Beantwoord

Afstandsbediening instellen MT Logic

  • 14 January 2020
  • 10 reacties
  • 2090 keer bekeken

Goedemorgen Afstandsbediening instellen, welkom op het Forum ;)
Voor de 'overige' merken en afstandsbedieningen is de snelcode 20 vaak de oplossing. Zou je deze kunnen proberen? De uitleg voor de snelcode is als volgt: 'Druk 5 seconden op menu of stop-toets (Stop toets voor lange model C3/D3. Menu+Stop voor korte model A1/B1 ), totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert. Voer de snelcode van je tv-merk, uit Stap 1 in met de toetsen 0 – 9 . Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden. Druk nu op de knop tv (linksboven) en houd deze ingedrukt. Richt de afstandsbediening op je televisie. Het programmeren is nu gestart en loopt door tot je televisie uitgaat. Zodra je televisie uitgaat, laat je de knop tv los. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert nog twee keer ter bevestiging'.
Werkt dit niet, dan hoor ik het graag!

 

Ik begrijp de instructie niet: “Voer de snelcode van je tv-merk, uit Stap 1 in met de toetsen 0 – 9” Is dat niet 20? of moet je 020 gebruiken? Mijn lichtje gaat namelijk niet continu branden.

 

dank voor de terugkoppeling

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 28 January 2020, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @SteenErts, ik help je graag op weg met instellen van de afstandsbediening.

Je moet de code exact zo invoeren als hoe het weergegeven wordt op de site of in de handleiding. Dus als er 020 staat, dan voer je inderdaad 020 in. Heb je de stappen om de afstandsbediening in te stellen al gevolgd? Als je die helemaal doorloopt, moet het goed komen.

Laat je weten of het is gelukt? Zo niet, laat je me dan weten wat je geprobeerd hebt en waar je precies op vast loopt?

Hoi Alexa, dank voor je reactie. Ik heb de 020 code ingevoerd ook al staat dat niet als zodanig in de andere post. Maar dan doet hij er meer dan twee minuten over. Dus ik heb nog niet de tijd genomen om de maximale tijd te gebruiken (denk ik). Zou je misschien kunnen aangeven wat de maximale tijd is om de scan (dus nadat het lichtje permanent rood staat) duurt? Hartelijk dank daarvoor.

 

Voor de 'overige' merken en afstandsbedieningen is de snelcode 20 vaak de oplossing. Zou je deze kunnen proberen? De uitleg voor de snelcode is als volgt: 'Druk 5 seconden op menu of stop-toets (Stop toets voor lange model C3/D3. Menu+Stop voor korte model A1/B1 ), totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert. Voer de snelcode van je tv-merk, uit Stap 1 in met de toetsen 0 – 9 . Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.“ 

Reputatie 7
Badge +19

@SteenErts Dankjewel voor de extra uitleg. Twee minuten is wel erg lang. Voor de zekerheid; welke kleur afstandsbediening heb je? En lukt het wel als je 20 als code gebruikt, in plaats van 020?

@SteenErts Dankjewel voor de extra uitleg. Twee minuten is wel erg lang. Voor de zekerheid; welke kleur afstandsbediening heb je? En lukt het wel als je 20 als code gebruikt, in plaats van 020?

 

Het is wit. En met 20 komt het lichtje niet naar rood constant. Dus nee.

Reputatie 7
Badge +19

@SteenErts  Dat is jammer, dan zoeken we verder. Ik raad je aan om deze instructies eens te proberen. In de lijst staan twee codes voor MT Logic, ik ben benieuwd of je televisie werkt met een van deze twee, en natuurlijk vooral of het wel lukt als je die instructies uitprobeert. De codes die ik zie staan zijn 005 en 009.

Voor de zekerheid, dit zijn de stappen:

  • Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. 
  • Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Laat je weten of het hiermee wel lukt?

@SteenErts  Dat is jammer, dan zoeken we verder. Ik raad je aan om deze instructies eens te proberen. In de lijst staan twee codes voor MT Logic, ik ben benieuwd of je televisie werkt met een van deze twee, en natuurlijk vooral of het wel lukt als je die instructies uitprobeert. De codes die ik zie staan zijn 005 en 009.

Voor de zekerheid, dit zijn de stappen:

  • Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. 
  • Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
  • Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
  • Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Laat je weten of het hiermee wel lukt?

Hoi @Alexa_ dank voor je snelle opvolging maar helaas doen de beide codes het niet.

Ik volg ook een andere actie door 6 sec op de stop-knop te drukken conform de instructie van de juiste afstandsbediening.

Het is een “domme” Smart-TV van de MT-Logic en doordat deze met een wallmount aan de muur is bevestigd, kan ik helaas niet het serie- of typenummer lezen.

Ik dank je voor je moeite maar helaas is deze code blijkbaar niet populair onder KPN gebruikers.

Reputatie 7
Badge +19

@SteenErts Jammer dat het ook met die codes niet lukt, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Niet alle televisies worden blij van bediening door een andere afstandsbediening, laat ik maar zeggen :slight_smile: Mocht je toch nog achter een serienummer komen op een later moment, dan kan je altijd zoeken op onze site. Mogelijk kom je dan toch een code tegen waar de televisie wel op reageert. En als je vragen hebt, laat het gerust op het forum weten.

Ik heb ook een mt Logic die ik op geen mogelijkheid gekoppeld krijg met mijn afstandsbediening

Hoi ,

na veel zoeken werk bij mij 367.

Source + ok  tegelijk indrukken (5sec) tot rode lampje brandt.

Dan 367 intoetsen... daarna knippert hij 2x en klaar.

Even testen met de mute of volumeknoppen.

Hopelijk werkt het.

Gr Erik

Reputatie 7
Badge +19

Hoi ,

na veel zoeken werk bij mij 367.

Source + ok  tegelijk indrukken (5sec) tot rode lampje brandt.

Dan 367 intoetsen... daarna knippert hij 2x en klaar.

Even testen met de mute of volumeknoppen.

Hopelijk werkt het.

Gr Erik

Wat fijn om te horen Erik, dank voor het delen! Mogelijk zijn andere bezoekers die dit topic lezen er ook mee geholpen :)