Beantwoord

alleen npo 1,2,3

  • 25 July 2020
  • 6 reacties
  • 829 keer bekeken

Badge

Ik ontvang alleen npo 1,2,3 op mijn tweede arris vip 2952 tv ontvanger. Alles al geprobeerd. Motorola ontvanger werkt prima. Menu werkt wel.
 

dus:

modem reset + reset ontvangers Meerdere malen

nieuwe software downloaden op beide ontvangers

alle kabels uit modem en opstarten met 1 kabel op modem. 

ontvangers gewisseld

scart kabel

andere hdmi kabel

volgens mij is het ding gewoon defect.

ben er nu al een halve dag mee bezig. 

icon

Beste antwoord door Lisa 31 July 2020, 14:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Henkkay ,

Tijd om jouw oude Motorola-ontvanger om te wisselen voor een moderne ontvanger ! 

Je kunt de oude ontvanger met de servicetool omruilen voor een nieuwer model. Je dient de oude motorola aangesloten te hebben en je kan deze tool alleen gebruiken vanaf je thuisadres. 
Na de aanvraag wordt de ontvanger gratis gestuurd naar het PostNL servicepunt en hier dien je de oude ontvanger ook meteen om te wisselen. 

 

Wat betreft jouw Arris-ontvanger : 

Dat gaat helaas niet via die tool. Het snelste is om daarvoor te bellen met 0800-0402. Of als je via het forum geholpen wilt worden? Vul dan jouw volledige forumprofiel.  

 

Badge

forum Profiel aangevuld. Omruiling motorola in gang gezet. Het jammere is dat de motorola het al jaren uitstekend doet en die Arris bepaald niet.

Badge

FF gebeld met KPN. Het verhaal uitgelegd. De medewerker begreep het probleem en deed z’n stinkende best maar helaas moest hij het toch via de backoffice laten lopen terwijl wij met z’n tweeen tot de conclusie kwamen dat het apparaat niet goed meer werkt. Maar geen probleem. Dan duurt het denk ik ietsje langer voordat ik een nieuwe krijg. Maar een andere oplossing mag natuurlijk ook. Als ik maar weer tv kan kijken. Maakt mij niet uit.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @Henkkay. bedankt voor je bericht. Ik zie dat Noordzee al aan het meedenken is, top! 
Als een medewerker de backoffice al heeft aangestuurd, dan kunnen we het beste hun terugkoppeling afwachten. Ik zie dat mijn collega (backoffice) vandaag heeft proberen te bellen, maar hij kreeg je helaas niet te pakken.
Hij heeft een notitie achtergelaten. 
Kun je zowel de ontvanger als de tv eens een paar minuten stroomloos maken en daarna alles weer in het stopcontact steken.
Het kan zijn dat de zenders hierna weer terugkomen. 
Laat het hier maar weten als dit is gelukt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Henkkay We hebben helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag. 

Badge

Hoi Lisa, ik heb het opgelost met een factory reset van de router. Ik had mijn motorola setup box omgeruild voor een nieuwe setupbox. Die had hetzelfde probleem. Alleen 1,2 en 3. Dat wees erop dat het niet aan de kastjes lag maar aan het netwerk. Aangezien ik de modem al 2 keer gereset had, maar een factory reset van de modem gedaan en toen werkte de hele handel weer. 

Reageer