Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan nieuwe LG televisie

  • 13 November 2019
  • 15 reacties
  • 17602 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb alle codes geprobeerd die vermeld zijn op de website KPN bij installeren afstandsbediening.

Het is een nieuw model in 2019 op de markt, de code is niet te vinden.

Betreft:  LG   OLED55B9PLA

icon

Beste antwoord door PeterG 25 November 2019, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @henkvanrij, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er zijn sinds kort nieuwe afstandsbedieningen, waar het nét even anders mee gaat. Maar in jouw geval gaat het om een nieuwe televisie, niet om een nieuwe afstandsbediening toch? Kan je aangeven welke afstandsbediening van KPN je hebt? :slight_smile:  En welke codes heb je geprobeerd?
 

 

Reputatie 1

Beste Susan,

Het is niet alleen een nieuwe TV maar ook een vrij nieuwe afstandsbediening (klant v.a. 26 juni jl)

De afstandsbediening is type rechtsboven en versie D3.  Alle codes zijn totaal DRIE maal geprobeerd exact volgens jullie aangegeven procedure. Hier komen de 21 codes geplaatst in nummervolgorde.

  • 424
  • 463
  • 481
  • 483
  • 486
  • 502
  • 602
  • 629
  • 630
  • 633
  • 637
  • 638
  • 641
  • 642
  • 678
  • 833
  • 9160
  • 9163
  • 9164
  • 9166
  • 9209
Reputatie 1

En toen werd het stil…….

Reputatie 1

Beste lezers,

Zo jammer dat wij onze nieuwe TV,  LG OLED55B9PPLA niet kunnen koppelen aan de KPN-afstandsbediening.  Nou zijn we sinds enkele maanden KPN-abonnee en nu ook een nieuwe TV  en is onze teleurstelling groot omdat we van vrienden horen dat de afstandsbediening van ZIGGO gewoon gekoppeld kan worden aan hun, ook nieuwe TV  (zelfde type).

Van SUSAN, MODERATOR alhier horen we niets meer, ook een email met oplossing ontvingen we tot nu toe niet van KPN. 

Het geklungel met 2 afstandsbedieningen moet dus doorgaan. 1 van LG voor bediening TV en 1 van KPN voor de zenders etc.   

Alle 21 codes van de KPN-website zijn meerdere keren geprobeerd zonder resultaat. 

WIE WEET EEN OPLOSSING ??

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Henk! Hier ben ik weer :smile:  Ik werk helaas niet elke dag, dus af en toe is het even afwachten of neemt een collega het even over. Als het niet lukt met bovenstaande codes, dan lukt het helaas niet. Het enige wat je nog kan proberen is de snelcode (20):

  1. Stap 1.

    Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Stap 2.

    Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Stap 3.

    Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Als dit óók niet werkt, kan ik een nieuwe afstandsbediening toesturen. We hebben namelijk een nieuwere versie, het kan zijn dat die wél wil koppelen. 

Wil je aangeven of de snelcode werkt? En anders of je een nieuwe afstandsbediening wil proberen? Want dan moet je even je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer.

Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Ben even week afwezig, in buitenland en meldt me spoedig weer

Om de door jouw genoemde (3 en 4-cijferige) losse codes in te voeren druk ca. 5 sec. de STOP knop in! :wink:

Om de snelcode (2-cijferig) te gebruiken ca. 5 sec. de MENU knop indrukken.
De snelcode voor LG voor ab D3 is: 13.

Reputatie 1

Beste Peter,

Net terug uit het buitenland, jouw bericht gezien, meteen geprobeerd.

GEWELDIG!!  Het werkt!!!  Onze nieuwe LG OLED TV kunnen we nu eindelijk toch bedienen met 1 apparaat, de KPN-afstandsbediening.

Hartstikke bedankt voor de tip. Ook namens mijn vrouw, wij zijn wat ouder (80) en het werken met TWEE afstandsbedieningen ging ons niet goed af.    Al 2 weken zitten 'klooien' voor niks.  Dank, dank!!

 

Half uur geleden werd ik toevallig ook gebeld door KPN medewerker, het probleem had ik daar ook al 2x eerder neergelegd.  De medewerker vertelde mij zojuist dat er helaas geen oplossing is en dat we het maar met 2 afstandsbedieningen moeten blijven doen, kan niet anders was de boodschap.!!

ONBEGRIJPELIJK voor mij als vrij nieuwe klant van KPN dat zij de (snel)code 13 voor LG niet kennen.

Wij zijn erg gelukkig met uw bericht. 

Groeten Henk en Marja van Rij

 

 

Top!

Veel plezier v.d. nieuwe TV samen met ITV van KPN :slight_smile:

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn LG C9.

Alleen heb ik afbeelding 1 als afstandbediening, en de stappen die jij uitlegt werken helaas niet. 

Heb je een stappenplan die hiermee wel werkt? :grinning:

 

@handigeharrie

Ergo, je hebt een Arris vip5202 met de nieuwe ab (cijfers bovenaan en zwarte achterkant).

Dat zou zo moeten zijn.

1. Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. (codes LG: 005, 208, 244, 328, 741, 744)
2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig ca. 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

(A/V knop is zelfde als source danwel bron) Knop met pijltje in vierkantje onder de 7)

@PeterG : Wauw het heeft gewerkt! :grinning: ​​​​​​

Met dit stappenplan en 244 als code werkt alles dmv de kpn afstandbediening.

Thanks man! 

Wauw het heeft gewerkt!

@handigeharrie Ja, ik zeg ook wel eens iets goeds :wink:  :kissing_smiling_eyes: .

En ja, met zo’n forumnaam ging ik er al van uit dat het je zou lukken! :grin:

Ik lees deze informatie en zie enthousiaste mensen.

Ik heb een nieuwe lg tv. Ben door vragen heen gekomen met goed geluk.

Mijn kpn afstandsbediening doet bijna alles ,alleen het geluid gaat met de lg afstandsbediening.

Ben zeer ontechnisch en geen idee wat te doen?

Kunnen jullie mij helpen?

 

Hoop ook het antwoord terug te vinden op dit forum. Weet niet precies waar het terug te vinden is.

Bv dank

Ik heb een LG 32LM6300PLA TV gekocht. Fijne TV maar de afstandsbediening is niet aan de decoder te koppelen zodat je met twee afstandsbedieningen de TV moet bedienen. Wie weet raad? De opgegeven codes heb ik gebruikt maar deze werken niet.