Afstandsbediening iTV kan niet aan nieuwe tv gekoppeld worden, help?

  • 3 April 2019
  • 7 reacties
  • 1019 keer bekeken

Wij hebben KPN Compleet. Kocht een nieuwe tv voor de slaapkamer, maar de (witte) afstandsbediening voor interactieve TV instellen lukt niet, want voor deze tv is volgens de KPN-website géén code beschikbaar. En code 20 werkt ook niet. Gek, want onze oude nu defecte tv is een oud beestje van11 jaar oud en daarvoor was wel een code beschikbaar (3 cijfers).

Mijn nieuwe tv is nu een DYON ENTER 32 Pro X, gekocht bij Conrad.

Wij vinden het erg lastig om 2 afstandbedieningen te moeten gebruiken. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem; is er bijvoorbeeld een universele afstandsbediening te koop die de DYON-afstandsbediening vervangt en vervolgens dan wél met een code voor de KPN-afstandbediening werkt?

Jan

Admin: nieuw topic voor vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @Manso, ik zie dat je vraag hier even is blijven liggen, mijn excuses. Ik moet je helaas teleurstellen, niet voor alle tv-merken en type hebben we een code. De meest populaire en goedverkochte toestellen zullen er zeker tussen zitten, de wat onbekendere merken helaas niet altijd. Je kunt enkele codes proberen, op goed geluk kan er een code matchen.

Mocht er iemand zijn waarbij het wel is gelukt, dan hoop ik dat 'ie hier in het topic reageert 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Manso

Staat het merk van jouw televisie niet in de lijst?
Probeer het dan met snelcode 20 en volg de onderstaande stappen:
Stap 1.
Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.


Stap 2.
Voer de snelcode ‘20’met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.


Stap 3.
Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.


Stap 4.
Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:
Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

Lukt het niet met snelcode 20? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw merk televisie. Voor het bedienen van je televisie (volume, AV/input en power) gebruik je de originele afstandsbediening van de televisie.
Steve,
Als je mijn vraag gelezen had dan had je gezien dat ik code 20 al geprobeerd had conform de KPN-instructie... had je je de moeite kunnen besparen, Desalniettemin bedankt.
Groet,
Jan
Reputatie 7
Badge +22
Steve,
Als je mijn vraag gelezen had dan had je gezien dat ik code 20 al geprobeerd had conform de KPN-instructie... had je je de moeite kunnen besparen, Desalniettemin bedankt.
Groet,
Jan

Verhip! Je hebt gelijk. Had eroverheen gelezen! 😂😉
Ik heb exact hetzelfde probleem en vind het buitengewoon irritant en onprofessioneel. Kan hier nou echt niks aan gedaan worden KPN? Misschien in een eerstvolgende update?
Reputatie 7
Hey @FWAB leuk dat je hier op inhaakt. Ik begrijp dat het vervelend is dat je voor het regelen van het volume en stand-by een extra afstandsbediening moet gebruiken. Helaas, niet alle type tv's en merken communiceren met de tv-ontvanger. De 'populaire' tv's (lees, meest verkocht) staan er uiteraard tussen zodat de verreweg de meeste tv's met de Interactieve ontvanger te koppelen is.

Let op! Snelcode 20 kan even duren, hooguit een minuutje of 10. Of heeft een aantal pogingen nodig om succesvol te koppelen. Hieronder nog even het uitgebreide stappenplan om te proberen;

  • Druk op de Menu-knop tot het rode lampje 2 keer knippert.
  • Voer code 20 in en het rode lampje knippert wederom 2 keer.
  • Richt nu de afstandsbediening op de tv en houdt de tv-knop op de afstandsbediening vast tot de tv uitgaat.
  • Laat dan direct los.
  • Het lampje knippert nog eens 2 keer.
  • Controleer of de knoppen Volume -/+ en Source werken. en de TV-knop voor uit / aan.
  • Werkt het nog niet goed, probeer het dan nog een keer.
Let wel, de Source knop werkt voor enkele tv's niet. Succes!

Ik heb 327 codes geprobeerd en onze DYON deed het uiteindelijk bij code 554.