Beantwoord

Afstandsbediening is kapot

  • 8 January 2020
  • 26 reacties
  • 18062 keer bekeken

Mijn afstandsbediening is stuk en wil graag een nieuwe.

Ik dacht dat ik 1 opgestuurd zou krijgen, maar tot op heden niets ontvangen. Kan ik alsnog een nieuwe afstandsbediening krijgen?

BVD

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 8 January 2020, 22:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Tineke V 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Laat je even weten of het is gelukt? 

 

Voor meer informatie over een kapotte afstandsbediening kan je terecht in dit topic.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Tineke V Heb je jouw Internet en TV abonnement in MijnKPN wel gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.

Onze afstandsbediening zijn stuk of doen raar.. nu wil ik nieuwe bestellen maar zie ik dat je hier voor moet betalen. Is het niet zo omdat je klant bent dat je dan gratis nieuwe krijgt toe gestuurd?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Pater2020  je hoeft niet te betalen.

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Heb je in MijnKPN het Internet en TV abonnement wel gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutboodschap te zien en lukt de aanvraag niet.

Succes!

Reputatie 7
Badge +28

@Pater2020  

Ja, tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien. 

Laat je even weten of het is gelukt? 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Pater2020. Vervelend dat je afstandsbediening niet meewerkt. Ik zie dat @RBxx en @Noordzee je al uitstekend op weg helpen. Laat je weten of het is gelukt een nieuwe afstandsbediening te bestellen? 

Het is inderdaad gelukt voor in iedergeval 1. Probeer de andere nog aan de praat te krijgen maar zelfs het lampje doet het niet 😢 kan ik die nog weer aan de praat krijgen?

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben bang dat je nog een tweede afstandsbediening moet bestellen via de website. 

Oh lieve help duurt het ook echt 2 dagen voor die binnen is?

 

die andere doet het nog wel een beetje kan ik die ook zo op een andere tv doen? We zijn ziek met z’n alle dus de tv is hard nodig 

Reputatie 7
Badge +28

@Pater2020 

 

Heb je inmiddels de tweede afstandsbediening ook al besteld? 

Ja die heb ik vandaag ook besteld, gelukkig doet er 1 het nog en kan ik die op beide kastjes gebruiken, denk dat morgen de eerste misschien al wel binnen komt 

Reputatie 7
Badge +28

Is de eerste afstandsbediening inmiddels ontvangen en in gebruik? 

 

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat het in ieder geval is gelukt om de nieuwe afstandsbedieningen te bestellen, @Pater2020. En wat rot dat jullie met z'n allen ziek zijn. :disappointed: Ervaring leert dat de nieuwe afstandsbediening in de praktijk wel iets sneller in je brievenbus ligt hoor. Voor nu beterschap! 

Goedenavond, we proberen nu de afstandsbediening te installeren op de tv. 1 is gelukt nummer 2 staat niet op de standaard lijst maar opgezocht en krijg het nog niet voor elkaar. 

Is de eerste afstandsbediening inmiddels ontvangen en in gebruik? 

 

De ene doet het prima die 2 e kan ik nog niet aan de praat krijgen op de lijst opgezocht alle codes geprobeerd maar geen die wil 😢

Reputatie 7
Badge +28

Tegenwoordig wordt deze afstandsbediening verstuurd. Heb jij ook deze ontvangen? Het koppelen is dan vaak even een geduldig werkje. Het gaat met name om de eerste stap waarbij het vaak mis gaat. Probeer het nog eens: 

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 

Stap 2.

Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

 

Stap 3.

Controleer dan of de volgende knoppen werken: tv, mute, geluid harder en zachter en source

 

 

 

 

Stap 4.

Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood en de afstandsbediening is ingesteld.

Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en test opnieuw.

 

Klopt die heb ik ontvangen…  Maar moet je die code alle cijfers tegelijk indrukken? En dat rode lampje gaat ook niet branden 

Inmiddels is het gelukt👌🏼 Er staat een stap niet goed duidelijk beschreven vond ik! Maar het werk dat is het belangrijkste!!

Reputatie 7
Badge +28

Ja, sommige mensen zijn gillend gek geworden van het instellen van dit apparaatje. :grinning::yum:

Maar mooi dat het nu werkt. :thumbsup_tone3:

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Pater2020. Ik begrijp dat je wat problemen ondervond met het instellen van de afstandsbediening, maar het inmiddels is gelukt. Dat is goed om te lezen! Je weet ons te vinden als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt.

Inmiddels is het gelukt👌🏼 Er staat een stap niet goed duidelijk beschreven vond ik! Maar het werk dat is het belangrijkste!!

Hoi, zou je mij aan willen geven wat er niet duidelijk is? Mij lukt het namelijk ook niet, dus misschien zie iets over het hoofd…...

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Helene. Wat gaat er mis? Kun je de afstandsbediening helemaal niet aan je tv koppelen? Of werkt bijvoorbeeld alleen het volume niet? Wat voor tv heb je? En heb je de stappen doorlopen die @Noordzee bovenstaand beschrijft? 

Dag @Helene. Wat gaat er mis? Kun je de afstandsbediening helemaal niet aan je tv koppelen? Of werkt bijvoorbeeld alleen het volume niet? Wat voor tv heb je? En heb je de stappen doorlopen die @Noordzee bovenstaand beschrijft? 

Het is mij inmiddels ook gelukt. Door goed te lezen, werd het me duidelijk. De onduidelijke stap die Pater2020 beschreef herkende ik. Dank voor je reactie!!

 

Reputatie 6
Badge +9

Mooi dat het alsnog is gelukt, @HASSnijders! Kun je toelichten over welke stap het precies gaat? Dan kunnen we de beschrijving daarvan wellicht iets aanscherpen. :slight_smile:

Mooi dat het alsnog is gelukt, @HASSnijders! Kun je toelichten over welke stap het precies gaat? Dan kunnen we de beschrijving daarvan wellicht iets aanscherpen. :slight_smile:

Bij mij struikelde ik over stap 3, het controleren of het gelukt is door de tv aan en uit te zetten.

Nu achteraf dit teruglezend staat het er wel duidelijk, hoor!