Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan Solara TV

  • 29 October 2019
  • 21 reacties
  • 866 keer bekeken

Ik heb een Salora LED2215FH en kan de KPN-afstandsbediening niet koppelen. Ook een tweede koppelt niet. Ik heb de codes geprobeerd van de site van KPN maar deze werken niet. Ook andere oplossingen in reacties op dit onderwerp heb ik geprobeerd, maar ook die lukken niet. Iemand nog een idee?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jiske_ 31 October 2019, 10:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Aangezien er nu flink wat verschillende ab's in omloop zijn kan ik met je huidige info alleen verwijzen naar de pagina met die ab’s en hoe ze in te stellen op diverse merken tv's. Salora lijkt mij toch wel 'bekend’ genoeg voor ondersteuning.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Dank Peter, maar dat is de handleiding die ik gebruikt heb. En die codes werken dus niet.

Welke afst.bed. heb je? Als we de plaatjes nummeren als

1, 2, 3

4, 5, 6

(zie die instelpagina)

én welke ontvanger?
Arris VIP 2952
Arcadyan HMB 2260
Arris VIP 5202
ZTE ZXV 8001

Afstandsbediening 2 en Aris VIP 2952

Groet, Ton.

Heb je ook code 20 geprobeerd, om te zoeken.

Staat eerder in dit draadje en hier hadden we het er eerder over :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/snelcode-salora-tv-446642#post828343

 

Salora is een lastige blijkbaar.

Heb ik ook geprobeerd. Maar afstandsbediening reageert alleen op 3-cijferige code, niet op 3 of 4. Ik begrijp inderdaad uit de diverse reacties dat Salora lastig is.

2 of 4 dus.

Aha, wellicht is de zoekcode bij jouw type AB weer net anders . . .  :-/

Zet er eens een 0 voor.

Ah, dat is de allernieuwste ab met wat dikkere knoppen en rechtsboven de term ‘kpn’ bij de aan/uit knop v.d. ontvanger en de kleurknoppen onderaan???

0 t/m 9 zijn snelcodes voor populaire merken. Salora staat daar niet bij.

Dan is het anders. Heb je dan daar al geklikt op:

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

Er opent dan een PDF (!) met uitleg en codes voor bijna alle merken televisies! :wink:

Codes Salora voor die nieuwe ab:
005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312, 328

Stappen: 

1. Zoek uw tv-code op in onderstaande lijst (heb ik al voor je gedaan). Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.
2. Druk de AV-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.

Helaas, die had ik al geprobeerd. Ook de suggestie van Kees werkt niet.

Ik denk dat ik het maar opgeef.

Reputatie 5
Badge +7

@Tonnotje welkom op ons KPN forum. Erg slim om gebruik te maken van de kennis die we hier hebben. Ik lees dat @PeterG  en @KeesYagi  veel goede informatie hebben gegeven. Je zou de volgende codes nog kunnen proberen:

- 655
- 463
- 380
- 675
- 493
- 9181

 

Lukt dat ook niet? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw merk/type televisie. Voor het bedienen van je televisie (volume, AV/input en power) gebruik je de originele afstandsbediening van de televisie.

Mocht je nog vragen hebben, geef een gil! 🙂

Ook deze codes lukken niet.

Solara is een héél lastig merk. Budgetmerk onder de budgetmerken. Ze zijn zóóó (verdacht) goedkoop dat ik vermoed dat ze ze in China laten maken. En wsl steeds andere IR codes hebben voor hun modellen. Daar valt niet tegenop te zoeken (aan codes vd KPN afst.bed.) voor KPN.

Het lukt 99 v.d. 100 niet om een Solara te gebruiken met de KPN afst.bed. Zie de vele topics mbt tot dit merk maar op dit forum.

Die conclusie heb ik inmiddels ook getrokken. Ik heb inmiddels al een tweede afstandsbediening van Salora en ook die begint kuren te vertonen. Voor mij geen Salora meer!

Ach. Zelfs een Samsung, Sony of LG is eigenlijk niet zo duur (meer).

Ter vergelijk:
13 jaar geleden nog een JVC 26 inch HDready voor ruim 2100 euro!
6 jaar geleden Philips 32 inch Full HD voor ca. 720 euro.
Nu een Samsung 43 inch 4K UHD (!) voor 510 euro. (met tuner voor kabel en sat.)

Beste,

 

mijn vader heeft een nieuwe tv gekocht.

 

merk:

Salora 55UHL2800

volgens de codes die ik van jullie heb gekregen krijg ik deze niet gekoppeld.

 

graag hulp bij een nieuwe code de wel werkt. 
 

ik heb zelfs op deze site een was lijst van codes geprobeerd alleen werken deze allemaal niet.

 

kan de nieuwe tv van mijn vader wel gekoppeld worden?

 

@Martin1990,welkom op het gebruikersforum van KPN.


Salora is één van de merken die vaak niet werkend te krijgen zijn op de KPN ab’s. Je zult dan met 2 ab's moeten werken.
De tv ab voor aan/uit en volume tv. En de KPN ab voor de rest.

Met de ab C3/D3 wil het nog wel eens lukken met de snelcode 20. Het kan tot wel 5 minuten duren met de “tv-aan/uit”-knop ingedrukt houden voordat de ab de juiste instelling heeft.

Heb je snelcode 20 al geprobeerd ?

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/graag-een-code-voor-salora-32led1500-456982

( of gaat dat ook niet in dit geval ? )

Heb net 55uhl2800 gekocht, code 9181 werkte meteen bij mijn kpn ab D3

Heel fijn dat je dat meldt, hoe ben je daar achter gekomen ?

Of was het gewoon de eerste uit het lijstje, van onder af.

Heb ff forum gecheckt, 9181 was de derde die ik probeerde, TV ging meteen uit nadat ik de stappen gevolgd had. Werkt nog steeds prima, salora ab kan de Otto in..