alles in 1 pakket plotseling geannuleerd

• 8 May 2012
  • 14 reacties
  • 10043 keer bekeken

Hallo,

Ik heb inmiddels drie maal het standaard alles in 1 pakket aangevraagd. Bij de 1e twee pogingen is de nieuwe aansluiting niet opgeleverd. Via de telefonische hulplijn heeft men aangegeven dat het omzetten van mijn aansluiting op onverklaarbare wijze geannuleerd is (tot 2x toe).

Als oplossing is de aanvraag weer opnieuw ingediend.

Door het voor de derde keer aanvragen van het alles in 1 pakket ben ik inmiddels in bezit van totaal 6 digitale ontvangers. Echter nog steeds geen TV signaal. Internet en telefoon werkt wel goed.

De volgende oplevering staat voor 16 mei. Nu maar hopen dat 3 maal scheepsrecht is.

Zijn er andere mensen met soortgelijke problemen?

En is er toen een oplossing gekomen?

14 reacties

Badge +1
Hallo Westmeijer,

Heb je toevallig op dit moment ISDN ?

Reputatie 6
Badge +7
als je een ISDN lijn hebt kan daar het probleem zitten, de lijn moet dan eerst worden omgezet naar PSTN en dan kan er een pakket met een hogere snelheid worden aangevraagd. Een minder voor de hand liggende maar mogelijke oorzaak kan zijn dat er op de centrale geen ruimte meer is

Reputatie 3
ISDN hoeft helemaal geen probleem te zijn. Wij hebben sinds 2006 ITV (MineTV)... De bandbreedte is momenteel:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.028 / 16.429

Je hebt echter wel een ISDN-modem nodig.

Reputatie 6
Badge +7
Stel nu dat deze lijn ISDN is en op meer dan 2.5 KM van wijk centrale zit en er is VDSL buitenring mogelijk dan zou de lijn wel degelijk omgezet moeten worden. VDSL kan niet op ISDN geleverd worden en op ADSL2 + Is de max 20 Mb, als er op beide ontvangers HD { 16 MB } moet komen en men wil ook nog lekker internetten zou er wel een VDSL verbinding op moeten 

Dit is een bekend klinkend verhaal. Mijn dochter is va. Januari bezig interactief TV in dienst te krijgen.Telkens als ze de helpdesk aan de lijn heeft gehad met een l*l verhaal dat de order om onbekende reden geannuleerd is en ze een nieuwe order gaan invoeren, met jawel weer een wachttijd van een maand..Wel moeten de  pakketten eerst zijn opgehaald, voor zij weer een nieuw pakket, ene keer  met en andere keer zonder modem, toegestuurd krijgt Dit is nu vier keer gebeurd,  Inmiddels zijn er bijna 5 mnd verstreken en heeft zij nog steeds geen iatv. De laatste keer dat ze de helpdesk aan de lijn kreeg, was het excuus dat de centrale vol zit.Ik hoop voor jou maar dat dat niet het geval is. Maar er worden even goed  huis aan huis folder voor iatv bezorgd in de wijk waar de central vol zou moeten zitten:@

Reputatie 7
Badge +28
Beste westmeijer en George,

Ik wil graag controleren waarom de aanvragen meerdere malen verkeerd zijn gegaan. Kunt u mij in een privébericht de betreffende postcode, huisnummer en naam contractant doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste Demie1000,

Ik weet niet of ik ADSL heb. Hoe zou ik dat kunnen achterhalen?

Momenteel heb ik voor tefefonie en internet een abonement van KPN op surfen en bellen.

Badge +1
Beste Westmeijer,

Zou je eens kunnen kijken welke Experiabox je hebt, het modelnummer staat op de onderkant.

Als er bijvoorbeeld 780i staat, dan staat deze i voor ISDN. Heb je een zilverkleurige EB dan staat er SX551 of SX552, waarbij SX552 voor ISDN staat.

Reputatie 7
Badge +28

Beste George en Westmeijer,

U zit beide op dezelfde centrale aangesloten. Uit de administratie blijken de orders steeds afgewezen te worden omdat VDSL niet beschikbaar is in deze centrale.

George; bij uw dochter is het pakket wel omgezet naar Alles-in-één Standaard (3 maanden 50 procent korting), echter op een ADSL verbinding. Technisch is het mogelijk om de TV ontvangers aan te sluiten, echter blijft er weinig snelheid over voor internet of HD weergave. Heeft uw dochter de apparatuur (TV ontvangers, bekabeling) wel ontvangen? Zo ja, zou zij deze kunnen aansluiten en controleren of het werkt?

