Beantwoord

afstandsbediening KPN koppelen aan Bose solo 5

• 22 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 1513 keer bekeken

Beste lezers,
Ik heb onlangs de soundbar van Bose solo5 aangeschaft . Ik wil deze nu koppelen aan de afstandsbediening van de tv van KPN. Echter zowel Bose als KPN weten geen oplossing. Het enige wat ik wil is dat het regelen van het geluid dat dan eigenlijk met de Solo 5 gedaan moet worden overzetten naar die van de KPN. De rest is niet interessant. Ik heb hier al veel over gegoocheld en mails verzonden maar niemand weet het juiste antwoord. Ook op het forum zie ik weinig oplossingen. Toch moet het volgens mij mogelijk zijn om zo iets te realiseren. Van de meeste andere merken staat er wel een snelcode. Weet iemand raad.
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 oktober 2018, 14:12

Nee, dat kan niet. RCA wil ik je niet aanraden, omdat het een analoog signaal is. Wat de optische kabel betreft moet het wel kunnen, maar kijk de instellingen in je tv goed na. Je wilt 'm zo instellen dat je tv het geluidsignaal via de kabel naar je soundbar stuurt. Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Bueno60. Ik denk om heel eerlijk te zijn dat dit niet mogelijk is. Maar ik zag dat collega Alex in een ander topic het volgende suggereerde: "Het kan wel wanneer je je externe geluidssysteem op je televisie aansluit en niet op de ontvanger zelf indien je televisie deze uitgangen heeft. Meestal SPDIF uitgang. Dat zou je kunnen proberen." Wellicht heb je daar iets aan?
Hoi Bart,
Bedankt voor je snelle reactie. Heb ook effe de topic gelezen van Alex. Bij de set van kpn zat een optische en rca kabel. Ik heb de optische kabel gebruikt en deze ook al in de tv gestoken zonder resultaat. Zou het een optie kunnen zijn om ook de rca kabel er extra op te zetten. Of kan dat helemaal niet. Ik vraag dit omdat mijn tv met een speciale platte montagekit aan de muur hangt en ik er zo niet bij kan. Er af halen is zo gepiept maar er weer op zetten...........ppppffffff. Alvast bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +18
Nee, dat kan niet. RCA wil ik je niet aanraden, omdat het een analoog signaal is. Wat de optische kabel betreft moet het wel kunnen, maar kijk de instellingen in je tv goed na. Je wilt 'm zo instellen dat je tv het geluidsignaal via de kabel naar je soundbar stuurt. Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Het is niet mogelijk om de tv-ontvanger optisch dan wel rca met het tv-toestel te verbinden. Beide aansluitingen zijn nml bedoeld voor tv-ontvanger naar versterker of soundbar.

Voor de Bose afstandsbediening zou je op Motorola kunnen zoeken. IR codes zijn nml gelijk aan Arris en Arcadyan voor KPN.
Hoi Bart,
Heb de kabel juist aangesloten maar werkt niet.Ik heb de instellingen van de tv gecontroleerd en daar staat alleen de mogelijkheid om het geluid via de tv de laten gaan of "extern". Hij stond al op extern maar dat helpt dus ook niet. Ik denk dat ik maar een mailtje stuur naar Samsung (van de tv dus) en daar de vraag eens voorleg. De tv is inmiddels 5 jaar oud (tis wat hè) . Misschien zit het hem daar wel in dat er bij mij te weinig mogelijkheden zijn.
Het is niet mogelijk om de tv-ontvanger optisch dan wel rca met het tv-toestel te verbinden. Beide aansluitingen zijn nml bedoeld voor tv-ontvanger naar versterker of soundbar.

Voor de Bose afstandsbediening zou je op Motorola kunnen zoeken. IR codes zijn nml gelijk aan Arris en Arcadyan voor KPN.
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik wil de ab van kpn blijven gebruiken. Dus geen optie. Ik had ook al een reactie gehad van Bart. Alles geprobeerd. Nu maar eens mijn licht opsteken bij Samsung (van de tv)
Reputatie 7
Koppelen v.d. kpn afst.bed. met Bose soundsystem kan niet. De kpn remote kent die codes gewoon niet.

Wat wel kan: als zowel de televisie als je Bose HDMI CEC ondersteunen, deze onderling met een hdmi kabel verbinden. Heeft de tv hdmi-arc dan is wsl alleen die nodig, anders ook een audio-verbinding van tv-ontvanger naar Bose.

Met hdmi cec bedién je de tv, maar geeft die het weer door aan het soundsystem. Waarop dan het volume veranderd.
Peter,

De Bose heeft geen HDMI aansluiting. Maar ik laat het hierbij. Voor mij is het op zich verder niet zo'n probleem maar mijn vrouw wordt een beetje van hyper van al die afstandsbedieningen. Vandaar. Maar het lukt verder nu wel hoor. En op 16 november a.s 40 jaar klant van KPN (voorheen Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen). Helaas altijd baas boven baas 😀 Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Reageer