijne groet, 

Ton

 

Admin: re​​​acties afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door PeterG 27 October 2019, 17:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb dit probleem ook. 

- Hoe kan ik hem zelf laten zoeken, en dus het veld leeg laten? Ik zie toch geen veld???

 

- Wordt met menu ontvanger het menu van de tv bedoeld, of het menu van de kpn ontvanger??

 

Fijne groet, 

Ton

Hallo@Ton Duiven 
Welke 4K ontvanger heb je?
De Arris of de witte ZTE?
Aan je reactie te zien denk ik dat je de Arris hebt>
Zo ja kijk dan hier voor de oplossing.

 

Met menu wordt bedoel het menu van de KPN-ontvanger
Instellingen - helemaal naar benden scrollen, nog verder naar beneden scrollen en menu Afstandsbediening instellen (Alleen voor de witte ZTE ontvanger)

Dag Tijger, 

 

Alvast dank voor je hulp. 

Ik heb een witte afstandsbediening. Hoe die heet weet ik niet, maar het is de derde van boven op deze pagina: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

In het menu van de kpn ontvanger kan ik nergens iets vinden over de afstandsbediening. 

 

Met code 20 lukt het niet, dat had ik al geprobeerd.

Fijne groet, 

Ton. 

Op deze pagina https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-188655003/KPN-Telfort-interactieve-TV-afstandsbediening.html?gclid=EAIaIQobChMI9qXP_s6y5QIVBp53Ch16SQmuEAQYAyABEgIAQ_D_BwE

Is het de linkse. 

Hoi huistijger,

Ik heb de link over de Arris gevolgd die je gaf, dat gaat over Bluetooth koppelen. Daar kom ik je ook tegen. 

Maar ik kom geen oplossing tegen. 

 

Fijne groet, Ton

Reputatie 7
Badge +21

Het bericht van Nadia gaat het om Ton, daar staat het

Hoi,@Ton Duiven 

Er is wat 'spraak'verwarring hier.Je reageert op een oud (! okt. 2018) topic over de ab van de ontvanger zte8001.

De ab die je aangeeft via de link van 123afstandsbediening lijkt het mij gewoon de ab D3 (dat staat in het batterijvak) van KPN. Voor de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. Die werkt met infrarood.

Verder is er nu ook nog de Arris 5202. Dat is een andere ab. Om je goed verder te helpen is het belangrijk om te weten welke ontvanger je hebt. Arris 2952 of Arris 5202.

Je kunt ook zelf kijken op de pagina om je ab geschikt te maken voor je televisietoestel (aan/uit en volume; overige functies ten alleen tijde met de JVC ab)
Klik dan eerst op de afbeelding van je ab. www.kpn.com/afstandsbediening .

Hoi Peter,

Google bracht mij op dit forum, ik begon met dat ik het zelfde probleem heb als de topicstarter. Dat het toppunt c van okt 2018 is doet daar niets asn af, het probleem is hetzelfde. Alle stappen zoals aangegeven op de site van kpn had ik uitetaard al gevolgd. Ik val geen mensen lastig zonder eerst alles wat ik kan vinden/bedenken geprobeerd te hebben. 

Mijn afstandsbediening is een D3. Volgens diverse afbeeldingen een Arris, dus. Althans, wanneer ik zoek op "Arris afstandsbedienig kpn" en dan Afbeeldingen kies dan vind ik hem ook.

 

Ook heb ik een pdf gebonden ket honderden codes, met veeeeeeeel televisie-merken, maar geen JTC. Het gaat dus niet om een JVC. Die verwarring ben ik ook meer tegengekomen. 

 

Terug naar waar het omgaat: ik heb hetzelfde probleem. Codes 8608 en 2239 via de stopknop werken ook niet. Code 20 (overige) ook niet. 

 

Fijne groet, Ton. 

 

Ha huistijger, 

 

Overigens dank voor je sterke, volhoudende bereidheid om een ander te helpen!

