Beantwoord

Alleen TV op mijn telefoon/chromecast, geen tv-ontvanger meer nodig

  • 10 January 2019
  • 16 reacties
  • 1173 keer bekeken

hallo,

Thuis gebruiken wij onze tv aansluiting van KPN nooit meer, omdat we tegenwoordig alleen maar onze telefoons gebruiken om tv te kijken en dit af en toe streamen via chromecast naar onze tv. We betalen (denk ik) wel voor dit kastje. Is er al een abonnement dat beter aansluit op de nieuwe manier van tv kijken? Ik vind het toch altijd leuk om even op zondag naar mijn favoriete ploegje te kijken, maar ik heb nu een kabel en kast door mijn woonkamer lopen die geen meerwaarde meer hebben.

Ik ben benieuwd!
icon

Beste antwoord door Susan_ 11 January 2019, 11:21

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@kstolk, als je inderdaad nooit meer de tv aansluiting van KPN gebruikt dan heb je het antwoord eigenlijk al zelf gegeven. Neem een internet pakket en je betaalt een tientje minder dan voor het goedkoopste internet + tv pakket.
Het verschil is financieel relatief klein en voor dat tientje krijg je het nodige extra. Als je KPN Compleet bent kun je daarmee als gratis zenderpakket Fox Eredivisie nemen zodat je je favoriete ploegje op de voet kunt volgen.
Reputatie 7
Badge +21
Als je geen TV-pakket meer hebt kun je geen aanspraak maken op KPN Compleet
Alleen als je internet TV en mobiel hebt.
Mist er één dan is je compleet-voordeel ook weg.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen kstolk, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Helaas is er nog geen abonnement dat hier beter op aansluit. Wanneer je via de KPN iTV app en website wil blijven kijken, heb je een Internet en TV abonnement nodig. KPN Compleet het gratis zenderpakket geldt helaas niet wanneer je alleen Internet bij KPN afneemt (je hebt immers geen Televisie abonnement).

Er zijn wel steeds meer online bedrijven die iets aanbieden, zoals NLZiet of de pagina's en apps van RTLXL en NPO. Echter, heb je dan niet alle zenders bij elkaar, verschillende apps en websites, en geen Fox Sports Eredivisie. Fox Sports Eredivisie dien je dan ook los weer bij Fox zelf af te nemen.

Het is dus een afweging die je maakt, om van Televisie af te stappen. Maar daar sta je uiteraard vrij in 🙂
Het advies van joss lijkt me niet handig. Je hebt alleen gebruik van de i-tv app als je i-tv afneemt. Daarbij heb je minstens één ontvanger.
Reputatie 7
Badge +10
Dat was niet mijn advies...
Reputatie 7
Dat was niet mijn advies...
Klopt en al was het je advies, ook dan was er niets mis mee.
Wellicht gebruikt @kstolk die hele iTV app niet, dan is het toch zondegeld om dat TV abonnement te behouden.

Dus laten we dat eerst maar eens gaan vragen. ;-)
@kstolk, gebruik jij de iTV app?
Goeie middag!

Bedankt voor de antwoorden!

Ik gebruik inderdaad de itv app op mijn mobiel. Deze kan ik via een Ingebouwde chromecast verbinden met mijn tv. Zo wordt het kastje naast mijn tv overbodig, want alles gaat via de Wi-Fi. Ik zou het top vinden om dan ook niet meer voor dat kastje te betalen, maar wel tv te kunnen kijken via mijn telefoon en itv app
Reputatie 7
Ik gebruik inderdaad de itv app op mijn mobiel. Deze kan ik via een Ingebouwde chromecast verbinden met mijn tv. Zo wordt het kastje naast mijn tv overbodig, want alles gaat via de Wi-Fi. Ik zou het top vinden om dan ook niet meer voor dat kastje te betalen, maar wel tv te kunnen kijken via mijn telefoon en itv app
Ik ben bang dat dat niet zal gaan gebeuren.
Je betaalt overigens niet zozeer voor het kastje, maar voor het kunnen kijken naar die zenders.

Een tijd terug had KPN het product "Play van KPN" en dat was precies waar jij om vraagt. Televisie via een app zonder een iTV abonnement thuis. Dat initiatief is echter volledig mislukt een dat product bestaat dan ook niet meer.
Dat was niet mijn advies...
Oh nee??? Wat zet je dat dan raar. 😶
Neem een internet pakket en je betaalt een tientje minder dan voor het goedkoopste internet + tv pakket.

Toch echt duidelijk: laat i-tv vervallen. En dan vervalt dus ook het gebruik van de I-TV app.

