Sticky

Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

• 14 juni 2017
  • 261 reacties
  • 87976 keer bekeken

Toon eerste bericht

261 reacties

Reputatie 7
Badge +24
@Paul_ doe ik maar dat wordt wel pas vanavond 😉
No problem. Dan check ik het morgen. 😉
Reputatie 7
Badge +24
weet je wat ik eigenlijk wilt zien? Dat we een mapje hebben met Mijn lijst, zodat je de films en/of series daarin kunt zetten zodat je ze later als je de film wilt zien daar naartoe kan gaan. Zonder dat je weer door die bibliotheek moet gaan.
Één van de vele dingen die ik ook wel graag wil zien... Veel van deze dingen zijn niet alleen een kwestie van willen en dan bouwen, maar ook technische uitdagingen van het platform. Vergt dus ook innovatie op de achtergrond (waar aan gewerkt wordt).
Reputatie 7
Badge +24
Het topic is weer geüpdatet voor de maand mei.

Staan wat 'classics' tussen zoals American History X en Full Metal Jacket. Must sees wat mij betreft. De komende maanden komen er nog meer gouwe ouwes bij.

Wil je wat lichtere kost? Tag is best hilarisch, en als je Guy Ritchie films tof vindt dan zijn de Sherlock Holmes films zeer vermakelijk.

Ook is recentelijk seizoen 2 van The Handmaid's Tale, en seizoen 5A van Vikings toegevoegd. Hele toffe series.

Houd er trouwens rekening mee dat er deze maand een aantal series komen te vervallen (dik gedrukt in de lijst).
Reputatie 7
Badge +24

Klopt het dat de serie Black Sails nog een jaartje blijft staan? Als ik een aflevering opzoek, bijvoorbeeld "XXII" ("black sails" vindt hij niet) in (menu->zoeken->In On demand-> ) kun je de datum nog zien staan; er staat nu: te huren tot 31-5-20; dat was eerst 31-5-19 dacht ik.

Dat zou wel fijn zijn! Het is een prima serie en anders is er nog maar weinig tijd om alle 4 seizoenen te bekijken.
@EricT: Ik zie hier nog wel gewoon 31-05-2019 staan, dus je kan daar het beste vanuit gaan. Het zou in principe kunnen zijn dat het overzicht dat ik gebruik nog niet is geüpdatet of iets dergelijks, aangezien Black Sails al een keer eerder is verlengd, maar vooralsnog: 31-05-2019.

Ik kom hier even op terug @EricT! De licentie is inderdaad verlengd. 😁 Het staat nu voor een jaar later maar is tot de definitieve datum is ingevoerd. Het zal dus ook na 31-05-2019 te zien zijn, maar 31-05-2020 is voor nu even tijdelijk tot de juiste datum is ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +24

Ik kom hier even op terug @EricT! De licentie is inderdaad verlengd. 😁 Het staat nu voor een jaar later maar is tot de definitieve datum is ingevoerd. Het zal dus ook na 31-05-2019 te zien zijn, maar 31-05-2020 is voor nu even tijdelijk tot de juiste datum is ingevoerd.Bedankt voor de update! Fijn dat ik nu wat meer tijd heb. ☺

Het is trouwens wel 'gewoon' met een jaar verlengd, dus 31-05-2020. Tijd zat!
Reputatie 7
@Gepe
De HD zenders blijven HD en de SD zenders blijven SD. Daar verandert een 4K UHD ontvanger natuurlijk niks aan. En er is niks "wazigs" aan HD; ook niet met een HD-ontvanger trouwens.
Er is 1 (ja, één) 4K zender . . . On demand nog diverse documentaires en films. Die kosten
wel €.

De NPO themakanalen worden, door de NPO in SD geleverd. Dat is overal zo. Daarvoor zul je de NPO moeten aanschrijven.

De providers mogen een aantal themakanalen in een pluspakket plaatsen om de inkoop (enigszins) te compenseren. http://help.npo.nl/vragen/17
Reputatie 7
Gepe. waarom stel je de vragen opnieuw als ze al meerdere keren beantwoord zijn?????? 🤤

De zenders van de NPO worden als één groep ingekocht; jawel, daar moeten providers voor betalen. De zenders 1,2 en 3 zijn verplicht voor het basispakket. Om kostendekkend te zijn, voor zover mogelijk, mogen providers zelf bepalen welke themazenders ze in basis- danwel pluspakket plaatsen. En ook uit deze uitleg bij de npo blijkt dat de themakanalen niet in het basispakket "moeten".
Hopelijk is het zo duidelijk.

De NPO biedt ze alleen SD aan. Wil je ze in HD neem dan contact op met de NPO!

Zó. Nu heb ik ze ook nog een keer beantwoord.
Reputatie 7
Als Netflix daar de rechten van heeft voor Nederland zal het daarna nog wel even duren voordat ie bij een tv zender te zien zal zijn nu Netflix ook in Nederland actief is. Andere on demand diensten, bij kpn bijvoorbeeld, krijgen dan voor NL zeker geen rechten.
De eerste 2 seizoenen zijn bij NET5 uitgezonden. Op dit moment heeft RTL (ook eigenaar van het videotheek-aanbod bij KPN) de rechten van de eerste 5 seizoenen. Nu het 6de bij Netflix komt zal de maatschappij niet gauw een andere firma ook de rechten geven. Zo werkt het helaas niet.
Ik vrees dat je voor het 6de seizoen tegen die tijd toch (even) een Netflix abonnement zult dienen te nemen. Dat is per maand opzegbaar. Netflix is via een Arris of Arcadyan decoder te gebruiken. Of via een smart-tv (app).

