Beantwoord

Afstandsbediening instellen op Salora 24led1600

  • 4 January 2020
  • 10 reacties
  • 1862 keer bekeken

Goedenavond, helaas kan ik mijn tv niet koppelen met de standaard codes van salora. Iemand nog andere suggesties? Ik heb de nieuwe zwart witte afstandbediening voor evt. 4k

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door PeterG 5 January 2020, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Helaas is Salora één van de moeilijke merken. Dat zijn er nog geen 10.

Heb je de afst.bed. C3 of D3 dan kun je het nog proberen met snelcode 20. (procedure kan tot wel 5 minuten duren)

Heb je de nieuwe geheel witte afst.bed. dan zal het met jouw type Salora niet gaan lukken als de in de pdf genoemde 3-cijferige codes geen van allen werken.

Salora: goedkoop, maar dus wel (vaak) 2 ab’s nodig. Die van de tv voor aan/uit toestel en volume. Die van KPN voor de rest.

Deze hebben we. 

Dat is het allernieuwste type idd.

Als het daarmee niet lukt met de hier (pdf) vermelde codes dan gaat het voor dat type niet werken helaas.

Salora staat aangeschreven als budgetmerk.

Heb je het 4k model van dat merk?

Ik heb wel ervaring met salora icm itv maar niet met deze AB.

Zou er voor dit type AB een snelzoekcode zijn, zoals :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/graag-een-code-voor-salora-32led1500-456982

Reputatie 7

Hoi @Veldkamp, Salora is een lastig merk om in te stellen inderdaad. Is het nog gelukt met de tips die Peter gaf? Als het daarmee niet lukt is het een model waar de afstandsbediening niet op kan worden ingesteld.

Het zal dan wel niet willen. Andere afstandbediening wel.

Ik wil toch nog even iets opmerken. Er wordt nu net gedaan alsof Salora een soort goedkope tweederangs televisie is.  Maar de vorige afstandsbediening werkte er wel mee. Met de code 655, die nu niet meer werkt met de nieuwe afstandbediening. Dus laten we nou niet een merk afdoen als niet deugend, het ligt dus gewoon aan de nieuwe afstandbediening, niet aan het merk televisie.  Niet dat dat zo erg is, maar Salora afschilderen als goedkoop merk en dat het daaraan zou liggen is gewoon oneerlijk. Overigens heeft mijn moeder een peperdure Loewe en zij heeft bij Ziggo hetzelfde probleem met haar afstandbediening.  Dit ligt dus niet aan de hoge of lage prijs van het merk.

De grote telecombedrijven doen voortdurend of het aan de televisie ligt. Nu eens ligt het aan fabrikant Philips waar het aan ligt (bijvoorbeeld dat de CI plus module het niet meer doet), en dan weer is het Loewe waardoor de afstandbediening niet met de tv samengaat en nu is het Salora. Dat ligt niet aan budget of luxe.  Eerlijk duurt het langst. 

Reputatie 7
Badge +11

Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-koppelen-salora-490339#post922316

Probeer  ook eens code 637?

tycha bedankt 💪