Beantwoord

Afstandsbediening koppelen Salora

  • 14 February 2020
  • 10 reacties
  • 2735 keer bekeken

Reputatie 1

Beste allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen internet en tv van KPN,

Ook een nieuwe Salora 32led1500 tv maar ik krijg de afstandsbediening van KPN niet gekoppeld..

Ik heb verschillende lijsten op het internet gevonden en heb denk ik wel 40 code's geprobeerd,  ik heb de afstandsbediening met een zwarte achterkant en een donkere ring voor op, hoort bij de Arris VIP5202.

Alle code's geprobeerd die ik kon vinden maar denk dat het merendeel van oudere type's was omdat ik ook 4 cijferige code's tegen kom maar die kan ik niet instellen.

De afstandsbediening gereset heeft ook niet geholpen, het enige dat ik met verschillende code's kan doen is het ledje op de tv laten knipperen en met de volume knoppen het beeld kan pauzeren..  

Ik kom ook op internet tegen dat er een firmware update nodig is voor de afstandsbediening, maar vind dat eigenlijk een beetje vreemd,  dit type afstandsbediening is er nog maar net en de tv bestaat al een pasr jaar.

Wie heeft er een oplossing?

Ik hoor het heel erg graag,

 

Met vriendelijke groet,

Jan

 

icon

Beste antwoord door Janco12345 16 February 2020, 19:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

En alweer salora, die komt hier wel opvallend vaak langs, om maar iets noemen :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/snelcode-salora-tv-446642

Of anders verder kijken :

salora 1500 site:forum.kpn.com/interactieve-tv-11

Reputatie 1

Ja, die lijstjes had ik al gevonden maar werken helaas niet..  de meeste code's zijn voor de oudere afstandsbediening helaas..  ik had ook snelcode 20 geprobeerd en dan de aan/uit knop ingedrukt houden maar daar reageert niets op helaas

Aha, op die manier, dan haak ik af, er komt vast een mede forum-er langs die er meer van weet.

Hier mijn  beperkte ervaring :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-geluid-tv-model-code-niet-gevonden-447389

En alweer salora, die komt hier wel opvallend vaak langs

Precies. Die staat,met nog een aantal andere merken, bij mij inmiddels op een blacklist: vrijwel nooit te koppelen. Ik kan alleen verwijzen naar kpn.com/afstandsbediening. Als het met de codes niet gaat (zowel C3/D3 en de nieuwe Tech4Home afstandsbediening) dan gaat het niet. Ze gebruiken zoveel verschillende onderdelen van diverse leveranciers dat je wel 100-en codes nodig hebt.

Maar ja, ze zijn goedkoop. Gevolg is wel 2 afst.bed. Die van de TV alleen scherm aan/uit en volume.

Reputatie 1

Ja gevonden...     was even een klusje...   de werkende code is: 637

Ik hoop dat ik hier nog iemand een plezier mee doe.. 

 

Met vriendelijke groet Jan 

Dank voor de vinder van code 637. Eindelijk iets dat werkt!

Mijn afstandsbediening is wit, met een netflix knop aan de onderkant.

Het werkte met de knop met het hokje en de pijl en de enter knop. Samen 5 seconden inhouden, rood lampje bovenin gaat branden, code 637 intikken, lampje flikkert 2 keer en het werkt! dan nog even enter intikken.

Reputatie 1

Beste mmwmac, 

Fijn dat het werkt, ik ben 2 avonden bezig geweest met codes invoeren omdat alles wat ik kon vinden niet werkte, fijn dat ik je heb kunnen helpen. 

 

Groet Jan

Gelukkig via dit forum de goede code (637) gevonden voor mijn Solara 65UHL2800 tv.

Thanks!

Hallo ik heb ook een salora tv met een nieuwe afstandsbediening van kpn Maurik kan de avond knop niet vinden op deze afstandsbediening ik heb al van alles geprobeerd ik wil ook wel 637 invoeren maar hoe alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +19

Hallo ik heb ook een salora tv met een nieuwe afstandsbediening van kpn Maurik kan de avond knop niet vinden op deze afstandsbediening ik heb al van alles geprobeerd ik wil ook wel 637 invoeren maar hoe alvast bedankt

Hi @hrscheurwater, het is afhankelijk van welke afstandsbediening je hebt. Deze pagina helpt je stap voor stap met het instellen van jouw afstandsbediening