Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan ok televisie

  • 19 December 2019
  • 25 reacties
  • 9701 keer bekeken

Ik heb een tv van het merk OK. gekocht en zoek een manier de afstandsbediening van KPN hiervoor te gebruiken. Het type tv is: ODL 32642H-DB

De tv-lijst (OK zonder punt erachter) voor koppelen van de afstandsbediening (net nieuw bij KPN aangeschaft) geeft de volgende codes hierbij op: 001, 366 en 402. Geen van drieën werkt.

Mijn oude  afstandbediening, een C3, kan ik ook niet verbinden met deze tv.

wie kan mij helpen?

Janaz

icon

Beste antwoord door PeterG 19 December 2019, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hoi @Janaz . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het niet wil lukken. Ik ga er van uit dat je de stappen voor het instellen van de afstandsbediening nauwkeurig hebt gevolgd? Heb je ook de hoofdcodes van de andere merken geprobeerd? Soms wil dat nog wel eens de oplossing zijn. 

OK. is een heel lastig merk. Doordat ze inkopen bij verschillende fabrikanten hebben ze geen vaste code.

Met de C3 kun je het beste de snelcode gebruiken. Ik geloof 20. Hoe verder kan ik nu niet nazien. Dat staat alleen op de papieren gebruiksaanwijzing en die ligt momenteel 133 km verderop….

Even uit m'n hoofd: druk 'menu’ in totdat de led brandt. Zorg dat je tv aan staat. Typ snelcode 20 in. Houdt de standby knop voor 'tv’ ingedrukt totdat je tv uitgaat.

Het ingedrukt houden van de "tv” knop kan daarbij wel tot 5 minuten duren, maar dan heb je ook wat.

RCA, Salora, OK. … allemaal héél goedkoop, maar lastig, vaak onmogelijk in te stellen op de kpn-ab’s. Goedkoop is...

Hallo Erwin en Peter,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb de instructies in de handleidingen allemaal zorgvuldig gevolgd. Ook de route via nr 20.

Ik ga nog wel de route van de andere hoofdcodes uitproberen.

ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt to nu toe.

Janaz

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Beste Erwin,

ik heb ongeveer 25 codes geprobeerd op beide afstandbedieningen en geef het maar op.

ik stuur de nieuw aangeschafte afstandbediening na de Kerst retour naar KPN.

Bedankt voor de hulp, ook Peter natuurlijk, en prettige Kerstdagen en een voorspoedig Nieuwjaar,

Janaz Hogema

Jammer, Janaz! Ik hoop dat je een leuke kerst gehad hebt en alvast een gelukkig nieuwjaar.

Voor andere vragen weet je ons te vinden!

Weet ondertussen iemand hoe het wel kan werken, ik heb bovenstaande allemaal geprobeerd, maar niks werkt om de afstandsbediening te kunnen koppelen?

Heb je de KPN afst.bed. met de netflix knop, @Twan888 ?

Die is a.h.g.i. wel in te stellen op OK. .

Ik heb de afstandsbediening met C geprobeerd en de nieuwe met de Netflix knop. Werkt allebei niet! Ik zou graag willen weten hoe het wel moet werken?

Die met de Netflix knop zou OK. moeten kunnen ondersteunen.

codes OK. : 001 328 366 402 508

Houdt de source en ok knop samen enkele seconden ingedrukt totdat het ledje knippert.
Voer een code in en druk na het knipperen van het ledje op de ok-knop.

Probeer de functies volume, tv aan/uit en indien gewenst bronkeuze (source) op je tv uit. Als het niet goed werkt dan procedure uitvoeren met volgende code.

 

Hoi,

Ik heb de afstandbediening die hierboven is afgebeeld en heb een OK. ODL43642U-TAB. Ik heb alle 5 de codes geprobeerd en bij 001 en bij 508 kan ik met de kpn afstandbediening wel het geluid bedienen van de tv en de tv uitzetten. Verder niks. Dus de source werkt bijv niet en ook de tv aanzetten lukt niet.

Bij de codes 328, 366 en 402 werkt niks.

Iemand nog tips of andere codes?

Hoi @Niels vd S , leuk dat je het forum hebt gevonden.

Voor OK. is er nog één code die niet in de pdf staat: 646

Ik verwacht dat het daarmee lukt.

Hoi @PeterG ,

Bedankt voor je super snelle antwoord. Helaas werkt met die code ook niks (net als bij 328, 366 en 402 zeg maar).

