Afstandsbediening iTv reageert soms niet

• 26 september 2014
  • 1 reactie
  • 555 keer bekeken

Sinds een week hebben we het alles in 1 glasvezelpakket van kpn, maar nu al twee keer gehad dat de afstandsbediening 's avonds niet reageert op het kpn kastje.

AB reageert wel op de tv.

Hebben ook de AB van het 2e kastje geprobeerd, maar zelfde verhaal: TV reageert wel, KPN kastje niet.

Kan alleen nog wel het kastje uitzetten en als je dan weer aanzet reageert de AB de eerste +/30 seconde wel en dan valt het weer weg, heel irritant. Bij indrukken van knopjes gaat nog wel het lampje branden bovenin de AB.

1e keer gebeurde het bij het gebruik van uitzending gemist.

2e keer waren we een programma aan het opnemen.

Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft, maar lijkt me dat alle functies gewoon moeten werken, ook als je iets aan het opnemen bent of uitzending gemist wilt kijken.

Graag een oplossing voor dit probleem.

1 reactie

Reputatie 7
Ik heb deze week iets dergelijks meegemaakt met twee nieuwe 2260 ontvangers (van Telfort, dat wel) van mijn zoon en schoondochter. Beide ontvangers reageerden niet of nauwelijks op de noch de eigen noch de andere AB (lampjes van de AB flikkeren zodra je een toets indrukt, op de ontvangers meestal geen enkele reactie). Dat is heel lastig als je de ontvangers nog moet activeren en het veelcijferige abonummer en pincode moet invoeren. Is uiteindelijk met heel veel geduld wel gelukt, maar de bediening blijft een crime.

Telfort gebeld en zij sturen een nieuwe AB (één voor één) maar ik vrees dat het daar niet mee te maken heeft. Ik heb zeer recent bij mij thuis ook 2 2260's geinstalleerd, en daar geen centje pijn. Zal de Telfort AB's ook eens bij mij thuis proberen.

Reageer