Afstandsbediening resetten

• 29 augustus 2012
  • 6 reacties
  • 27146 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds gisteren tv interactief van kpn, en de monteur heeft de afstandsbediening gesycroniceerd met de tv.

alleen heb ik het geluid via de surround set lopen, dus werkt de volume knop niet op de afstandsbediening. heel irritant!

ik wil je sycronisatie verbreken met de tv is daar een mogelijkheid voor? Batterijen eruit halen en kortsluiting maken werkt niet.

Kom er niet meer uit, help!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8
menu vasthouden 5sec totdat het rode lampje 2x knippert, de uitknop links kort intoetsen, dan code 20 intikken en de linker uitknop 3 seconden vast houden en loslaten, dan is de synchronisatie verwijderd.

heeft de monteur wel de bijhorende 3 cijferige code opgeschreven, zo niet dan moet je om je tv weer opnieuw aan te melden het proces hierboven herhalen, tv aanzetten, en na de code 20 de uitknop net zo lang vast houden totdat je tv uitgaat.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. De monteur heeft, zonder onze toestemming, de afstandbediening aangesloten op de tv waardoor we het geluid van de surround set niet meer kunnen bedienen. Hij deed er erg stoer over en zei dat ik het zelf makkelijk ongedaan kon maken, het was gewoon een instelling. Maar na lang zoeken op de afstandbediening heb ik nog steeds geen idee. Ik heb ook geen verstand van tv's. We zitten nu dus al een hele tijd met een probleem, en eigenlijk ben ik zo langzamerhand wel wat boos op deze man.

Hetgeen hierboven staat begrijp ik geen snars van. Is er ergens een makkelijkere uitleg zodat ik zometeen niet de afstandsbediening van woede het raam uit kieper ...

Reputatie 7
Badge +18
Als je glasvezel hebt, dan heb je twee tv-ontvangers gekregen en dus twee afstandsbedieningen.

Als de 2e ontvanger niet geinstalleerd is, kun je die (niet geprogrammeerbare) afstandsbediening gebruiken toch?

bij mijn afstandsbediening werkt dit niet.
Ik wil graag met de Afstandsbediening het volume instellen van van samsung soundbar en de aan/uit knop gebruiken voor de philips tv Nu wordt de afstandsbediening volumeknop gebruikt voor de philips tv

reseten veranderd niets aan de werking. Ik kan nog steeds de philips tv bedienen (aan/uit en volume)
Reputatie 5
Badge +9
Als je glasvezel hebt, dan heb je twee tv-ontvangers gekregen en dus twee afstandsbedieningen.

Als de 2e ontvanger niet geinstalleerd is, kun je die (niet geprogrammeerbare) afstandsbediening gebruiken toch?

ligt er aan welk pakket je hebt

maar over soundbar/surround set is het niet zo dat je met de juiste hdmi kabel je het volume met de tv afstandsbediening (dus de witte kpn afstandsbediening ook) mee geregeld word
HDMI ARC (Audio Return Channel)
en als je via toslink hebt aangesloten kun je dit vaak ook in je tv toestel in het menu regelen
net als je de jackplug gebruikt
wat je met je normale tv afstandsbediening kan met volume kun je met je kpn afstandsbediening ook
zo niet probeer een andere code
maar je hebt verschillende cofig. zo kun je het ook direct op de itv ontvanger aansluiten
via de tv lijkt mij handiger vooral als je app,s op de tv gebruikt gaat bv videoland (niet bij kpn) ook via de surround set
Reputatie 2
Badge +1
Hallo 1stRuud, je zou het volume van de soundbar kunnen regelen indien je de soundbar en televisie met elkaar verbindt via een optische kabel en een HDMI kabel. Het zou ook moeten werken via enkel HDMI, mits je tv een HDMI ARC poort heeft.

Reageer