Beantwoord

Alles in 1premium abonnement vdsl, nu is een upgrade beschikbaar

  • 29 August 2019
  • 17 reacties
  • 227 keer bekeken

Al jaren hebben wij dit abonnement met de snelheid op ons adres van momenteel max 37 Mbit/s beschikbaar, vlgs KPN echter ook een upgrade sep-2019.
We hebben eigenlijk zelden een probleem, echter de laatste tijd wisselende snelheden waardoor vaak de melding dat we offline zijn en slechter tv beeld bij bv. Netflix.
Begin deze week hierover contact gehad met een helpdesk medewerker en inderdaad was zichtbaar dat de snelheid per dag schommelt tussen 10 tot 30 Mbit/s, dat constateer ikzelf ook door regelmatig de speedtest te draaien.
Nu in de postcodecheck is ook zichtbaar dat een upgrade beschikbaar is die bij de bestelling aan- of uitgezet kan worden van 100 Mbit/s.

Die hogere snelheid zie ik uiteraard graag komen, betekent dit dat ik een nieuw abonnement af moet sluiten (liever niet) of krijg ik automatisch de hogere snelheid zodra beschikbaar?
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 August 2019, 16:52

Bekijk origineel

17 reacties

Heeft iemand enig idee?
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt nu een abonement met een een snelheid van "tot 50 mb". Je ontvangt echter maar 37. Je kunt je abonement upgraden naar "tot 100 mb", en dan daarvoor fors meer gaan betalen. KPN zal dit vast heel fijn vinden. U zal echter nog steeds maar 37 mb ontvangen. Omdat de telefoonlijn die naar uw huis loopt gewoon technisch niet meer aan kan.

De snelheid kan wel verhoogd worden door technieken als pairbounding. Of misschien kan een KPN monteur bij u in de meterkast het ISRA punt vernieuwen. Als dat er heel prehistorisch en krakkemikkig uitziet.

Er word nog geen glasvezel aangelegd bij u?
Nee geen glasvezel helaas, ik heb koper en bonding tm 38 Mbit, upgrade kont eraan tot 100 Mbit SDF
Badge +19
Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Zie hieronder


Reputatie 7
Badge +24
Ziet er veelbelovend uit. Maar wacht eerst maar met extra geld uitgeven aan KPN totdat die upgrade daadwerkelijk is uitgevoerd 😜
Word de nieuwe snelheid niet automatisch aan mijn abonnement toegevoegd?
Ik heb weinig zin een nieuwabonnement af te sluiten waarbij bv spotify wat ik nu gratis heb dan ook voor moet betalen, dat zit niet meer in de abonnementen
Reputatie 7
Badge +24
Als je nu een abonement hebt van "tot 50 mb", dan zul je straks na de upgrade ook daadwerkelijk 50 mb krijgen. Als het goed is. En je mag verwachten dat het dan ook gewoon goed en stabiel werkt. Dus dat tv en Netflix vlekkeloos werkt.
Reputatie 7
Badge +24
En spotify heb je nu niet gratis. Je hebt het nu voor 1 euro goedkoper dacht ik hier onlangs op het forum gelezen te hebben. De prijs zit gewoon in het abonnementsgeld verwerkt.
ik heb geen 'tot 50 Mb' dat staat niet gespecificeerd in mijn KPN, mijn abbo vorm is Alles in 1 premium zonder dat ergens een minimum of maximum snelheid word genoemd.
Alle andere voordelen in dit abonnement zitten uiteraard in de prijs verrekend, zo ook Fox sports eredivisie e.d.
maar misschien kan een moderator hier naar kijken
Reputatie 7
Badge +24
Er is altijd een maximum hoor...
Er is geen min/max snelheid omschreven in mijn alles-in-1-premium abonnement 😉
Reputatie 7
Badge +24
Nee, bij mij ook niet. Maar ik weet dat het 40 is. Nu goed? 😉

Geen enkele provider hier in Nederland heeft ooit abonnementen voor consumenten gehad voor de vaste aansluiting met ongelimiteerde snelheid.
Ok, ik wacht wel even af tot de hogere snelheid daadwerkelijk beschikbaar is.
Ik neem aan dat Kpn dan aan de bel hangt.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @PietB en anderen! Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien er al de nodige informatie is uitgewisseld. Ik denk dat ik er nog wel iets aan toe kan voegen. Je snelheid is nu rond de 37 mb. Dat heeft niets met je pakket te maken, maar met de snelheid die we op jouw adres kunnen leveren. Op zich prima, maar het kan natuurlijk beter. Nu staat er een upgrade gepland; het netwerk wordt verbeterd en daarmee ga je een hogere snelheid kunnen halen. Als deze upgrade is uitgevoerd kan er zo'n 190 mb geleverd worden, lees ik. Dat is heel fikse stap vooruit. Van zo'n upgrade op het netwerk kun je altijd profiteren en je hoeft er geen ander abonnement voor te nemen. Als de upgrade eenmaal beschikbaar is kunnen we een afspraak met een monteur voor je maken en dat is dat.

Wat je natuurlijk wel even naar wilt kijken is het abonnement dat je hebt. We hebben verschillende abonnement, allemaal met een 'tot-snelheid'. Als je Basis-abonnement hebt krijg maximaal 50 mb en er zijn ook pakketten waarbij je tot 100 mb krijgt. Daarnaast zijn er voor elke abonnementsvariant ook extra snelheidspakketten. Wat je daadwerkelijk haalt is afhankelijk van wat er leverbaar is op jouw adres, daarom is het een tot-snelheid'.

Laten we aannemen dat je een abonnement hebt waarbij je tot 50 mb krijgt. Je haalt er nu 37 omdat er niet meer geleverd kan worden. Maar, als die upgrade wordt gedaan is er 190 mb te halen. Als je wordt omgezet, zoals ik hierboven schreef, ga je dus 50 mb halen: je haalt het maximale uit je abonnement. Je kunt dan kiezen om naar een abonnementsvariant te gaan waarbij je 100 mb gaat halen. Die zul je dan ook gaan halen. Je kunt ook je huidige abonnement behouden en een extra snelheidspakket aanzetten. Dan hou je de samenstelling, maar betaal je elke maand wat extra dat pakket dat je snelheid verhoogt.

In jouw geval. Ik zie dat je al lange tijd het Alles-in-Eén Premium-pakket hebt. Dit is een iets ouder pakket, maar dat geeft niks. Bij dit pakket hoort de 'tot snelheid' van 200 mb. Nu haal je dus 37 mb, omdat we niet meer kunnen leveren. Als die upgrade er straks door is ga je opeens 190 van die 200 halen en daar hoef je niets voor te veranderen aan je abonnement. Het enige wat handig is, is die site in de gaten houden waar Joep naar verwees. Als daar staat dat de upgrade er door is kun je je bij ons melden. Dan plannen we een monteur in en dan komt het in orde.
Hallo Bart,

Dat is goed nieuws 👍

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke aanvulling !

Reageer