Voor de éérste ontvanger betaal je niet. Er zijn er meerdere die die in de kast hebben staan begrijp ik.
Je betaalt overigens niet zozeer voor het kastje, maar voor het kunnen kijken naar die zenders.
Het is wel zo: via de app heb je hooguit 720p. Via de tv ontvanger 1080i; via glas heb je zelfs de eerste 10 met 12,5 Mb/s.
Reputatie 7
Voor de éérste ontvanger betaal je niet. Er zijn er meerdere die die in de kast hebben staan begrijp ik.Je betaalt overigens niet zozeer voor het kastje, maar voor het kunnen kijken naar die zenders.
Dat geldt ook bij de eerste ontvanger hoor, daarbij betaal je uiteraard ook voor het kijken naar die zenders.
Zeker gelijk. Maar die zit er sowieso bij.

En of je nou voor een tientje p/m gebruik maakt van de i-tv app of voor ongeveer dat bedrag van een online tv aanbieder ...
CD biedt een app aan zonder schotelabonnement.
NLziet kan ook: alleen de NL zenders incl on demand
Reputatie 7
Zeker gelijk. Maar die zit er sowieso bij.
Maar dan is die dus nog steeds niet gratis.
Het is een zo vaak gebruikte fout om onderdelen die in de basisprijs zitten maar als gratis te zien, maar dat zijn ze dus niet. Dat is dan ook waarom ik reageer op die opmerking. Ook KPN maakt zich schuldig aan dergelijke uitingen ...

... maar ze zijn niet juist en zelfs misleidend.
Als je nu spreekt over "inbegrepen", dan heb ik er geen enkel probleem mee, maar gratis ... nee!

En of je nou voor een tientje p/m gebruik maakt van de i-tv app of voor ongeveer dat bedrag van een online tv aanbieder ...
Of gewoon niet omdat je afscheid hebt genomen van betaalde televisie abonnementen en alleen nog maar FTA kijkt.
En ik strijd nog wel tegen het gratis noemen van die tweede ontvanger en opnemenpakket in het hogere abonnement ...
Reputatie 7
En ik strijd nog wel tegen het gratis noemen van die tweede ontvanger en opnemenpakket in het hogere abonnement ...
Dan moet je je zelf natuurlijk ook niet "schuldig" maken aan dergelijke uitspraken. 😉
Tv-kijken via een telefoon vind ik niet prettig: veel te klein scherm. En gebruiksgemak? Ik vind het gebruik van Chromecast omslachtig, zeker in vergelijk tot de iTV-ontvangers, die immers direct aan gaan en niet eerst verbonden moeten worden. Chromecast kan handig zijn voor een filmpje op internet (dat niet via de ontvanger kan) maar imho niet voor tv-programma's, nog afgezien van de resolutie en eventueel Dolby geluid.
Verder heb ik zeer slechte ervaringen met Chromacast in hotels (op vakantie), want ze kunnen niet met de vangpagina's overweg die hotels vaak hanteren om toegang te krijgen tot hun (gratis) Wi-Fi. Als je daarvoor weer extra apparatuur (eigen extender) moet meezeulen en aansluiten/instellen is voor mij de lol er al af. Bovendien is het Wi-Fi signaal in veel hotelkamers te zwak. Ik heb vorig jaar tijdens de vakantie niet één keer ongestoord via Chromecast tv kunnen kijken.
Nee de Chromecast ligt bij mij ongebruikt in een lade.
Reputatie 7
Tv-kijken via een telefoon vind ik niet prettig: veel te klein scherm.
Helemaal eens, maar op een tablet is dat mijns inziens een heel ander verhaal.

En gebruiksgemak? Ik vind het gebruik van Chromecast omslachtig, zeker in vergelijk tot de iTV-ontvangers, die immers direct aan gaan en niet eerst verbonden moeten worden.
Maar een Chromecast gaat toch ook vanzelf aan en daar kan je toch zonder verder iets te hoeven doen toch direct naar casten?

Chromecast kan handig zijn voor een filmpje op internet (dat niet via de ontvanger kan) maar imho niet voor tv-programma's, nog afgezien van de resolutie en eventueel Dolby geluid.
Maar een Chromecast kan toch prima HD of zelfs 4K aan en ondersteunt toch Dolby 5.1?

Verder heb ik zeer slechte ervaringen met Chromacast in hotels (op vakantie), want ze kunnen niet met de vangpagina's overweg die hotels vaak hanteren om toegang te krijgen tot hun (gratis) Wi-Fi. Als je daarvoor weer extra apparatuur (eigen extender) moet meezeulen en aansluiten/instellen is voor mij de lol er al af. Bovendien is het Wi-Fi signaal in veel hotelkamers te zwak. Ik heb vorig jaar tijdens de vakantie niet één keer ongestoord via Chromecast tv kunnen kijken.
Het klopt dat het gebruik van de iTV app in hotels vaak niet goed mogelijk is omdat de beschikbare bandbreedte gewoon onvoldoende is. Hoe groter het hotel hoe kleiner de kans dat het zal werken. Gelukkig zijn er steeds meer hotels waarbij geen vangpagina gebruikt wordt. Overigens vind ik het meezeulen van een 66 gram wegend routertje die 9 x 7 x 2,5 cm groot is niet echt een groot probleem. 😉

Reageer