Ik heb daar meerdere berichten van Nadia van KPN gezien, maar met haar handvaten kom ik er ook niet. Net de klantenservice gebeld, die was kort en snel: er is geen code beschikbaar.

Balen, en een slechte zaak. 

 

Fijne groet, Ton

(13:28)

Há! Overheen gelezen maar bij nalezen zie ik “het is de derde van boven". Dat is dan dus ab D3.

Via dat plaatje “derde van boven” kun je met doorklikken (D3) alle codes voor JVC vinden. Uitleg hoe die codes te gebruiken lees je daar ook.

TIP: Zoek alleen op merk en specificeer niet verder op type.

Update: 14:07.

Lees net dat je "televisie”merk JTC is??? Nog nooit van gehoord! I.i.g. ondersteunt KPN dát merk helaas niet.
Maar...even gekeken op internet en het is het Budget merk onder de budget merken.

Hoi Peter, 

 

Het is zeker weten een budget merk. 

We hebben hem in Duitsland d gehaald bij Real. 50 inch, €239,- euro. Noot: We hebben niet alleen naar de prijs gekeken, maar ook zeker naar beeld en geluid. En daar was deze beter in dan de Sharp van €369,-  die er naast hing, zeker qua beeld. 

Dan blijkt het koppelen van de AB, zoals het nu lijkt, niet te kunnen. Erg jammer, maar dan is dat maar zo. 

Reputatie 7

Hoi @Ton Duiven, zoals je ziet hebben we je berichten ook afgesplitst naar een eigen topic. Doordat het originele topic over een ander type afstandsbediening ging was iedereen die probeerde te helpen op het verkeerde been gezet. Uiteindelijk is het wel duidelijk geworden, voor jtc hebben we inderdaad geen code's beschikbaar om de afstandsbediening in te stellen. Wel kan je onze afstandsbediening gebruiken voor de menu's en de zenders, voor het volume kan je de originele jtc afstandsbediening gebruiken.

@Jasper@Jasper

Fijn dat er ook iemand van KPN in de lucht komt. Ik ben overigens officieel Telfort klant.

Ik heb direct in reactie op huistijger vermeld welk type afstandsbediening ik heb...... 

Dit is niet het eerste probleem wat wij hebben met Telfort. In het begin viel regelmatig de verbinding weg. Eerste monteur keek alleen in de wijkverdeelkast, de tweede monteur alleen naar de aansluiting in de huiskamer, nieuw modem hielp ook niet, en pas de derde monteur was zo helder om in de meterkast te gaan kijken, en toen was het opgelost.

Om een monteur te krijgen viel ook nog niet mee. Er werd bijvoorbeeld doodleuk een afspraak door dat bedrijf waar de monteurs voor werken afgezegd, onze storing was blijkbaar niet belangrijk meer. Dat ik mijn werk niet kon doen telde niet. Bijzonder vervelend als je tv kijkt en alles valt weg, maar als je thuis werkt en je belt via voip en je verbinding valt zo'n 20 x per dag weg, dan wordt je knettergek.

En dan nu dit. 

Voordat we deze tv kochten heb ik gekeken of een onbekend merk een probleem zou zijn. 

Volgens jullie niet, want met code 20 werkt het immers bij Overige merken. Er staat nergens dat het weleens gewoon niet zou kunnen.

Ik ben nu helemaal klaar met Telfort, ik ga het contract wegens wanprestatie beëindigen. 

Dan even ter info:

Overigens wordt JTC ook bij Ziggo niet ondersteund icm de afs.bed. van de Mediabox XL en de Next…. en reken er ook niet op bij T-mobile, NLE (ook via KPN), Tele2, Online.nl.

Het is gewoon een té onbekend klein merk!

Als er een CI+ slot in de tv zit (wat ik niet verwacht bij zo'n uitgeklede budget-tv) zou je Ziggo wel icm Ci+ module tv kunnen kijken met één afst.bed., die van je tv. Maar dan kan je niet pauzeren of opnemen. Maar je loopt GROTE kans dat de tuner v.d. tv dan niet samenwerkt met de doorgifte op Ziggo en dan zie je nog niks! Want het “merk” staat ook niet bij de gecertificeerde tv's.

