Beantwoord

Afstandsbediening; niet alle knoppen werken

• 11 november 2016
  • 11 reacties
  • 1632 keer bekeken

Hallo KPN,

Sinds begin deze week heb ik een vreemd probleem met de KPN Interactieve TV hardware.
Op de afstandsbediening werken opeens niet meer alle knoppen. Bijvoorbeeld de beide volumeknoppen.
Bij het indrukken zie ik wel het lampje op zowel de afstandsbediening en op de ontvanger branden. Maar verder reageert de ontvanger niet.

Ik dacht het probleem te kunnen oplossen door een nieuwe afstandsbediening met nieuwe batterijen te pakken. (we hebben namelijk een tweede ongebruikte ontvanger en afstandsbediening). Via deze afstandsbediening werken de volumeknoppen wel, maar zijn er weer andere knoppen die niet werken.

Vervolgens heb ik de ontvanger vervangen door onze tweede ongebruikte ontvanger. Bij opstarten wordt het systeem opnieuw ingesteld, en hoopte ik op een verse start waardoor de afstandsbedieningen ook weer werken, maar helaas. Ook dit was niet de oplossing.

Als laatste heb ik de ontvanger nog een keer extra gereset (voor zover dit nog nut had) door de fabrieksinstellingen terug te zetten en de software opnieuw te installeren.
Maar ook loste het probleem niet op.

Kortom, een beetje vreemd of toevallig: 2 afstandsbedieningen die beiden maar voor de helft werken terwijl de ontvanger niet kapot blijkt te zijn.
Op dit moment kan ik vooruit door beide afstandsbedieningen te combineren, maar dit is natuurlijk niet de oplossing.

Hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Groetjes Mark
icon

Beste antwoord door Koen_1 24 november 2016, 13:26

Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling @Markgoessens! Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Je kunt 'm op korte termijn per post thuis verwachten. Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Hartelijk dank Koen. Hele goede service telkens door KPN!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling @Markgoessens! Ik heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Je kunt 'm op korte termijn per post thuis verwachten. Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂
Hallo Koen,

Ik heb eindelijk tijd gehad om alles in kaart te brengen.
Bij onze eerste afstandsbediening werken helaas meer dan alleen de tv knoppen niet. Onder andere de menuknop, de terugknop en de pijl naar boven-knop. Ook na het opnieuw koppelen met de tv lost dit niet het probleem op.
Onze tweede, nog nooit gebruikte afstandsbediening, heb ik na jullie forumbericht voor het eerst gekoppeld met de tv. Toen werkte alle knoppen van deze afstandsbediening. Dus wat dat betreft is het probleem opgelost.

Echter is de eerste afstandsbediening denkelijk dus kapot. Is het mogelijk om hiervoor een nieuwe te ontvangen? Ik zal je in een privé bericht mijn gegevens sturen.
Reputatie 7
Badge +21
Prima Mark, we horen graag weer van je 🙂
Hallo Koen,

Hartelijk dank voor je reacties.
Ik had gehoopt dit weekend de problemen exact in kaart te kunnen brengen, maar hier heb ik helaas nog geen tijd voor gehad.

Zodra ik meer weet laat ik sowieso weten wat de uitkomst is.

Fijne avond.

Groetjes Mark
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Markgoessens, laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? Fijne avond verder voor nu 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Markgoessens, welkom op het forum! Lastige situatie! Fijn om te lezen @PeterG je al goed op weg aan het helpen is :)

Als je de precieze situatie in kaart hebt gebracht, en daaruit blijkt dat één van de afstandsbedieningen defect is, ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht . Ik stuur je dan een nieuwe afstandsbediening op :)
Klopt, we zijn ook nog niet zo lang lid van KPN.

Ik zal eerst eens even in kaart brengen of er een afstandbediening is waarbij alleen de knoppen voor het tv-toestel niet werkt en deze opnieuw instellen.
Daarna zal ik me melden om eventueel een nieuwe afstandbediening aan te vragen.

Bedankt voor je hulp Peter!
Reputatie 7
Badge +31
De D3 is de meest recente. Maar die kan natuurlijk ook defect zijn.

Alleen deze knoppen zijn voor tv-toestel. TV aan/uit, volumeknoppen met mute en de ingangkeuzetoets (onder nr. 7). De rest bedient de tv-ontvanger.

P.S. Gebruik de afst.bed. waarmee je i.i.g. alle knoppen voor de tv ontvanger kunt gebruiken. Stel van die nogmaals in voor de tv (dit kan ontregeld geraakt zijn). En je kunt de tv zélf tijdelijk middels zijn originele afst.bed. harder/zachter uit/aan zetten.

Een KPN moderator kan je gratis een nieuwe afst.bed. (D3) toesturen. Effe wachten tot een van hen zich op dit topic meldt.
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Daar ben ik inderdaad van op de hoogte.
Een knop die op beide afstandsbedieningen niet werkt is de knop om de TV uit te zetten. Dit is natuurlijk ook een knop die je op voorhand moet instellen.

Ik moet even goed in kaart brengen welke knoppen op welke afstandsbediening niet werken. Maar er zijn zeker ook knoppen die echt alleen op de ontvanger betrekking hebben. De KPN menubutton bijvoorbeeld, de OK button en het uitzetten van de receiver. Deze werken op een van de twee afstandsbedieningen ook niet.

Ik heb de lange witte afstandsbediening model D3.

Groetjes Mark
Reputatie 7
Badge +31
Hoi. De ontvanger zelf bij interactieve tv heeft GEEN volumeregeling. Die knoppen bedienen als je de afstandsbediening juist hebt ingesteld, direct het volume van het televisietoestel zélf. Gebruik je dus een losse versterker of soundbar dan hebben de volumeknoppen op de kpn a.b. geen functie.

Welke knoppen werken er niet bij de andere afstandsbediening? En welke is dat? De korte of de lange (en dan versie C3 of D3, zie batterijvak)?

Reageer