Beantwoord

Afstandsbediening koppelen JVC TV

• 25 juli 2018
  • 11 reacties
  • 2917 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een JVC-tv ( LT-49V73AU ) en krijg de afstandsbediening niet gekoppeld.
Heb de 5 code's geprobeerd en ook de snelcode.
Is er misschien toch een mogelijkheid om deze te koppelen?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door huistijger 25 juli 2018, 09:10

En je zei dat je code 20 ook al geprobeerd had.
Dan is er geen code beschikbaar voor jouw TV, de oplossing is een programmeerbare afstandsbediening aan te schaffen, het voordeel daarvan is ook dat je veel meer kunt bedienen dan die paar functies die de KPN afstandsbediening geeft.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @markheltzel
Nog meer codes voor JVC:
Voer één van de onderstaande tv-codes in met de afstandsbediening.

186
193
191
189
188
190
195
266
192
194
646
814
638
177
817
463
446
424
199
187
140
Dank je wel.
Helaas werkt geen van deze code's.
Reputatie 7
Badge +19
En je zei dat je code 20 ook al geprobeerd had.
Dan is er geen code beschikbaar voor jouw TV, de oplossing is een programmeerbare afstandsbediening aan te schaffen, het voordeel daarvan is ook dat je veel meer kunt bedienen dan die paar functies die de KPN afstandsbediening geeft.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Markheltzel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Lastig dat het koppelen van je televisie niet zo gemakkelijk gaat! Ik begrijp dat je meerdere codes hebt geprobeerd, die niet werken. Krijg je tijdens het instellen wel dat het rode led-lampje rechtsboven op de afstandsbediening knippert (ter bevestiging)?

Met de snelcode gaat het net even iets anders, en voor JVC zie ik de snelcode 15 (20 is voor overige). Wil je het nog een keer proberen met code 15: 'Je drukt voor 5 seconden op de MENU knop (i.p.v. STOP knop), tot rechtsboven het led-lampje 2 keer knippert. Dan voer je de code in, en dan probeer je de televisie uit te schakelen door op het knopje links bovenin te drukken. Controleer of het instellen goed is gegaan. Dit doe je door eerst de tv aan te zetten met dezelfde 'Uit' knop. Test daarna of de volumeknoppen en de mute knop het doen en of je de tv op een ander inputkanaal kunt zetten met de knop helemaal linksonder (vierkant met pijl)'.

Werkt dit niet én geen enkele code, dan is het helaas niet mogelijk op jouw model.
Goedemorgen Susan,

Dank je wel voor je reactie.
Helaas werkt dit ook niet.
Ik krijg wel elke keer een bevestiging met het invoeren van de code.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen! Jammer.. Een bevestiging in de vorm van dat het led-lampje op de afstandsbediening knippert als je een cijfer invoert? Heb je trouwens 1 tv-ontvanger thuis, of heb je op een andere kamer nog één geïnstalleerd? Dan zou je de afstandsbediening daar misschien op kunnen testen, en andersom.
Goedemorgen Susan,
De bevestiging word gegeven bij het koppelen met een rood lampje.
Ik heb 2 ontvangers en beide gewisseld, helaas ook zonder succes.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk, en de andere televisie is niet van JVC? Hier werken beide afstandsbedieningen wel op als je ze koppelt? In dat geval is het helaas niet anders en dien je naast de KPN afstandsbediening die van de televisie zelf ook te gebruiken..
Het probleem heb ik idd. alleen met de JVC-tv.
Jammer dat KPN hier geen oplossing voor heeft, dit is probleem wat ook genoeg andere mensen hebben.

Dank voor alle geboden oplossingen.

Grtz.
Mark
Ik vind het waardeloos dat er geen code is voor mijn jvc tv nu ben ik verplicht twee afstandsbedieningen te gebruiken

Al het bovenstaande werkte bij mij ook niet, totdat ik in het kpn stappenplan zocht voor een code op basis van mijn type afstandbediening van JVC (dus niet modelnummer van de TV, maar die van de afstandbediening die op de voorkant staat). Toen kreeg de juiste code, in mijn geval 9192. Succes!

Reageer