Sticky

Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

Toon eerste bericht

227 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Hoi @GePe, hele legitieme vragen wat mij betreft. De anderen hebben ze al wel beantwoord als ik dat zo lees. Wazig beeld lijkt mij ook niet nodig en ook niet de bedoeling. Ik hoop dat je HD niet wazig vind in ieder geval. 😉 Verder worden de themakanalen voor zover ik weet alleen nog maar in SD aangeleverd zoals Peter ook aangeeft. Daar is dus voor ons (nog) niets aan te doen.

En wat betreft de keuze om zenders in een aanvullend pakket te doen. Als bedrijf zoek je naar een goede/interessante combinatie van zenders die klanten willen aanschaffen. En zo ontstaat dan het Pluspakket. Waar het dus een beetje op neerkomt: marketing. 🙂
Met dank aan PeterG en DennisSchreve voor de reactie op mijn vraag die overigens gericht was aan moderator Paul.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, mijn excuses daarvoor, maar de vraag was:

- waarom zitten de NPO themakanalen niet in het basispakket
- waarom worden deze kanalen niet in HD maar in SD uitgezonden
en aanvullend dan nog:
- waarom is er geen touw aan de zenderindeling vast te knopen, het zou logisch zijn ze bij elkaar te zetten

hoop dat het zo duidelijker is.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi GePe, je was zeker wel duidelijk genoeg wat mij betreft. Heb je mijn reactie hierboven gezien? Misschien waren wij niet duidelijk genoeg dus bij dezen:

- Als bedrijf zoek je naar een goede/interessante combinatie van zenders die klanten willen aanschaffen. En zo ontstaat dan het Pluspakket. Waar het dus een beetje op neerkomt: marketing.
- Het antwoord van Peter klopt: "De NPO themakanalen worden, door de NPO in SD geleverd. Dat is overal zo. Daarvoor zul je de NPO moeten aanschrijven."
- Zenderindeling: Er is voor gekozen om de zenderindeling in te delen op genre en niet zozeer op het feit dat het zenders van NPO zijn. In de link ziet het er waarschijnlijk al wat logischer uit.

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Gepe. waarom stel je de vragen opnieuw als ze al meerdere keren beantwoord zijn?????? 🤤

De zenders van de NPO worden als één groep ingekocht; jawel, daar moeten providers voor betalen. De zenders 1,2 en 3 zijn verplicht voor het basispakket. Om kostendekkend te zijn, voor zover mogelijk, mogen providers zelf bepalen welke themazenders ze in basis- danwel pluspakket plaatsen. En ook uit deze uitleg bij de npo blijkt dat de themakanalen niet in het basispakket "moeten".
Hopelijk is het zo duidelijk.

De NPO biedt ze alleen SD aan. Wil je ze in HD neem dan contact op met de NPO!

Zó. Nu heb ik ze ook nog een keer beantwoord.
Reputatie 7
Badge +17
Die lijst is alweer verouderd Dennis er zijn veel meer films bijgekomen inmiddels.@huistijger ik heb hem vandaag aangepast: 4K On Demand: Films en Series😉
oei oei ... PeterG is boos terwijl ik hem n.b. niks gevraagd heb. ik heb vooraf zitten zoeken op het forum naar antwoorden maar niks kunnen vinden.
en hoe vreemd is dit: ik wordt verzocht met een leverancier van kpn contact op te nemen aangaande de kwaliteit van het geleverde aan kpn !!!

mijn klomp breekt. einde discussie want van hier wordt ik niet goed van.
Reputatie 7
Badge +18
Je hebt het hier op het forum gevraagd en Peter heeft daarop geantwoord.
Op een forum kan iedereen antwoorden die het antwoord weet, dus wat is het probleem?
En Peter is niet boos, ik ken hem langer dan vandaag, maar je kunt begrijpen als iemand twee keer hetzelfde vraagt dat je dan zo'n antwoord kunt krijgen.

Dus repareer die klomp maar weer. 🐱
Ik heb expliciet de vraag aan Paul de Moderator gevraagd omdat hij binnen de organisatie van KPN in staat is verbeteringen te pushen. als andere leden van het forum dat ondersteunen kom je ergens ipv uit te leggen waarom iets NIET kan hoopte ik op werken aan wat WEL kan bijvoorbeeld HD ipv wat nu een wazig beeld SD (SD GEEN HD) dus is voor de NPO thema kanalen !!!

YES WE CAN !!!
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb expliciet de vraag aan Paul de Moderator gevraagd omdat hij binnen de organisatie van KPN in staat is verbeteringen te pushen.
En ik heb antwoord gegeven. 🙂 Maar als iemand anders het antwoord weet dan is diegene vrij om te reageren.

