Beantwoord

Afstandsbediening Samsung Koppelen

  • 18 July 2019
  • 13 reacties
  • 14548 keer bekeken

Sinds gisteren in het bezitvan een nieuwe Samsung UE 55NU7093 Smart TV. De afstandsbediening van mijn KPN ITV wil ik uiteraard gebruiken voor dit toestel. De- verouderde- handleiding schrijft mij voor dat ik , via het menu Instellingen, naar het Submenu "Afstandbediening koppelen" moet gaan. De grap is dat deze mogelijkheid helemaal niet (meer) zit in dit submenu.

De vraag derhalve; hoe koppel ik de KPN afstandsbediening nu aan mijn nieuwe TV ?
Groeten,
Fred
icon

Beste antwoord door Nadia 19 July 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Roadman

Afstandsbediening instellen of koppelen zie https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Precies. En als je dan de handleiding volgt van de 4K Ultra, zoals ik die heb, dan kom je dus in het door nij beschreven menu met "Instellingen" intbreekt dan ook volledig het submenu Afstandsbediening koppelen.
Dat beschrijf ik nu juist. Dat dat niet klopt. Helaas, geen goede reactie waar ik iets mee kan.

Fred
Reputatie 7
Badge +11
Druk op MENU van je afstandsbediening, en ga naar Instellingen en daarna naar Afstandsbediening Instellingen. En volg dan de aanwijzingen van de instellingen van de 4K ontvanger.
Sorry Tycha. Maar nogmaals. Dat item STAAT ER NIET (MEER !!) Dat is vervangen door Systeem instellingen. Zoals je kunt terug lezen; daar heb ik uiteraard ook al naar gekeken en daarom ook de opmerking geplaatst dat het een oude gebruiksaanwijzing is die, ook jij nu, nog steeds volgt. Hij klopt dus gewoon niet meer. En om het compleet te maken; uiteraard ook onder "systeem instellingen"- wat voor Afstandsbediening Instellingen in de plaats is gekomen !!! - staat het ook niet vermeldt.

Dus, of, ik krijg een heel ander menu gepresenteerd dan jij blijkbaar, of het is inderdaad gewijzigd, zoals ik, helaas, nu voor de 3e keer hier meldt. Wat is dus waar ? En, om niet uit het oog te verliezen waar het om gaat; hoe koppel ik de afstandsbediening dan ?

Ben benieuwd.
Groetjes, Fred
Reputatie 7
Badge +11
Misschien moet je ook de tuner resetten, zoals in dit topic,de oplossing was.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-afstandsbediening-koppelen-442228#post558023
Reputatie 7
Hallo @Roadman, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt. Heerlijk zeg, een gloednieuwe hypermoderne tv. Dat verhoogt het kijkgenot! Nu nog even de afstandsbediening koppelen en klaar 😎

Bedankt Tycha voor je hulp. Op zich klopt dat allemaal. Er gaat hier alleen iets mis in de communicatie.

Fred, je geeft hier aan dat je de iTV afstandsbediening probeert te koppelen via het 'menu' en dat daar 'afstandsbediening koppelen ' ontbreekt. Ik heb een vermoeden waar het misgaat. Je hebt het stappenplan gevolgd voor het koppelen van de afstandsbediening van de iTV 4K-ontvanger. Zie hieronder.


Maar, heb je ook het Internet en TV 4K abonnement + ontvangers? De afstandsbediening daarvan heeft een zwarte achterkant. Ik denk dat jij de witte achterkant hebt. Wil jij de afstandsbediening eens proberen te koppelen met dat stappenplan? Je kunt dan de koppeling maken door codes in te voeren 🙂
Goedenavond Nadia.

Ik heb Internet en TV Interactief abonnement. Een Arris TV tuner van de KPN en de Expedia Box. Mijn afstandsbediening is heeft geen zwarte achterkant, maar is helemaal wit. Ik kan nog vermelden dat mijn vorige TV een Sony Bravia Android TV was, die nu is vervangen voor de eerder genoemde Samsung. Bij de Sony werkte de "witte" afstandsbediening foutloos op de TV Tuner iig. Is mijn witte afstandsbediening dan niet OK ? Heb ik nl. gewoon ontvangen van de KPN.

Ik hoor het graag.
Fred

.
Nadia,

Nog een aanvullende vraag. Wat is dan de code om deze afstandsbediening te koppelen ?

Bedankt vast,
Fred
Reputatie 5
Badge +4
@Roadman Tja, u heeft volgens mij een Arris HD ontvanger en dat is bij mijn weten geen 4K ontvanger.
Zit daar misschien uw probleem??
Dit is een 4K ontvanger, even scrollen voor afbeelding!
Klopt. Dat was de "trigger". Probleem nu opgelost en afstandsbediening is gekoppeld.

Bedankt.
Fred
Reputatie 7
Mooi dat het is gelukt, @Roadman. Toch nog de juiste code gevonden, zo te zien 😉 Ik sluit hiermee het topic. Nog veel kijkplezier met de nieuwe Samsung tv.

Dag,

Ik heb het tevergeefs ook op vele manieren geprobeerd.

En uiteindelijk is het gelukt door de (zwart-witte) afstandsbediening te resetten door de rode en blauwe knop 3 seconden ingedrukt te houden, loslaten en daarna Ok.

Daarna normaal volgens bovenstaande stappen, gelijk alles goed. Dus resetten is wel degelijk soms nodig!

Reputatie 7

Hay @Peter-qwerty, welkom op de KPN community. Bedankt voor je bericht, goed dat je deze ervaring deelt. Hier kunnen anderen vast ook mee uit de voeten. Fijne Oud en Nieuw alvast! :)Â