Beantwoord

Afstandsbediening Samsung als universele afstandsbediening instellen voor de Arris VIP5202

  • 28 December 2019
  • 12 reacties
  • 5854 keer bekeken

L.S,

Ik heb recentelijk mijn abonnement veranderd en heb nu i.v.m mijn 4k tv van Samsung (type 49Q7F) de beschikking over de Arris VIP5202. Deze ontvanger werkt overigens uitstekend, heb hier absoluut geen klachten over. Ook is daarbij (zoals ik veronderstel) eenĀ  bluetooth afstandsbediening geleverd.

Nu wil ik de Samsung afstandsbediening ook als universele afstandsbediening instellen, maar dat lukt niet. Bij het instellen van het modelnummer kan hij de VIP5202 niet vinden. Bij mijn vorige settopbox (de ZXV8001) lukte dat wel. Dit nummer staat wel in de Arris lijst van modelnummers en kennelijk (nog) niet de VIP5202.

Ā 
Ik heb nu twee vragen:

1 Wie moet het nummer in de lijst zetten ?

KPN, Samsung of Arris ?


2 Heb ik nu een bluetooth afstandsbediening? Bij het instellen van de software heb ik in het menu "Systeeminstellingenā€ geen optieĀ  "Afstandbediening instellingen" gezien. Betekent dit dat ik geen bluetooth afstandsbediening heb gekregen?

icon

Beste antwoord door HJHGDN 29 December 2019, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat betreft 1: het gaat over een Samsung afstandsbediening begrijp ik. Dan zou dus ook Samsung dat moeten doen. Maar ik zie dat zomaar nog niet gebeuren. De firmware van deze afstandsbediening zou dan geĆ¼pgraded moeten worden. Ziet u zich dat al voor u? Volgens mij kan dat niet eens...

Beste Nick,

Ik kan mij niet helemaal vinden in je reactie. Waarom kan ik wel het modelnummer van mijn vorige

settopbox van KPN ( Arris ZXV8001) in de lijst vinden en dan van mijn Samsung afstandsbediening een universele afstandsbediening maken en van de nieuwe settopbox van KPN (Arris VIP5202) kan dat niet. Dat is toch gewoon een kwestie van de software upgraden.

L.S,

1 Wie moet het nummer in de lijst zetten ?

KPN, Samsung of Arris ?


Ā 

Lijkt me vrij duidelijk. In ieder geval geen Samsung dat is hetzelfde alsof de leverancier van je auto je rijbewijs moet aanvragen.

Ik weet niet of KPN direct toegang heeft tot de Arris software, anders moet Arris dit natuurlijk op aanvraag van KPN doen.

Ik denk dat je dit op de perfecte plaats vraagt zodat een KPN moderator de eerste stap kan zetten.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Beste Nick,

Ik kan mij niet helemaal vinden in je reactie. Waarom kan ik wel het modelnummer van mijn vorige

settopbox van KPN ( Arris ZXV8001) in de lijst vinden en dan van mijn Samsung afstandsbediening een universele afstandsbediening maken en van de nieuwe settopbox van KPN (Arris VIP5202) kan dat niet. Dat is toch gewoon een kwestie van de software upgraden.

Omdat de maker van de afstandsbediening, Samsung dus, er kennelijk voor gekozen heeft de ZXV wel te instrumenten de VIP niet. En ja, software upgraden. Software van de afstandsbediening dus...Ā 

Reputatie 7
Badge +24

L.S,

1 Wie moet het nummer in de lijst zetten ?

KPN, Samsung of Arris ?

Lijkt me vrij duidelijk. In ieder geval geen Samsung dat is hetzelfde alsof de leverancier van je auto je rijbewijs moet aanvragen.

Ik weet niet of KPN direct toegang heeft tot de Arris software, anders moet Arris dit natuurlijk op aanvraag van KPN doen.

Ik denk dat je dit op de perfecte plaats vraagt zodat een KPN moderator de eerste stap kan zetten.Ā 

Ja tuurlijk heeft KPNĀ toegang tot de software van het kastje. Maar het is niet het kastje waarin iets aangepast / toegevoegd zou moeten worden. Dat is de afstandsbediening. En daar heeft KPN geen toegang toe. Want die is van Samsung.Ā 

Dus om dit voor elkaar te krijgen moet ik echt bij KPN zijn. Zij moeten dit initiƫren bij Arris/Samsung.

Voor mij onbegrijpelijk dat dit nog niet is gebeurd. !!! Iets nieuws op de markt brengen en dan dit "vergetenā€ .Ā  Zal deze reacties forwarden naar KPN. !!

Reputatie 7
Badge +24

Verwacht maar niets van KPN. Want KPN ondersteunt dit simpelweg gewoon niet. Je krijgt van KPN een afstandsbediening, daarmee moet je het doen. En voor KPN is daarmee de kous af.

Samsung One Remote neem ik aan. Onhandig ding met veel te weinig knoppen.

Die koppelen met de Arris 5202 is (nog) niet mogelijk. De 5202 krijgt nog de standaard software. Dan zou het gewoon moeten gaan werken met de instelling van de 8001 (gelijk aan alle KPN settopboxen van ITV).

Bij mijn Samsung TV kon ik alleen de provider kiezen: KPN. Daarmee werkte direct de One Remote op de KPN STB. Maar veel omslachtiger omdat ie zo weinig knoppen heeft. Ik gebruik als ik via de KPN doos kijk gewoon de KPN-ab.

Verder gaat de Samsung One Remote alleen via IR op de 5202 werken. De KPN-ab doet dat via BT.

Probleem opgelost.

De Samsung ab weer voor de ZXV8001 geĆÆnstalleerd en blijkt nu ook te werken op de VIP5202 !!!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HJHGDN, leuk om te zien dat je zelf uiteindelijk met een oplossing bent gekomen. Bedankt dat je deze hier ook met ons deelt! Mocht je in de toekomst nog weer ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden.

Kan ik ditzelfde ook gebruiken door mijn 10 jaar oudeĀ  Sharp-19DV200E-LC 22DV200E TV Toestel met geĆÆntegreerde DVD speler te koppelen aan een nieuwe witte afstandbediening van KPN. Daarmee kan ik wel TV kijken maar geluid harder zetten en afsluiten niet. Dat lukte wel met een witte afstandsbediening die ik enkele tijd geleden kreeg toe Telfort en KPN samen gingen.

Die geĆÆntegreerde DVD speler is vooral voor mij van belang. En die krijg ik ook niet aan de praat.

Heeft iemand eenzelfde ervaring en liefst nog een suggestie voor een oplossing?

@ChristalonaĀ 

Die geĆÆntegreerde dvd-speler ga je nooit kunnen bedienen met de afst.bed. van KPN. Daar zul je de toesteleigen ab (Sharp) voor moeten blijven gebruiken.

Enige wat de ab van KPN over kan nemen m.b.t. een televisie is aan/standby en volume.

Sharp moet geen probleem zijn met de allernieuwste geheel witte ab (zonder het KPN logo).

Druk 5 sec. de source knop en tegelijkertijd de 8 in totdat het bovenste ledje rood brandt. Druk daarna op de vooruitspoelknop. Probeer het volume (of tv standby). Werkt het druk dan op OK. Anders nogmaals vooruitspoelknop ā€¦ etc.

De Sharp afst.bed. is niet bruikbaar voor de KPN-decoder.