Beantwoord

Afstandsbediening instellen voor Sony type 49xe9005

• 24 december 2017
  • 12 reacties
  • 1532 keer bekeken

Het lukt mij met de kpn codes en ook via de snelcode niet om mijn kpn afstandsbediening (type C3) helemaal goed te koppelen aan mijn Sony tv type 49xe9005. Aan/uitzetten, meute en zenders wisselen lukt wel, maar het geluid harder en zachter zetten niet. Er is wel geluid, maar dit blijft op hetzelfde sterkte-niveau.
Iemand ervaring mee en/of een oplossing?
icon

Beste antwoord door Justin_ 2 januari 2018, 16:02

Via privébericht heeft Jan-Otto laten weten dat het probleem met behulp van het Sonos-forum is opgelost. 🙂 Het omruilen van de afstandsbediening was niet nodig.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Kijk in de gebruiksaanwijzing van de IPTV decoder.
Bij werkt de code die daar instaat.

Zie anders hier: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Ik denk dat je mute bedoelt.
Geluidsonderdrukking aan/uit

Zenders wisselen gaat via de IPTV decoder en niet via de tv.
Mute kan ook via de IPTV decoder.

Het enige wat je met de afstandbediening kan regelen is:
Volume tv (dan gaat mute ook via de tv)
Aan/uit zetten van de tv.
Meer niet, de rest gaat via de afstandsbediening.

C3 zegt mij niets.

Je zit nu in het topic IPTV
Heb je wel IPTV?
Bij Digitenne, kan je beter dan het Topic Digitenne gaan.
Dank voor reactie. De codes werken wel, maar geluid harder en zachter zetten niet. Ik hoor wel geluid maar kan het met de kpn afstandsbediening niet harder / zachter zetten. Ik heb zo’n witte, waar 2 versies van zijn, ik heb de c3
Reputatie 7
Badge +13
Reageert de aan/uit knop wel?
Gaat het geluid wel via de tv?
Reputatie 7
Heb je de procedure onder "Mijn merk staat er niet tussen" op https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm al geprobeerd?
Beste Joop, ik heb met mijn vorige (LG) smart tv nooit problemen gehad met het koppelen van de kpn afstandsbediening. Alles heb ik nu met mijn nieuwe Sony 49XE9005 hetzelfde aangesloten. De Sonos met optische kabel naar de tv en HDMI van tv-ontvanger naar de tv en de tv-speakers uitgeschakeld. En het werkt dus behalve het geluid (wel geluid, maar harder/zachter lukt niet). Tv aan/uit, mute en zenders wisselen gaat gewoon. KPN zelf zegt dat er steeds updates komen van de codes, dus later nog maar eens proberen. Het is wel balen, want onhandig om alleen geluid te moeten regelen via IPad of smartphone.
Reputatie 7
Werkt de volumeregeling van de Sony afstandsbediening wel i.c.m. die Sonos?

Heb je de geluidsinstellingen staan zoals hieronder?

Niet geschoten is altijd mis. 😉
Bron.
Nee, omdat het tv geluid via de Sonos homecinemaset moet lopen, dienen de tv-speakers te worden uitgezet. De afstandsbediening van Sony wordt dus niet meer gebruikt.
Reputatie 7
Nee, omdat het tv geluid via de Sonos homecinemaset moet lopen, dienen de tv-speakers te worden uitgezet. De afstandsbediening van Sony wordt dus niet meer gebruikt.Heb je de aanvulling in mijn vorige bericht gezien.
De afstandsbediening regelt het volume van de televisie, niet van een Home Cinema Set. Om de Home Cinema Set ook te bedienen moet hdmi CEC gebruikt worden of de audio-uit op variabel gezet worden.
Ik bedien het volume van mijn Sony Home Cinema Set, via een hdmi kabel aangesloten op mijn Sony 43XD8305, met de afstandsbediening van KPN .
Maar dan heb je spullen van hetzelfde merk. Wellicht Bravia Sync een optie? Heb ik nog niet uitgezocht
Reputatie 7
Maar dan heb je spullen van hetzelfde merk. Wellicht Bravia Sync een optie? Heb ik nog niet uitgezochtHeb je die geluidsinstelling nu al aangepast, dat zou namelijk de truc moeten zijn als ik het Sonos forum mag geloven.

Overigens heeft dat in mijn situatie niets te maken met "alles van hetzelfde merk", maar met het feit dat hdmi CEC bestaat en dat zorgt er voor dat aangesloten apparaten via de hdmi kabel bestuurd kunnen worden.
Dat helpt jou niet want bij jou is de Sonos met een optische kabel aangesloten. Vandaar die optie op "Audio-uit" op variabel in te stellen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Jan-Otto, welkom op het forum! Balen dat het geluid niet harder en zachter gaat met de KPN afstandsbediening. Mute werkt dus wel? De afstandsbediening koppelen met code 20 werkt ook niet?

Model C3 is al een wat ouder model, dus als bovenstaande niet werkt, kan ik deze voor je omruilen voor een model D3. Misschien lost dit jouw probleem op. Reageer je op m'n privébericht?
Reputatie 7
Badge +22
Via privébericht heeft Jan-Otto laten weten dat het probleem met behulp van het Sonos-forum is opgelost. 🙂 Het omruilen van de afstandsbediening was niet nodig.

Reageer