Beantwoord

Alleen Deense ondertiteling met Amazon Prime via tv-ontvanger

  • 24 May 2020
  • 26 reacties
  • 1282 keer bekeken

Hallo,

Op de iPad kijk ik The Nightshift met Nederlandse ondertitels, op tv krijg ik alleen Deense ondertitels??

Hopelijk weet iemand hoe dit te verhelpen is.

 

Grtjs Nadine

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 March 2021, 13:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Nadinepien, dat is wel een beetje onhandig kijken (tenzij je graag Deens wilt leren :) ). Heb je dit bij alle titels, of bij een specifieke? Controleer op www.primevideo.com/settings waar je ondertitelingstaal op ingesteld staat. Staat het daar goed, kijk dan in de Prime app. Kies daar een film of serie die je wilt zien. Voor je dan op afspelen klikt, ga dan eerst eens naar Ondertiteling (bovenaan). Je krijgt dan een rij met talen om uit te kiezen. Die zou dan op Nederlands moeten staan als dit ook op de website zo is. Als dat niet zo is, selecteer Nederlands dan alsnog en kijk of het dan pakt ook voor andere films/series. Staat de lijst wel op Nederlands, bevestig dit opnieuw en kijk dan ook even of het dan wel goed gaat. 

Staat op Nederlands, de andere series die ik heb gekeken werden Nederlands ondertiteld. 
En seizoen 1 aflevering wordt wel Nederlands ondertiteld en vanaf afl 2 Deens…

Bij de serie zelf klik ik dan “cc” aan en dan kan ik ondertiteling aan of uit zetten, en als ik op aanzetten klik staat er “taal Dansk” en daar kan ik niks aan veranderen...

Reputatie 7
Badge +30

Heel bijzonder, Nadine. Ik kan dit ook niet verklaren. Vooral omdat het op de iPad wel goed gaat. Ik ga dit even ergens navragen, hopelijk komt daar een oplossing uit.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb helaas nog geen duidelijkheid, Nadine. Voor de zekerheid, je hebt dit probleem op dit moment nog steeds? Want dan ga ik er opnieuw achteraan.

Hier hetzelfde probleem, de eerste aflevering is Nederland ondertiteld de rest inderdaad ook Deens hier. 

Ik kan ook alleen maar uit en aan zetten maar niet de taal kiezen. 

Hier ook exact hetzelfde probleem, via KPN kastje kan ik Deens gaan leren. Via app van mijn Samsung tv werkt het prima.

Het probleem ligt duidelijk bij KPN en niet bij Amazon!
Komt er een oplossing?

Hier ook, krijg alleen Deense ondertitels op tv. Wijzigen op ipad nasr Nederlands maakt niet uit. is er al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PeterX en @Marchello, wat vreemd.. Ik ga er opnieuw achteraan!

Reputatie 7
Badge +30

Even een tussentijdse update: het is in onderzoek door de tv afdeling. We komen er opnieuw op terug zodra we verdere info hebben.

Reputatie 7
Badge +30

@PeterX, @Marchello, @Shuriken, @Nadinepien: heeft even geduurd, maar we komen wat verder. We hebben alleen nog iets meer info nodig.

De allereerste aflevering (seizoen 1, aflevering 1) heeft nog wel Nederlandse ondertiteling maar alle anderen niet, ook in verdere seizoenen?

Willen jullie, voor zover je dat niet al gedaan had, je forumprofiel invullen. Daarnaast hebben we het Device ID nodig. Deze is te vinden in de Amazon app onder Instellingen - Feedback - DID. Deze mag je ook in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerking’.

 

Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan kan ik de gegevens doorspelen aan de oplospartij.

 

 

Badge

Paar dagen geleden kreeg ik melding van uploaden nieuwe software, en sinds dien lukt het niet meer om bij bv night shift Nederlandse ondertitels te krijgen.. op tablet zie ik wel de ondertitels, hoe is dit mogelijk?   Ik zou graag een antwoord daarop willen hebben. Tot 2 dagen geledenkon ik gewoon de Nederlandse ondertitels aanzetten via cc menu

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Luppie11, welkom! Het is nog onduidelijk hoe en wat. Wil jij de vragen beantwoorden die ik al stelde aan de anderen in dit topic en je forumprofiel invullen?

 

De allereerste aflevering (seizoen 1, aflevering 1) heeft nog wel Nederlandse ondertiteling maar alle anderen niet, ook in verdere seizoenen?

Daarnaast hebben we het Device ID nodig. Deze is te vinden in de Amazon app onder Instellingen - Feedback - DID. Deze mag je ook in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerking’.

 

Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan kan ik de gegevens doorspelen aan de oplospartij.

 

Hier hetzelfde probleem. Op de telefoon niets aan de hand, op de televisie sinds aflevering 2 seizoen 1 ondertiteling in het Deens. Er staan ook geen andere talen die je kunt voorsorteren, dan staat er alleen Spaans. Graag hulp, ik hoef niet Deens te leren

Ik had de stille hoop dat het probleem ondertussen al eens verholpen zou zijn. 
ik heb hier eerder geen last van gehad maar na het kijken van Nightshift afl. 2 is de ellende begonnen. 
Nu heb ik op echt alle series en films aleen nig maar Deense ondertiteling of helemaal geen ondertiteling. Zelfs series die ik eerder op de avond nog heb gekeken zijn nu ineens met Deense ondertiteling. 
 

ondertiteling aanpassen is ook niet meer

mogelijk. Sterker nog; de optie ondertiteling in het bovenste menubalkje is helemaal weg. 

Heel bijzonder, Nadine. Ik kan dit ook niet verklaren. Vooral omdat het op de iPad wel goed gaat. Ik ga dit even ergens navragen, hopelijk komt daar een oplossing uit.