Een 7de seizoen is momenteel in productie.

Zie verder de wikipediapagina m.b.t. deze serie.
Reputatie 7
Wat lastig, Joop. Krijg je een zender (Eurosport 2) op nummer 36? Animal Planet op 85?
Niet toevallig een eigen zenderlijst in gebruik?

Een dvd recorder kan niet meer voor opnemen gebruikt worden als je tv van kpn hebt. Alleen nog voor afspelen. Dat ie niet meer open wil, kan en zal een kpn monteur niks aan doen. Daarvoor zul je 'm naar een plaatselijke reparateur moeten brengen.
Reputatie 7
Als we dan toch bezig zijn....
Bovenaan het topic staat nu: "1 jaar geleden"

Het is gewoon handig als je het startbericht hebt aangepast dat bovenin het startbericht aan te geven:

(laatst aangepast: datum)

Voorbeeld: breedbeeldweetjes/zenderindeling kpn 😉
Reputatie 7
Hoi Zombro. Om je beter te helpen met dit probleem. Wat voor ontvanger heb je?
Motorola (1906, 1963 of 1853)
Arris 2952
Arcadyan hmb 2260
Reputatie 7
Badge +18
Ziet er goed uit @Paul_! 😇
Reputatie 7
Badge +18
Dank je! Binnenkort ga ik ook trailers toevoegen van nieuwe films. :)Wow! Dat zal helemaal gaaf zijn! 😏
Reputatie 7
Badge +18
Goede vraag! Nee, je hebt toegang tot alle UHD content zodra je het 4K-abonnement hebt. Dat staat dus verder los van de content van het Pluspakket. Wellicht dat dit in de toekomst anders wordt maar zo zit de vork in de spreekwoordelijke steel. :)@Paul_, zal wel mooi zijn als er ook 4K-content erbij wordt geplaatst. (voor klanten met een internet + 4K abonnement) Nu staat er in het menu 4K On Demand, maar die mag ook best bijgevuld worden. 😄
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Paul_
Komen er ook UHD films of series of... in het pluspakket?
Dit zal dan in het 4K On Demand komen:

MENU > ON DEMAND > 4K ON DEMAND

Maar helaas is daar er nog niet veel van. Ik heb die vraag nu ook aan @Paul_ gesteld. 😊
Reputatie 7
Badge +18
Maar ben het met @DennisSchreve eens dat het wel mooi zou zijn.Voel me vereerd! 🤗 😍 😂 😂 🤣 🤣 😜
Reputatie 7
Badge +18
Die lijst is alweer verouderd Dennis er zijn veel meer films bijgekomen inmiddels.@huistijger ik heb hem vandaag aangepast: 4K On Demand: Films en Series😉
Reputatie 7
Badge +18
SD is niet meer van deze tijd. De kwaliteit is zo slecht dat wij daardoor alleen al SD zenders mijden.
Ik zou KPN zelfs willen oproepen om alle zenders die HD aanleveren ook minimaal in HD te door te geven en dan uiteraard ook als HD-"Glas".
Ik ben het hier helemaal mee eens, we betalen met z’n alle veel abonnementsgeld. Dan mag KPN eerst maar eens beginnen met zenders in HD weer te geven, en daar geld inpompen I.p.v. zenders kopen en andere onnozelen dingen uitbreiden. ?
Reputatie 7
Badge +18

Vraag. Hoe kun je zien welke aflevering je al gezien hebt bij de series?Antwoord: helaas kan je dat niet zien. :(

Zal wel fijn zijn dat deze functie er wel komt. @Sim1 heeft wel een punt. 😉
Reputatie 7
Badge +18
@Nathalie6 heb je ook een mobielabonnement van KPN? Dan kun je KPN Compleet zijn, dan is de Pluspakket helemaal gratis! Op de link onderaan lees je er meer over:

KPN Compleet, combineer thuis en mobiel en geniet van extra's
Reputatie 7
Badge +18
@Paul_ weet je wat ik eigenlijk wilt zien? Dat we een mapje hebben met Mijn lijst, zodat je de films en/of series daarin kunt zetten zodat je ze later als je de film wilt zien daar naartoe kan gaan. Zonder dat je weer door die bibliotheek moet gaan.

Voorbeeld van Netflix:

Is er nog een mogelijkheid om het overzicht van pluspakket ipv plaatjes in een lijst te krijgen? Voorheen kon dat en de laatste tijd zie ik alleen nog maar afbeeldingen en dat vind ik zelf niet fijn 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Topic geüpdatet voor de maand augustus. Zin in nachtmerries? Kijk It.
Ik ben al sowieso bang voor clowns, weet niet waarom, dus dit lijkt me een slecht idee voor mij 😛.
Reputatie 7
Badge +10
Ze zijn gewoon heel onvoorspelbaar ofzo. 😛 Ze lachen wel, maar menen ze het wel? Blijft een apart fenomeen.
Exact dat, zelfs Ronald Mcdonald vertrouw ik niet 😛.
Reputatie 1
Dank je, helemaal duidelijk.
Ik ging ervan uit dat het ook over de zenders ging en die zijn per 1 juli veranderd in het pluspakket.
Voor mij geen problem, ik hou zo wie zo het pluspakket erbij.

Reageer