Ik heb een vraag uitgezet om er achter te komen of en wanneer we meer capaciteit in de centrale kunnen aanbieden. Wanneer ik meer weet laat ik het u weten.

Met vriendelijke groet,

Joran

Beste dit0rz,

Om even op je vraag te antworoden:

Ik heb Experiabox ZXV10 H220N.

Kan dit helpen om het probleem op te lossen?

Beste Joran_,

Bedankt voor je bericht.

Ik hoop dat er snel meer bekend wordt over de mogelijkheden van de centrale waar wij aangesloten zijn.

Inmiddels heb ik wel mijn Ziggo TV abonement opgezegd.

Per 31 mei krijg ik van hun geen TV signaal meer door.

Het zou natuurlijk jammer zijn als ik toch weer terug moet naar Ziggo.

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie.

Hier kan menig collega een voorbeeld aan nemen , dan zouden er in ieder geval wat minder irritaties ontstaan.

Mijn dochter heeft inmiddels het zesde pakket ontvangers :Saangeleverd gekregen.

Haar InternetPlusBellen werkt prima maar  de ontvangers melden

de ene keer een F12 een andere keer een F11 foutcode.

Ook na een reset

Heb de laatste ontvangers op mijn adsl verbinding in een andere centrale gebied  uitgeprobeerd en het werkt als een speer. Nav van je informatie kan ik met twee tv ontvangers + een internet verbinding op de pc (wordt dan wel trager) en de telefoon gelijktijdig op mijn adsl verbinding maken.

De koperverbinding lengte van tfc-kvd-asln is bijna gelijk als bij mijn dochter.

Hopelijk komt er snel een oplossing want gisteravond kon zij de commerciële zenders op digitenne niet meer ontvangen, waar bij de reactie van de kpn storingsaannamen dat zij helemaal geen digitenne kan ontvangen in het postcode gebied waar zij woont.:@

Met een buitenantenne kijkt zij al ruim drie jaar storingsvrij

Technisch blijf ik kpn een prima bedrijf vinden, maar communiceren met elkaar:8 in het communicatiebedrijf kpn  blijft een crime

Reputatie 7
Badge +28
Beste George en Westmeijer,

Ik heb helaas het nieuws gekregen dat er geen upgrades gepland staan voor de komende zes maanden. Dat betekent dat ADSL2+ op dit moment het maximum haalbare is.
@westmeijer:

Ik kan proberen uw abonnement om te zetten naar Alles-in-Éen Instap in plaats van Standaard. De 40mb die bij dat Standaard hoort zal de komende tijd niet haalbaar zijn, een eventuele upgrade kan achteraf ingeschoten worden als VDSL wel beschikbaar is.
@George:

Ik zou graag een monteur willen aansturen om op locatie duidelijkheid te krijgen. Los van de snelheid zie ik niet direct problemen voor Interactieve TV. Ik zal de monteur vragen om de pakketten mee terug te nemen.

Kunt u mij in een privébericht een nummer doorgeven waarop ik kan bellen om een afspraak te maken?

Voor uw dochter geldt ook dat het abonnement beter naar Instap kan worden omgezet. Het lijkt me verstandig dat we hier verder naar kijken na het monteursbezoek.

Bij de introductie van IPB behoorde ik bij een van de vele gedupeerde, 9 mnd afwisselend internet hebben door miscommunicatie bij verschillend kpn afdelingen

En kan me daarom goed voorstellen hoe menigeen die er nu met die miscommunicatie te maken heeft gefrustreerd kan raken.

De heer Scheepbouwer heeft in zijn laatste periode oa aangehaald dat het communiceren naar de consument voor verbetering vatbaar is.

Waarschijnlijk zijn die consumenten voor zijn opvolger een “blok”aan zijn been, want ik ervaar nog weinig verbetering.

Maar gelukkig is er nu een forum waar we onze klachten kunnen uiten en waar diverse kpn medewerkers ook zitting in hebben en waar mogelijk is helpen.

Klagen wordt er (terecht) gedaan, maar een compliment is nu ook op zijn plaats.

In ieder geval van ons nu, na nog een paar keer vallen en opstaan, ITV tot nu toe naar behoren werkt

BEDANKT

Reageer