Alles-in-1 Thuis

• 26 september 2014
  • 5 reacties
  • 823 keer bekeken

Goede middag,

Wij denken aan overstappen naar KPN Alles-in-1, ik wil echter eerst het een en ander weten.

Wij zullen zeker een draadloze verbindingsset moeten aangezien wij een betonnenvloer met plavuizen hebben, geen kruipruimte, en 15meter kabel deels over het plafond niet echt wat ik wil. Nu lees ik hier en daar wat klachten over deze set, met reacties als "stopcontacten op verschillende fases geschakeld". Hoe zit dit precies?

Wij koken elektrisch, dus hebben meerdere fases. Gaat het er puur om dat de zender en de ontvanger van de verbindingsset op dezelfde elektra-groep zit om goed stabiel bereik te hebben? In de filmpjes over deze set is duidelijk zichtbaar dat de adapter randaarde gebruikt, is dit een must? Zowel op de plek waar KPN mijn huis in komt als op de plek bij de tv is dit namelijk niet voorhanden.

Overstappen vind ik prima, graag zelfs, maar het moet wel werken en stabiel zijn.

Alvast bedankt voor de verduidelijking!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Als er filters, etc. op dezelfde groep zitten, heb je al storing.

Ze werken voor internet goed, maar voor tv moet je echt uittesten.

Vaste kabels zijn altijd het beste.

Is er geen loze leiding (electra pijp) of zo?

Of heb je een contactdoos voor telefoon boven?

Misschien kan je die gebruiken.

Reputatie 5
Badge +5
Als je coax hebt liggen kun je een moca adapter gebruiken. Deze werken zeer goed. Dus internet via de coax kabel 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Of met behulp van de coax 1 of 2 netwerkkabels erin trekken.

Ik weet niet of tv via de adaptor ethernet - coax -- coax-ethernet goed werken.

Maar ook dit kan je proberen.

Zelf zou ik de coax eruit halen en vervangen door een ethernet kabel.

Zo heb ik het zelf ook gedaan naar de slaapkamer.

Scheelt ook weer 2 voedingen, die heb je bij een vaste kabel niet nodig.

Daar waar de KPN het huis binnenkomt is alleen een stopcontact voor handen en verder niks, vandaar de draadloze set. Of ik nog een utp door die elektra-pijp ga krijgen weet ik niet. Ik weet trouwens ook niet waar ik dan uitkom. Kwestie van proberen, ik weet het...
Reputatie 7
Badge +13
Zit er geen coax doos in de buurt van Ziggo of UPC?

Loopt vandaaruit toevallig een coax kabel naar je slaapkamer?

Anders blijven die netwerkdingen de enige optie, maar kies dat wel als laatste optie.

Kabel is alitjd veel beter en met vaste kabel heb je ook geen storingen.

Via het lichtnet krijg je voor tv helaas teveel storing.

Reageer