Hallo Eric,

ik heb dit probleem nooit eerder gehad maar sinds vanavond ineens.

Misschien een rare vraag maar zou het iets te maken kunnen hebben met afl. 2 van Nightshift?

Meerdere mensen op dit forum geven namelijk aan dat de problemen zijn ontstaan na het opstarten van deze aflevering. Aan het begin van de avond heb ik andere series en afl 1 van Nightshift gekeken. Pas bij afl. 2 kreeg ik Deense ondertiteling en dat is nu het geval bij alle series. 
 

Aanpassen in het menu is nu ook niet meer mogelijk omdat het kopje ondertiteling in het menu is verdwenen. Hoor graag van jou of anderen of dit bij hun ook zo was. 

Reputatie 5
Badge +4

Wanneer wordt dit probleem is een keer opgelost?

Reputatie 7
Badge +30

Wanneer wordt dit probleem is een keer opgelost?

Als mensen mij de antwoorden geven die ik nodig heb:

De allereerste aflevering (seizoen 1, aflevering 1) heeft nog wel Nederlandse ondertiteling maar alle anderen niet, ook in verdere seizoenen?

Willen jullie, voor zover je dat niet al gedaan had, je forumprofiel invullen. Daarnaast hebben we het Device ID nodig. Deze is te vinden in de Amazon app onder Instellingen - Feedback - DID. Deze mag je ook in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerking’.

Tot op heden heb ik nog geen device ID's ontvangen. En zonder die kunnen we dit niet nakijken.

 

 

Misschien een rare vraag maar zou het iets te maken kunnen hebben met afl. 2 van Nightshift?

Meerdere mensen op dit forum geven namelijk aan dat de problemen zijn ontstaan na het opstarten van deze aflevering. Aan het begin van de avond heb ik andere series en afl 1 van Nightshift gekeken. Pas bij afl. 2 kreeg ik Deense ondertiteling en dat is nu het geval bij alle series. 
 

Aanpassen in het menu is nu ook niet meer mogelijk omdat het kopje ondertiteling in het menu is verdwenen. Hoor graag van jou of anderen of dit bij hun ook zo was. 

 @EdDek, welkom! Je zou het wel gaan denken dat het daar aan ligt. Maar het is ook weer niet altijd zo. Ik heb zelf getest hier, en ervaar dit dan niet. Maar, ik heb m'n Amazon zo ingesteld dat hij Engelse ondertiteling doet, dus wellicht dat het dan daardoor niet gebeurd. Het is in ieder geval erg raar. Wil jij je forumprofiel invullen, inclusief Device ID? Reageer even weer als je dit gedaan hebt. :thumbsup_tone1:

Hier ook het zelfde probleem

serie en films 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Spotify in eens op free.

Wanneer wordt dit probleem is een keer opgelost?

Als mensen mij de antwoorden geven die ik nodig heb:

De allereerste aflevering (seizoen 1, aflevering 1) heeft nog wel Nederlandse ondertiteling maar alle anderen niet, ook in verdere seizoenen?

Willen jullie, voor zover je dat niet al gedaan had, je forumprofiel invullen. Daarnaast hebben we het Device ID nodig. Deze is te vinden in de Amazon app onder Instellingen - Feedback - DID. Deze mag je ook in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerking’.

Tot op heden heb ik nog geen device ID's ontvangen. En zonder die kunnen we dit niet nakijken.

 

Laat je weten als je jouw forumprofiel hebt aangevuld met het Device ID? :blush:

Ik heb hetzelfde probleem. En heb wel een did ingevuld :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb hetzelfde probleem. En heb wel een did ingevuld :wink:

Super! Dank je wel, @masssika! Mag ik je dan nog om een extra ding vragen? Een specifiek voorbeeld waarbij je dit hebt. Dat is naam van de serie, en bij welk(e) seizoen(en) en welke aflevering(en), of naam van de film.

Hallo Erik,

 

ik heb het bij dezelfde serie als in deze topic, dus The Night Shift. 
mee ondertiteling van NL doet het voor seizoen 1, aflevering 1. Daarna niet meer. Dan is er alleen nog Dansk (Deens). Geen keuze uit andere talen. 
Dit is alleen op de KPN app zo. Via Prime App kan ik wel de Nederlandse taal selecteren. 
maar dan moet ik op mijn mobiel kijken en ik kijk liever op tv. 

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank je! Ik heb het doorgezet en kom er zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben dit onderzocht en doorgezet naar Amazon. Echter hebben we daar nog geen verdere terugkoppeling van. Nu is alleen The Nightshift ook van Amazon verdwenen, waardoor dit ook niet verder onderzocht kan worden. Ik sluit dit voor nu dan ook af.

Mocht dit opnieuw voorkomen met een andere serie, geef het aan! Vermeld dan om welke serie het gaat, of het in de losse Prime app wel Nederlandse ondertiteling heeft, en vul je forumprofiel in met je gegevens en het Device ID in het veld persoonlijke opmerking. Het Device ID is te vinden in de Amazon app op de ontvanger onder Instellingen - Feedback - DID.

Dank je voor je bericht. 

Ik moet eerlijk bekennen dat het de laatste tijd zowiezo bagger is zowel met prime als met KPN.

Prime moet je series opnieuw opstarten want bij de eerste keer opstarten heb je wazig beeld.  En sinds wij overgenomen zijn door KPN van Telfort waar we zelden problemen hadden is het nu regelmatig internet wegvallen,  maar ook tv kijken Netflix regelmatig bufferen in beeld. Prime wordt regelmatig afgesloten om dezelfde reden. 

Telfort hield het simpel en het werkte, KPN gaat voor design en stopt de energie in zijtakken lijkt het wel.