De enige Nederlandse verkoper van JTC, Conrad.nl, lijkt me er mee gestopt. Meeste modellen permanent uitverkocht staat er op de site. Die van 32 inch nog wel.

Ha Peter, 

 

Dank voor je zeer goed bedoelde meedenken.

We doen het maar met 2 ab's voortaan, maar daar balen we wel van. Naar Telfort is dit de grote druppel die een goed gevulde emmer laat overlopen. Hoe ze daar met het eerdere technische probleem zijn omgegaan was hemeltergend, totaal respectloos naar ons als klant. Als ik zo met mijn eigen klanten zou omgaan zouden ze allemaal weglopen.

 

Fijne groet,

Ton

maar daar balen we wel van.

Tja, totaal onbekend merk tv gekocht en bovendien niet in Nederland. Dus… je hebt nu wel een goedkoop toestel, maar dat is dan wel de consequentie in mijn optiek.

Ik begrijp wel dat Telfort zei dat het wel kon. Met veel (in Nederland) verkrijgbare merken die ook nog enigszins redelijk verkocht. Ik schat zo maar dat er nog geen 10 toestellen van dat merk in Nederland in gebruik zijn. Want bij welke provider ook: altijd 2 ab’s gebruiken.

Je wijst mij iéts te veel naar alleen de provider.

Hoi Peter, 

 

Dat wijzen naar de provider komt omdat Telfort aangeeft dat de overige merken onder code 20 werken. Dat heb ik vooraf gecheckt. Er wordt nergens vermeld dat er merken bestaan waarbij het niet werkt. En zoals ik al zeg: dit is een flinke druppel die de al goed gevulde emmer laat overlopen.

Er zijn overigens, denk ik, wel meer dan 10 JTC-televisies in Nederland.

Ga voor de lol eens kijken bij Real in Duitsland. Kijk naar de prijzen en naar de kwaliteit.

Deze tv heeft aanmerkelijk beter beeld dan de veel duurdere die er letterlijk naast hangt. Ik ben heus niet de enige Nederlander die daarom voor deze tv kiest. 

Reputatie 7

Code 20 is een laatste optie als de andere manieren om de afstandsbediening af te stellen niet gelukt zijn, het is geen heilige graal waarmee elke toestel zal werken. Als het met code 20 niet lukt, kan het niet.

Ondanks dat KPN en Telfort bezig zijn met het samensmelten, heeft Telfort ook een eigen forum waar je alle vragen over Telfort producten kunt stellen: https://forum.telfort.nl/

@Jasper@Jasper,

 

Dank voor je reactie. 

Maar blijkbaar is het voor zowel KPN als Telfort teveel gevraagd om bij de handleiding dit te vermelden. En dat is wat mij nu mateloos stoort.

Jullie denken vanuit het bedrijf, in plaats van vanuit de klant. 

Reputatie 7

Wat mis je precies in de handleiding dan? Dat jouw specifieke tv niet afgesteld kan worden of iets anders?

In de handleiding van Telfort wordt het instellen van de afstandsbediening beschreven op pagina 14/15, met een link naar Telfort.nl/ehbi (Eerste Hulp Bij Installatie). Daar worden heel veel mogelijke vragen waar je tijdens een installatie tegenaan kunt kopen benoemd. 

Wat ik mis heb ik al aangegeven: de opmerking dat het niet bij alle merken werkt. 

Reputatie 7

Dat staat er inderdaad niet bij, dat klopt. Er staat ook niet dat het bij alle merken wel werkt. Op de website die ik noemde worden nog een aantal tips gegeven voor als het met de stappen in de handleiding niet lukt. Ik denk niet dat de handleiding voor Telfort nog aangepast zal worden, zoals je weet gaan we meer en meer samen en zullen we samen onder de naam KPN verder gaan in de toekomst.