Beantwoord

Afstandsbediening sourceknop

  • 17 May 2019
  • 6 reacties
  • 2500 keer bekeken

De sourceknop van de afstandsbediening werkt niet. Ik moet de tv handmatig aanzetten, pas daarna kan ik de afstandsbediening gebruiken. Ik heb de afstandsbediening al opnieuw ingesteld, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door PeterG 18 May 2019, 17:00

Bekijk origineel

6 reacties

"Ik moet de tv handmatig aanzetten"

De tv moet wel met de afst.bed. van KPN aan en uitgezet (standby) kunnen worden. Als dat al niet ingesteld staat gaat de source knop helemaal niet werken natuurlijk.

Welk merk tv heb je? en type.

Bij een Philips kan je de source knop in combinatie met up en down (ring) en de OK knop gebruiken.

Niet voor álle typen (en merken) gaat de source knop op de a.b. van kpn ook werken. Gelukkig levert de tv-fabrikant er een a.b. bij .... toch?
Bedankt voor reactie. Het merk van mijn tv is Philips en het type is 32PFL3312/10. Bij de vorige afstandsbediening deed de sourceknop het gewoon (bij deze tv dus), het zou dus mogelijk moeten zijn. Liever wil ik geen gehannes met 2 a.b.
Dus eigenlijk wil ik weten hoe ik de sourceknop instel.
Heb je de afst.bed. überhaupt op Philips ingesteld met een code?? Het is overigens bijna dezelfde tv als de mijne dus....
Om de afst.bed. in te stellen voor dit type:
Druk 5 sec. op de stop knop totdat het ledje op de a.b. knippert.
Type 525 in (da's de code voor mijn Philips)

Nu zouden de tv aan/uit, het volume (ook niet onbelangrijk) en de source moeten werken. Bij de Philips na indrukken van source dus ook de hoger/lager knoppen (in de ring) en de ok knop gebruiken.

(gecorrigeerd 19 mei 12:13)
Bedankt, zojuist geprobeerd. De tv kan wel aan, maar geeft blauw beeld. De sourceknop werkt ook nog steeds niet na dit geprobeerd te hebben.
Het is heel vreemd, want met de 'oude' ab werkt het wel gewoon. Heb je nog een andere oplossing?
  • Sorry. Ik heb 't verkeerd gezegt. Je dient de STOP ▪️ knop 5 sec. in te drukken totdat het ledje knippert. En dan code 525 in te voeren. Dan zal 't zeker werken.
Yes! Hij doet het. Dank je wel👍

Reageer