Beantwoord

Afstandsbieding iTV werkt soms niet bij Philips TV

• 3 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 195 keer bekeken

Regelmatig heb ik dat de ontvanger niet meer reageerd op de AB. je ziet het ledje wel aangaan ten teken dat er een signaal wordt verzonden maar de box reageert niet.
Als ik dan de TV uitzet kan ik bvb wel een ander kanaal kiezen. ( of zelfs blind door het menu gaan zo vaak heb ik dit al gehad). Als ik dan de tv weer aanzet zie ik of ik het goed heb gedaan, daarna doet de AB het soms weer even, of soms ook gewoon gelijk niet.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,
Gertjan
icon

Beste antwoord door wjb 4 augustus 2018, 14:04

Het is een bekend fenomeen bij televisies die een "inactivity sensor" hebben waarmee de televisie zichzelf automatisch uitschakelt als er langere tijd geen beweging waargenomen wordt. Aangezien het automatisch uitschakelen bij inactiviteit wettelijk vereist is, zal jouw Philips zeer waarschijnlijk met zo'n sensor uitgerust zijn.
Of je die sensor wel uit kunt zetten is nog maar de vraag. Op mijn Sony televisie kan ik de licht-sensor wel uitzetten, maar de "inactivity sensor" niet.
Plaatsing van de TV ontvanger achter het virtuele vlak van het scherm kan wonderen verrichten.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Ondanks dat het ledje op de afst.bed. aangaat al nieuwe batterijen erin gedaan?
Ondanks dat het ledje op de afst.bed. aangaat al nieuwe batterijen erin gedaan?
Ja, er zijn al meerdere nieuwe setjes batterijen in gegaan.
Eigenlijk had ik dit probleem al vanaf het begin dat ik iTV kreeg, maar het is de 2de TV dus maakte me niet zo druk, maar m'n vrouw wel !🙄 en dus ik nu ook.
Reputatie 7
Heb ook een Philips (5 jaar oud). Na uitschakelen van de lichtsensor én de ontvanger náást de tv geplaatst te hebben nooit meer last gehad van dit verschijnsel. Mij inderdaad wel bekend.
Na uitschakelen van de lichtsensor én de ontvanger náást de tv geplaatst te hebben.

wat bedoel je hier precies mee?
Reputatie 7
Precies wat er staat. Hoe moet ik dan nou anders uitleggen 🤔

Via menu tv de lichtsensor van de Philips uitzetten. En de tv-ontvanger naast en zeker niet onder de tv zetten.
ok, ik ga kijken of ik een lichtsensor tegenkom in het tv menu, of bedoel je hiermee ambilight!?
Reputatie 7
Nee, niet ambilight. Met de lichtsensor regelt de tv automatisch de helderheid van het scherm n.a.v. het omgevingslicht i.d. kamer. Daar gebruikt de sensor echter InfraRood voor waardoor de werking van de afst.bed. verstoord kan worden.
Reputatie 7
Het is een bekend fenomeen bij televisies die een "inactivity sensor" hebben waarmee de televisie zichzelf automatisch uitschakelt als er langere tijd geen beweging waargenomen wordt. Aangezien het automatisch uitschakelen bij inactiviteit wettelijk vereist is, zal jouw Philips zeer waarschijnlijk met zo'n sensor uitgerust zijn.
Of je die sensor wel uit kunt zetten is nog maar de vraag. Op mijn Sony televisie kan ik de licht-sensor wel uitzetten, maar de "inactivity sensor" niet.
Plaatsing van de TV ontvanger achter het virtuele vlak van het scherm kan wonderen verrichten.
OK, bedankt voor de reacties, ik ga er mee aan de slag...
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Gert22, welkom op het Forum!

Een rare gewaarwording lijkt me dat, blind zappen! Ik hoop dat bovenstaande opties hierin helpen, bedankt voor de hulp alvast wjb en Peter! Mocht het niet helpen, moeten we even verder kijken en misschien wel contact opnemen met Philips of zij hier nog suggesties voor hebben!
Tot nu toe werkt het, lichtsensor uitgeschakeld, ambilight ook en de ontvanger naast de tv en verder naar achteren geplaatst dan de tv.
Als dit een week of langer zo blijft werken beschouw ik het als opgelost.
Reputatie 7
Zet nu de lichtsensor weer eens aan, maar laat de TV ontvanger verder naar achteren staan.
Blijft het probleem dan ook weg?
Zelf heb ik er geen last meer mee gehad, maar volgens mijn vrouw had ze gisteren toch weer problemen met het niet reageren van de ontvanger op de AB. 🤔
Had verder nog niets aangepast sinds laatste keer.
Reputatie 7
Psst, heb je de tv ontvanger in HDMI 1 van de (Philips) TV? Probeer het dan ook nog met de ontvanger in een andere ingang. 😉
ja HDMI 1 idd, zou dat nog wat uitmaken dan? ga ik proberen in hdmi 2..
Reputatie 7
Bij mijn Philips maakte het indertijd zeker uit of ik de ontvanger (toen Motorola) op 1 aansloot of op 2, 3, 4. Via HDMI 1 had ik ook af en toe haperingen.

Reageer