Ik snap dat je de zenders allemaal in HD wilt zien, niet meer dan logisch. Maar als KPN zijnde ben je ook afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Als de NPO die zenders niet in HD aanbiedt aan KPN, dan kan KPN ze niet aan jou aanbieden.
Reputatie 7
Ik snap dat je de zenders allemaal in HD wilt zien, niet meer dan logisch. Maar als KPN zijnde ben je ook afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Als de NPO die zenders niet in HD aanbiedt aan KPN, dan kan KPN ze niet aan jou aanbieden. @Gepe
Dus nogmaals: hiervoor dien je contact op te nemen met de NPO en niet met KPN.
Maar als iemand anders het antwoord weet dan is diegene vrij om te reageren..
Dit forum is o.a. een klanten helpen klanten forum. Als je daar niet tegen kunt ga je maar ergens anders heen. En als je dan antwoord krijgt klaag dan ook niet. Ik verkondig i.i.g. geen onzin.
We gaan zeker niet in op opmerkingen als "alleen een kpn medewerker mag reageren" als dit gewoon algemene vragen zijn! Ze hebben het al druk genoeg.
nou ... nou... nou... !!!
Hoi,
Is er al zicht op wanneer Once upon a time S6 on demand te zien is. Hij komt wel volgend maand op Netflix maar ja om daar nu een abo voor te nemen
Reputatie 7
Als Netflix daar de rechten van heeft voor Nederland zal het daarna nog wel even duren voordat ie bij een tv zender te zien zal zijn nu Netflix ook in Nederland actief is. Andere on demand diensten, bij kpn bijvoorbeeld, krijgen dan voor NL zeker geen rechten.
De eerste 2 seizoenen zijn bij NET5 uitgezonden. Op dit moment heeft RTL (ook eigenaar van het videotheek-aanbod bij KPN) de rechten van de eerste 5 seizoenen. Nu het 6de bij Netflix komt zal de maatschappij niet gauw een andere firma ook de rechten geven. Zo werkt het helaas niet.
Ik vrees dat je voor het 6de seizoen tegen die tijd toch (even) een Netflix abonnement zult dienen te nemen. Dat is per maand opzegbaar. Netflix is via een Arris of Arcadyan decoder te gebruiken. Of via een smart-tv (app).

Een 7de seizoen is momenteel in productie.

Zie verder de wikipediapagina m.b.t. deze serie.
Reputatie 7
Badge +23
Hey Wannie, welkom! Je bedoelt seizoen 6 vermoed ik? Ik durf het je niet te zeggen om eerlijk te zijn. Ik heb daar in ieder geval nog geen nieuws over dus wat dat betreft zit er niets ander op dan afwachten, of eventueel Netflix aan te schaffen. Is het niet zo dat je bij Netflix een maand op proef kan? Dan zou je het eventueel kunnen "bingen" in die maand. 😉
Reputatie 7
Ik vraag me ook af of Netflix gewoon de rechten heeft om seizoen 6 in Nederland te mogen brengen of dat ze het exclusieve recht heeft om seizoen 6 in Nederland te mogen brengen. In het eerste geval kan RTL natuurlijk ook die serie via videoland aanbieden of evetueel zelfs lineair uitzenden.
Reputatie 7
Badge +23
Ja precies. Alleen ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het exclusieve rechten zijn. Vooralsnog bieden wij het in ieder geval niet aan helaas.
Reputatie 7
Badge +10
Netflix heeft bepaald niet de exclusieve rechten van Once upon a time. Integendeel, het is een ABC serie dus gelieerd aan Videoland/RTL. Op Videoland.com is seizoen 6 al te zien en vanaf 6 oktober is daar wekelijks een nieuwe aflevering van seizoen 7 te zien. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor het Videoland pakket bij KPN, maar dat kan @Paul_ dan misschien weer navragen. Zowel Videoland.com als het Videoland pakket bij KPN kost € 8,99 per maand.
Gomorra seizoen 3. Ik meen dit seizoen in het pluspakket gezien te hebben vorige maand maar zie nu slechts de eerste twee seizoenen van deze serie. Klopt het dat seizoen 3 er even op heeft gestaan? Anders ben ik gewoon abuis. Dank!
Reputatie 7
Badge +23
Welkom @LouisBeijer! Leuk dat je hier vraag stelt. Ik heb voor je gezocht maar Gomorra S3 is nog niet begonnen. November 2017 begint seizoen 3. 🙂 Of/Wanneer wij seizoen 3 gaan aanbieden durf ik je nog niet te zeggen.
De seizoensfinale van Fear the walking dead bestaat uit 2 afleveringen, 3.15 en 3.16. Ze zijn tegelijkertijd uitgekomen, maar op on demand staat alleen 3.15. Wanneer komt de laatste aflevering er op te staan?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Raar dat ie er niet staat.
Ik heb 'm wel gevonden via AMC. In de nacht van zaterdag op zondag (dus 'zondagochtend') om 03:15 u. Mss opnemen?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Lindavdh, hele goede vraag! Heb je de aflevering met Peters info op kunnen nemen? Anders ga ik er alsnog voor je achteraan 🙂.
Reputatie 7
Hoi @Lindavdh, hele goede vraag! Heb je de aflevering met Peters info op kunnen nemen? Anders ga ik er alsnog voor je achteraan 🙂.Neemt niet weg, Marcia, dat ie er dan natuurlijk ook bij hoort te staan onder Pluspakket on demand! 😉
Reputatie 7
Badge +27
Haha goed opgemerkt 😉. Ik zet het door naar de betreffende collega die erover gaat. Zodra ik reactie heb, laat ik het hier weten!
Graag The hunger games The Mockingjay Part 2 toevoegen!
Alvast vriendelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jacob-Jan

Reageer