Beantwoord

afstandsbediening interactief tv werkt niet goed

Goedemiddag,

Ik ben sinds vandaag de blije bezitter van een KPN interactief tv abbonement.

Nu heeft de monteur vanochtend alles ingesteld, helemaal blij, alleen nu kwam ik er zojuist achter dat mijn afstandsbediening niet helemaal goed werkt. Ik heb contact gehad met de live chat functie van KPN, alleen deze wisten het ook niet op te lossen. Het probleem is als volgt: Ik heb mijn afstandsbediening ingesteld aan de hand van de codes (SamSung TV), alles werkt, ik kan de tv uitzetten etc. etc.. Alleen kan ik mijn tv niet harder, zachter en/of muten met de KPN afstandsbediening. Mijn configuratie is als volgt. TV --> HDMI kabel naar mijn dolby. iTV ontvanger --> kabel naar mijn dolby. Het geluid doet het, alles is verder prima, ik kan alleen me geluid niet bedienen met de kpn afstandsbediening. Heeft iemand misschien een idee en/of een verlossend woord? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet Ricardo

icon

Beste antwoord door PeterG 15 december 2015, 11:54

Geluid komt over mijn dolby, alleen het harder en zachter zetten moet dus via de afstandsbediening van de dolby.

Ik zei nog in mijn eerste gedeelte:"Het volume van een surroundset wordt NIET ondersteund."

Dan kan je dus zoeken naar codes tot je een ons weegt. Alleen televisietoestellen worden ondersteund.

Zoals wjb al aangeeft: een Logitech Harmony afst.bed. kun je zo instellen dat je tegelijk de STB van KPN kunt bedienen én het geluidsvolume van je surroundset (je dolby).

Er is nog een manier. Je TV ondersteunt wsl Easylink, Vieralink, Kurolink etc. (alle fabrikanten mogen er een eigen naam aan geven)

Als je dolby dat óók ondersteunt dan kun je ze op die manier 'koppelen', aangezien ze al verbonden zijn met een hdmi kabel. Via de tv gaan de opdrachten naar de versterker. Op die manier regel ik het volume van mijn dolby systeem met de afst.bed. van KPN.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Het volume van een surroundset wordt NIET ondersteund. Over het algemeen gaat er geen geluid naar de TV als de HDMI via de surroundset loopt. 

Er zijn diverse codes voor Samsung beschikbaar. Je hebt er mogelijk één ingesteld die niet alle functies van JOUW Samsung ondersteund, indien bovenstaande niet van toepassing is. Dus 'gewoon' een van de andere codes proberen. Enne, let op het versienummer van de afstandsbediening. A.h.g.i. heb je versie D3. 

Volg de stappen hier (daar staan ook alle codes):

https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instellen.htm

PeterG schreef op 14 dec '15 om 17:27u

Het volume van een surroundset wordt NIET ondersteund. Over het algemeen gaat er geen geluid naar de TV als de HDMI via de surroundset loopt. 

Er zijn diverse codes voor Samsung beschikbaar. Je hebt er mogelijk één ingesteld die niet alle functies van JOUW Samsung ondersteund, indien bovenstaande niet van toepassing is. Dus 'gewoon' een van de andere codes proberen. Enne, let op het versienummer van de afstandsbediening. A.h.g.i. heb je versie D3. 

Volg de stappen hier (daar staan ook alle codes):

https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instell...

Hallo Peter,

Dank voor je reactie.

Ik heb die handleiding vanmiddag uitvoerig geprobeerd, alle codes die hij aangeeft geven hetzelfde resultaat (helaas).

Ik heb het ook geprobeerd via het modelnummer van mijn TV, maar ook dit mocht niet baten.

Vanmiddag nog even door zitten rommelen met scart aansluiting en de bijgeleverde overige kabels door KPN, maar helaas.

Zit denk ik niets anders op dan het gebruiken van 2 afzonderlijke afstandsbedieningen. Geluid komt over mijn dolby, alleen het harder en zachter zetten moet dus via de afstandsbediening van de dolby.

Nogmaals dankjewel.

Groet,

Ricardo

Reputatie 7
De afstandsbediening is alleen voor het bedienen van de TV en de KPN TV ontvanger.

Als de surroundset en/of de TV dus geen aansturing via HDMI ondersteunt (zoals Sony met "Bravia Sync") dan zit er niets anders op dan ofwel twee afstandsbedieningen te gebruiken ofwel een universele afstandsbediening van bijvoorbeeld Logitech aan te schaffen.

Reputatie 7

Geluid komt over mijn dolby, alleen het harder en zachter zetten moet dus via de afstandsbediening van de dolby.

Ik zei nog in mijn eerste gedeelte:"Het volume van een surroundset wordt NIET ondersteund."

Dan kan je dus zoeken naar codes tot je een ons weegt. Alleen televisietoestellen worden ondersteund.

Zoals wjb al aangeeft: een Logitech Harmony afst.bed. kun je zo instellen dat je tegelijk de STB van KPN kunt bedienen én het geluidsvolume van je surroundset (je dolby).

Er is nog een manier. Je TV ondersteunt wsl Easylink, Vieralink, Kurolink etc. (alle fabrikanten mogen er een eigen naam aan geven)

Als je dolby dat óók ondersteunt dan kun je ze op die manier 'koppelen', aangezien ze al verbonden zijn met een hdmi kabel. Via de tv gaan de opdrachten naar de versterker. Op die manier regel ik het volume van mijn dolby systeem met de afst.bed. van KPN.

wjb schreef op 14 dec '15 om 23:56u

De afstandsbediening is alleen voor het bedienen van de TV en de KPN TV ontvanger.

Als de surroundset en/of de TV dus geen aansturing via HDMI ondersteunt (zoals Sony met "Bravia Sync") dan zit er niets anders op dan ofwel twee afstandsbedieningen te gebruiken ofwel een universele afstandsbediening van bijvoorbeeld Logitech aan te schaffen.

Hi WJB,

Bedankt voor de tip, ik ga straks gelijk even shoppen om een universele afstandsbediening (bijv. Logitech) aan te schaffen.

Gr,

Ricardo

PeterG schreef op 15 dec '15 om 11:54u

Hi Peter,

Wederom bedankt voor je reactie.

Ik ga straks een logitech afstandsbediening aanschaffen.

Zal de andere optie die je noemt daarvoor nog even proberen uiteraard, was daar niet van op de hoogte dus interessant. dankjewel!

Gr,

Ricardo

Reageer