Nog meer ideeen/tips toevallig?

Nee, dan houdt het op. En zul je het w.b. aanzetten van de TV met diens eigen afst.bed. moeten doen. Of de knop op het toestel.

Je bent de éérste (via het forum) waar met de afst.bed. met de Netflix knop code 646 géén soulaas biedt met een OK. tv.

@PeterG ,

Bedankt weer. Zou het dan nog aan de afstandbediening kunnen liggen? Dat ik een vervanging aanvraag?

Als je al die met de Netflix knop (T4H) hebt dan heeft dat geen zin. De volgende zal hetzelfde resultaat geven. 
OK. is en blijft lastig i.c.m. een KPN afst.bed. De T4H is zelfs de eerste ab bij KPN die überhaupt (enkele) modellen OK. ondersteund.

Hopelijk vind je zelf nog een code en hopelijk wil je die hier dan delen? Kan zelf w.d.b. niks want heb een Samsung (die volledig compatibel is met KPN; zelfs de Samsung ab bedient de ontvanger.)

@PeterG  als ik iets vind laat ik het zeker weten. Heb ook nog een Philips tv en daar werkte het meteen. Zal idd wel aan het tv merk liggen ben ik bang.

Even voor de zekerheid de stappen die ik doe:

1. Ik druk de knoppen source en ok tegelijk in en wacht tot het bovenste van de 3 lampjes rood wordt.

2. Ik druk de code in (oa 646 geprobeerd)

3. Ik wacht tot het bovenste rode lampje stopt met knipperen.

4. Ik druk op ok

5. Het onderste lampje wordt even groen.

Dit is de juiste manier toch?

Bij punt 4. Als je dan op OK drukt licht juist de rode led op. 

Pas als je dan nog een keer OK indrukt licht de groene op (ter aanduiding dat er een bedieningssignaal naar de ontvanger gaat. Voor de TV functies licht de rode op.)

De 3 cijfers van de code rustig intoetsen.

source + ok totdat rode led brandt
6, 4, 6, rustig intoetsen; rode led knippert 2 x
Druk kort op OK om het op te slaan; tijdens indrukken licht rode led op.

Bedankt weer. Ik heb dit net nogmaals gedaan en alles wordt rood en groen zoals je aangeeft alleen werkt het helaas niet. Met de code 001 geeft het bij zelfs op het laatst een rood ledje maar toch werken er dan toch een paar functies. Jammer dat source niet werkt, dat was wel fijn geweest. Niks aan te doen.

Helaas, ook 646 werkt niet….

Zijn er nog andere suggesties?

Nope. Als 646 niet eens werkt met de ab met Netflixknop dan houdt het op. “We” hebben de codes in de pdf en ook 646, meer niet. Voor OK. In mijn optiek is dat merk, en vele andere, niet ok. Zelf koop ik geen B en C merken. Deze valt bij mij zelfs onder D.

Gelukkig worden er zelfs bij brakke merken ab's meegeleverd.

Ik heb ook een CHIQ tv. Alle bovenstaande codes geprobeerd maar de harder/zachter knop werkt niet evenals de uit-knop van de TV. Iemand nog tips? Ik heb wel 1 tip, bellen met KPN is zonde van je tijd 😂

Reputatie 5

Het valt mij op dat als er blijkbaar weer eens een boot met chinese meuk aankomt een hoop mensen de rotzooi (in dit geval TV's ) kopen en dat dan willen bedienen met de KPN ab. En het dan ook nog kwalijk vinden dat de codes niet (direct) voorhanden zijn!

Ik snap best dat niet iedereen duizenden euro's voor een TV kan of wil uitgeven, maar ben je dan wel bewust dat voor het geld dat je denkt bespaard te hebben er ook wel eens wat functionaliteit kan ontbreken. En dat het zeker niet het feestje van KPN is om dat dan te bedienen.

Goed verhaal. Lekker kort 👍

Ik heb een oké tv en mij is het gelukt om kpn afstandsbediening met Netflix knop te koppelen. Ik heb de batterij eruit gehaald van de afstandsbediening, weer erin doen,toen de tv gereset alleen het kpn kastje hdmi erin doen in de tv .source 508 gedaan op de afstandsbediening code langzaam indrukken dan de tv instellen als het goed is zie je dan hdmi tuner 1.dan druk je op ge afstandsbediening 1 en dan springt ie op tv.alles werkt erop. Nu kan de rest van de kabels erin wat je erin wil hebben