Sticky F.A.Q.

Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

• 14 juni 2017
  • 353 reacties
  • 118471 keer bekeken
Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

Toon eerste bericht

353 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ooit voor het pluspakket gekozen want de andere optie Sport boeit mij niet. Volgens website zijn de kosten voor pluspakket €9.99.

1. Extra zenders: die zijn er nog steeds. En wil ik graag houden.

2. Films en Series: het aanbod is inmiddels echt ver beneden de maat. Loont niet meer te kijken.
Wat is de reden …? Netflix en Amazon Prime Video voegen toch ook met regelmaat nieuwe films toe? Pluspakket met vermelding ook Films en Series kijken…. het is de prijs van €9.99 nu niet meer waard. 

Noordzee geeft al goed uitleg zie ik. In jouw geval betaal je dus €6,99 (want je hebt Hussel) en gaat er nog €5,- entertainmentkorting van af. Onderaan de streep betaal je dus €1,99 voor het Pluspakket.

Punt 2 is wat lastiger. Hoewel ik de vergelijking met Netflix en Prime wel snap, kun je dat eigenlijk niet echt doen. De euro's/dollars die die bedrijven spenderen puur aan On Demand content zijn astronomisch in vergelijking met KPN.

Ik kan je geen ‘officieel statement’ vanuit KPN hiervoor geven, maar ik kan wel inschatten dat al die (nieuwe) streamingdiensten (Disney+, Prime, Peacock, HBO Max, Hulu, etc.) invloed hebben op de beschikbaarheid van het inkopen van de content. Nog niet alles is in NL beschikbaar, maar dat lijkt me een kwestie van tijd.

Als ik rechten van een film/serie zou hebben, dan zou ik die ook liever via mijn eigen platform aanbieden (en dus nieuwe abonnees aantrekken), dan via een externe dienst.

Dit is natuurlijk een beetje gissen, maar is zeer plausibel als je 't aan mij vraagt.

Reputatie 3
Badge

Dank Paul voor je uitleg.

Geld, daar draait het zeker om. Ik houd Netflix en Amazon voorlopig zeker ook aan.

Wie weet verdwijnen door deze concurrentie “Films en Series” in de toekomst helemaal uit het Pluspakket. Zo blijft er gewoon weinig interessants over om te kijken.

Volgend jaar zal ik beoordelen of het Pluspakket voor mij nog wel zinnig is. 

Reputatie 7
Badge +24

Dank Paul voor je uitleg.

Geld, daar draait het zeker om. Ik houd Netflix en Amazon voorlopig zeker ook aan.

Wie weet verdwijnen door deze concurrentie “Films en Series” in de toekomst helemaal uit het Pluspakket. Zo blijft er gewoon weinig interessants over om te kijken.

Volgend jaar zal ik beoordelen of het Pluspakket voor mij nog wel zinnig is. 

Ja, geld is altijd het toverwoord wat dat betreft.

Ik heb geen idee wat de toekomst brengt qua “Films en Series”. De tijd zal het leren.

Ik zit in exact dezelfde situatie wat dat betreft. Netflix en Amazon hebben veel goede (originele) content, en is best betaalbaar (Amazon al helemaal). Persoonlijk hoop ik dat HBO Max ook met de streamingdienst naar NL komt. Zit veel kwaliteit daar naar mijn mening. 

Reageer