Beantwoord

Afstandsbediening slaat code niet juist op

  • 5 December 2020
  • 15 reacties
  • 261 keer bekeken

Hallo,

wij hebben een LG CX tv gecombineerd met een 4K televisiekastje van KPN. Hier hoort de mat witte afstandsbediening met zwarte achterkant bij.

Bij het instellen van de afstandsbediening op de tv krijg ik onder snelcode 2 een juiste code. Het geluid kan dan ook bedient worden. Echter, nadat ik op OK druk om het op te slaan, werken de knoppen niet meer!

De juiste code staat er tussen, maar lijkt niet goed opgeslagen te worden. Ook 3-cijferige codes heb ik ingevoerd, inclusief op het forum gevonden codes zoals 630, 481, etc.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Niobe 19 December 2020, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Niobe, het lukt niet zoals in dit topic beschreven?

Hallo Anneke-Anna,

bedankt voor je bericht!

Nee, het lukt niet zoals in dat topic beschreven staat. Het stappenplan heb ik al meerdere keren doorlopen. De losse codes 3x geprobeerd en met de snelcode al zeker 10x.

De tv aan- en uitzetten werkt wel, net als de source knop. Alleen de mute- en volumeknoppen werken niet.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Niobe, het lijkt dat de ab de code wel opslaat, je lijkt alleen de juiste code niet te hebben. 

Zou je het nogmaals willen proberen met onderstaande stappen? (goed op de lampjes op de afstandsbediening letten)

Zoek je tv-code op in de lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op de source en OK knop .
Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op de OK knop
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) 
en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 

 

Ook de vierde keer heeft dit niet gewerkt. Geen enkele 3-cijferige code lijkt te werken.

Vreemd, aangezien er onder snelcode 2 wel een juiste code lijkt te zitten maar deze niet opgeslagen wordt.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Niobe ,
Welkom op het forum. @Anneke-Anna dankjewel voor deze zeer duidelijke uitleg:muscle_tone2: . Als het na deze uitleg niet werkt zou je de codes onderstaande nog even kunnen proberen. De codes waar ik op uit kom bij het merk LG zijn namelijk als volgt.

Het kan natuurlijk dat je per ongeluk andere codes van een ander soort afstandsbediening gebruikt hebt? 
Laat je weten of je er uit bent gekomen ? :relaxed:

Hallo Denise,

Ook deze codes heb ik meerdere malen geprobeerd maar er lijkt geen werkende tussen te zitten.

Dat mij andere codes worden aangeboden snap ik, maar de fout lijkt mij te zitten in het feit dat de afstandsbediening de code “vergeet” nadat ik deze opgeslagen heb. De juiste code staat namelijk wel onder snelcode 2 maar wordt na opgeslagen te worden (dmv de OK-knop) weer vergeten.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Niobe,
Aangezien je aangeeft dat je zo’n beetje alles al geprobeerd hebt loop ik dan nu ook vast. Wat gebeurd er als je niet op ‘OK knop’ drukt? 

Verder ben ik er echt van overtuigd dat als de snel-code wel werkt maar niet opslaat; kun je toch beter kunt gaan voor de ‘mijn tv staat er niet tussen’ alternatieve stappen. 

Hoi Denise,

Uiteraard heb ik ook geprobeerd niet op OK te drukken, maar de tv/decoder uit te zetten of de afstandsbediening weg te leggen. Helaas lijkt ook dan de code vergeten te worden.

De stappen onder ‘mijn tv staat er niet tussen’ heb ik meerdere malen gevolgd en werken niet.

Bij mijn vorige tv was er niks aan de hand, aan de afstandsbediening lijkt het ook niet te liggen.

Gr Stefan 

 

Reputatie 4
Badge +6

Lukt het wel op te koppelen aan een andere TV?

Zojuist heb ik de afstandsbediening op een andere tv geprobeerd, een LG Nanocell. Ook hier werken de driecijferige codes niet maar staat de juiste code wel onder snelcode 2.

Alleen werken de knoppen weer niet zodra ik op OK druk. Ook hier lijkt de code vergeten te worden.

Ik bedacht me ook dat ik op de vorige tv de vorige afstandsbediening heb gebruikt. Met de nieuwe afstandsbediening heb ik het geluid nooit geregeld, wat ik met de nieuwe tv wel wil doen. 

Zou het dan toch aan de afstandsbediening kunnen liggen? Ook omdat hetzelfde nu gebeurt bij de andere tv?
 

 

Reputatie 4
Badge +6

Daar lijkt het inderdaad wel op( dat het aan de afstandsbediening ligt), omdat het ook niet lukt op een andere TV. Zal ik een nieuwe afstandsbediening sturen naar je adres? Om dat te doen heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je je profiel daarom aan kunnen vullen :muscle_tone3:

Dat is in ieder geval het proberen waard! Ik heb het profiel aangevuld met de nodige gegevens. Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het graag.

Reputatie 4
Badge +6

Top, de nieuwe AB wordt verzonden naar je huisadres :slight_smile:. Je krijgt een SMS op het moment dat het pakket geleverd is. :muscle_tone3: Laat je weten als ik nog iets voor je kan doen?

Hallo Denise,

Zojuist kregen we de afstandsbediening in de brievenbus. 
Ik heb hem ingesteld met behulp van de sneltoets en dat werkte in 1x! Blijkbaar lag het aan de vorige afstandsbediening.

Bedankt voor je hulp! 
Wat wil je dat ik doe met de vorige afstandsbediening?

Gr Stefan

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Niobe, ik neem het even van @Denise. over :blush:

De oude afstandsbediening lijkt echt defect te zijn dus daar heeft niemand meer iets aan, je mag hem dan ook naar de milieustraat brengen (of op een andere manier recyclen) :slight_smile: