Beantwoord

Alleen Ned 1,2,3 Televisie leest kaart niet

• 3 december 2014
  • 3 reacties
  • 4860 keer bekeken

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum dus excuses als dit bericht misplaatst is. Ik ben ook geen expert op het gebied van televisies dus ik probeer het zo uitgebreid mogelijk te vertellen.

Vorige week heb ik een nieuwe TV gekocht. Het gaat om de TX-42AS600E van Panasonic. De dag erna heb ik bij KPN een digitenne abbonoment afgesloten voor een insteekkaart. In de avond kwam ik thuis en ben toen rustig door de stappen gegaan. Antenne aangesloten + de insteekkaart erin gedaan en voila mijn televisie begon zenders te herkennen. Het probleem nu is, is dat ik alleen toegang heb tot de zenders Ned 1,2 en 3 en publieke zenders. Bij de andere zenders krijg ik de melding "zender is gecodeerd". Ik was ervan overtuigd dat ik de eerste 2 dagen wel deze zenders had maar hoe langer ik erover na begin te denken hoe meer ik ga twijfelen. Toen die het niet meer deed/of niet deed heb ik van alles geprobeerd. Insteekkaart omgedraaid (hij past er namelijk op 2 verschillende manieren in, al gaat een kant "ietjes" makkelijker), de kaart op alle verschillende manieren in de CI-module gestopt (volgens de handleiding van mijn televisie heb ik een CI+ v.1.3.), zenders opnieuw ingesteld en zelfs fabriekinstellingen teruggezet, minimaal 10 minuten op Ned 1 laten staan. Toen dat niet werkte heb ik KPN gebeld en hoewel de meneer die ik aan de telefoon had het ook maar vreemd vond is me uiteindelijk een nieuwe kaart opgestuurd. Vervolgens heb ik het met de nieuwe kaart geprobeerd, en je raad het al, werkte niet. Ook met deze kaart heb ik alle verschillende mogelijkheden geprobeerd. Ook heb ik bij de optie "gemeenschappelijk-interface" gekeken van mijn televisie en daar staat "Sleuf 1: geen kaart geplaatst". Wel moet ik er bij zeggen dat ik bij proberen van alle mogelijkheden om de kaart in te steken (zonder geweld natuurlijk) de televisie niet heb uitgedaan. Ik weet niet of dat uitmaakt. De meneer aan de telefoon zei van niet. Is mijn CI-module kapot? Is het onderdeel dat de module in mijn televisie moet lezen defect? Ik weet het niet. Graag word ik geholpen. Want ik snap er niks meer van.

Met vriendelijke groet,

Michael

icon

Beste antwoord door Joran 4 december 2014, 20:57

Dag Michael,

Wat een vervelende start als je net een nieuwe TV hebt aangeschaft! :-(
Zit de smartcard zelf wel goed in de insteekkaart? Om misverstanden te voorkomen:

User-added image

Kun je je adresgegevens en het nummer van de smartcard in een privébericht sturen als de storing na bovenstaande tips nog bestaat? Dan ga ik verder zoeken naar een oplossing.

Joran
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Een dag later heb je het Digitenne abonnement afgesloten? Afgezien van het feit dat m.i. de beeldkwaliteit van Digitenne niet erg geschikt is voor een 42 inch... maar waarom niet IPTV van KPN? I.i.g. beter beeld (heel kleine kans dat je de HD kanalen niet kunt krijgen) bij de SD kanalen. (Of desnoods kabel, schotel, al zijn we daar op dit forum niet van 😉 .

"Sleuf 1 geen kaart". Er zijn dus meerdere sleuven. Al een andere geprobeerd?

Het wordt wel gokken. Om het genoemde probleem gebruik ik een losse ontvanger. Die is op zeker gecertificeerd.

Reputatie 7
Als je de CI-module er verkeerd in steekt kunnen contacten verbuigen. Het is niet makkelijk om dat weer recht te breien. De melding dat de sleuf leeg is kan daarop duiden.

Als je de SmartCard hebt geactiveerd kan het tot 30 min duren voordat de versleutelde zenders beschikbaar komen. In de tussentijd wordt dan de genoemde melding weergegeven. Overigens treedt dit verschijnsel ook op als je de TV een tijdje (paar weken) niet hebt gebruikt. Ook dan moet de kaart zich ahw. opnieuw registreren en duurt het 20-30 min voordat je naar versleutelde zenders kunt kijken.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Michael,

Wat een vervelende start als je net een nieuwe TV hebt aangeschaft! :-(
Zit de smartcard zelf wel goed in de insteekkaart? Om misverstanden te voorkomen:

User-added image

Kun je je adresgegevens en het nummer van de smartcard in een privébericht sturen als de storing na bovenstaande tips nog bestaat? Dan ga ik verder zoeken naar een oplossing.

Joran

Reageer