Beantwoord

Afstandsbediening Salora LED2226FHDVX instellen?

• 20 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 27268 keer bekeken

Probeer de afstandsbediening te programmeren op een fonkelnieuwe Salora LED2226FHDVX, maar zonder resultaat... Heb de nrs 20 (algemeen nummer), 463 en 635 geprobeerd. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Joran 21 oktober 2013, 14:34

Dag Jos,

Het goede en slechte nieuws; er zijn een hoop mogelijke codes. Ik kan niet bij voorbaat zeggen welke gaat werken:
264 348 366 367 371 374
375 376 378 380 382 414
463 493 498 646 817 827

Wel vreemd dat code 20 niet werkt. Deze zou alle codes bijlangs moeten gaan. Heb je dat op deze manier geprobeerd? (copypaste van de website):

Stap 3: Programmeren van uw afstandsbediening met de snelcode 20
U kunt met de algemene code 20 uw afstandsbediening programmeren. Met de algemene code worden alle tv-merken die voorgeprogrammeerd zijn doorlopen. Het programmeren van de afstandsbediening met de algemene code 20 kan ruim een half uur duren.

Let op!
Kijk alleen naar het lampje van uw afstandsbediening. Er verschijnt geen invoerscherm op het beeldscherm of op de tv-ontvanger. Tijdens het programmeren ziet u het beeld op uw televisie misschien verspringen of zelfs uitgaan, dit kan geen kwaad.
  1. Druk 5 seconden op de menu-knop , totdat het lampje op de afstandsbediening twee keer rood knippert.
  2. Voer de snelcode 20 in met de toetsen .
  3. Als het lampje op de afstandsbediening constant gaat branden, richt u de afstandsbediening op uw televisie en houd u de knop   (linksboven) ingedrukt totdat uw televisie op de stand-by gaat. Het programmeren is nu gestart en loopt door tot uw televisie op stand-by gaat.
  4. Zodra uw televisie op stand-by gaat, laat u de knop   los. Uw afstandsbediening is geprogrammeerd als het lampje uitgaat.
Met vriendelijke groet,

Joran
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Jos,

Het goede en slechte nieuws; er zijn een hoop mogelijke codes. Ik kan niet bij voorbaat zeggen welke gaat werken:
264 348 366 367 371 374
375 376 378 380 382 414
463 493 498 646 817 827

Wel vreemd dat code 20 niet werkt. Deze zou alle codes bijlangs moeten gaan. Heb je dat op deze manier geprobeerd? (copypaste van de website):

Stap 3: Programmeren van uw afstandsbediening met de snelcode 20
U kunt met de algemene code 20 uw afstandsbediening programmeren. Met de algemene code worden alle tv-merken die voorgeprogrammeerd zijn doorlopen. Het programmeren van de afstandsbediening met de algemene code 20 kan ruim een half uur duren.

Let op!
Kijk alleen naar het lampje van uw afstandsbediening. Er verschijnt geen invoerscherm op het beeldscherm of op de tv-ontvanger. Tijdens het programmeren ziet u het beeld op uw televisie misschien verspringen of zelfs uitgaan, dit kan geen kwaad.
  1. Druk 5 seconden op de menu-knop , totdat het lampje op de afstandsbediening twee keer rood knippert.
  2. Voer de snelcode 20 in met de toetsen .
  3. Als het lampje op de afstandsbediening constant gaat branden, richt u de afstandsbediening op uw televisie en houd u de knop   (linksboven) ingedrukt totdat uw televisie op de stand-by gaat. Het programmeren is nu gestart en loopt door tot uw televisie op stand-by gaat.
  4. Zodra uw televisie op stand-by gaat, laat u de knop   los. Uw afstandsbediening is geprogrammeerd als het lampje uitgaat.
Met vriendelijke groet,

Joran
Dankjewel Joran, het is uiteindelijk toch gelukt met code 20. Gewoon een kwestie van een kwartiertje de knop ingedrukt houden... Jammer dat ik dit antwoord niet eerder van de helpdesk kreeg, daar zei men na een paar minuten "laat maar, dat gaat 'em niet worden". Maar goed, zo is 't ook opgelost.
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en kom er niet uit hoe zelf een nieuw bericht te plaatsen.Het staat uitgelegd maar ik krijg geen bericht plaatsen boven in beeld, dus dan maar even via deze weg proberen, mijn excuses! Ik heb sinds kort een nieuwe TV, merk Blaupunkt en krijg de afstandsbediening niet op de tv ingesteld 😞 code 20 werkt niet en heb verschillende 3-cijferige codes gekregen van KPN 152, 227, 231, 232, 234, 235, 238, 240, 259, 260, 262, 417, 419, 424, 450, 814, 841, 845 en 850.Deze werken helaas ook niet. Heeft er misschien iemand ook een Blaupunkt tv en misschien de juiste code voor mij?

Ik zou er superblij mee zijn!

Groetjes Waterlily.

Op het forum lees ik een ander stappenplan:
A. Houdt de STOP toets 5 sec ingedrukt tot lampje op afst.bed. 2 x rood knippert
B. Voer de code in.
C. Probeer de tv functies : aan/standy; volume; evt. bronkeuze)
Werken ze goed dan ben je klaar. Anders v.a. stap A met de volgende code proberen.

Dit werkte bij mij meteen met code 463, terwijl het bij de stappen van Jos en de site niet lukte.
Heb Salora 24HDB5005. Wie weet heeft iemand hier iets aan.

Reageer