Sticky

Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

  • 14 juni 2017
  • 245 reacties
  • 76725 keer bekeken


Toon eerste bericht

245 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Topic is geüpdatet voor maart.

Persoonlijke aanrader: The Prestige. Eigenlijk alles van Christopher Nolan.
Reputatie 2
Geen probleem, stel je vraag hier gerust als het met het Pluspakket te maken heeft. Of ik een bevredigend antwoord kan geven is een tweede natuurlijk.

Over het algemeen heeft dit (HD/SD) met de afspraken te maken tussen KPN en de contentleverancier. Ik weet in alle eerlijkheid niet hoe het zit met specifieke zenders (zoals C&I) omdat die afspraken eigenlijk nooit openbaar worden gedeeld.


Wat is het nu 30 zenders of MAAR 25 zenders

Ruim 25 extra tv-zenders
Reputatie 7
Badge +23

Wat is het nu 30 zenders of MAAR 25 zenders

Ruim 25 extra tv-zenders

Goed punt, dat is niet meer up-to-date. Ik heb het aangepast in dit topic. Bedankt voor het signaal!
Reputatie 7
Als we dan toch bezig zijn....
Bovenaan het topic staat nu: "1 jaar geleden"

Het is gewoon handig als je het startbericht hebt aangepast dat bovenin het startbericht aan te geven:

(laatst aangepast: datum)

Voorbeeld: breedbeeldweetjes/zenderindeling kpn 😉
Reputatie 1
Dag Paul,
Bedankt voor je info over het pluspakket. Nieuwe titels en titels die komen te vervallen, dat had ik graag eerder willen weten!
Sinds half november 2018 werkt mijn pluspakket niet meer. Het menu werd toen aangepast naar raster met plaatjes, maar een film of serie aanklikken in het Pluspakket werkt niet. De betaalzenders en betaalfilms doen het wel goed.
Vanmorgen de helpdesk maar weer ’s gebeld, Mediabox vergeefs gereset … het lukt niet!
De enige oplossing is om via zoeken een titel in te toetsen. Ga jij maar ’s een serie proberen te vinden via de zoekfunctie!
Als je hiervoor een oplossing weet … graag!
Reputatie 7
Hoi Zombro. Om je beter te helpen met dit probleem. Wat voor ontvanger heb je?
Motorola (1906, 1963 of 1853)
Arris 2952
Arcadyan hmb 2260
Reputatie 1
ARCADYAN hdmi hmb2260
Reputatie 7
Badge +23
Hi Zombro! En wat gebeurt er precies zodra je gaat naar menu - On Demand - Pluspakket, en dan navigeert naar (met het zilveren rondje) bijvoorbeeld "Interstellar" (toffe film!)? Foutmelding of...?
Reputatie 1
Krijg geen foutmelding, ik kan tokkelen tussen de knoppen afspelen en trailer maar als ik ze aanklik gebeurt er helemaal niks. Nog iets vreemds … The Bridge seizoen 1 doet het niet, maar seizoen 2 is wel af te spelen.
Reputatie 7
Badge +23
Huh? Dus sommige items zijn wel af te spelen zoals The Bridge S2? Apart. Hoe is de tv-ontvanger gereset? Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Neem ik ook een kijkje.
Reputatie 1
done!
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Zombro. Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik neem het even over van mijn collega. Wat vreemd dat je niet alles kan bekijken uit het Pluspakket. Ik zie dat je op dit moment één tv-ontvanger in huis hebt. Ik zal deze tv-ontvanger voor je omruilen. Zou je willen testen of je met een nieuwe tv-ontvanger wel de mogelijkheid hebt om alles te bekijken uit het Pluspakket? Je ontvangt zo een privébericht waarin je meer informatie vindt over deze omruil. Laat je ons weten of deze ontvanger het probleem heeft verholpen?
Reputatie 1
Dankjewel allemaal. Het installeren van de nieuwe tv-ontvanger (arcadyan hmb2260) is vergeefs.
Het probleem blijft.
Films en series zijn niet af te spelen va de afspeelknop in het rastermenu. (zie foto’s )


Als ik de knop bevestig gebeurt er helemaal niets. Ik kan tokkelen naar maar ook die knop doet niets. Ik krijg ook geen foutmelding.


Ook The Bridge nog even gecheckt … blijft hetzelfde … The Bridge seizoen 1 doet het niet, maar seizoen 2 is wel af te spelen. Seizoen 3 en 4 doen weer niets.
Als ik met zoekfunctie de filmtitel intoets lukt het wel om de film af te spelen. (zie foto’s). Bij films gaat dat zoeken nog, maar een serie kijken via de zoekfunctie is niet te doen!


Het lijkt erop dat ik met de zoekfunctie weer in het oude list-menu terechtkom. werkt wel!


Bij de helpdesk 08000402 vertelde men mij in december al dat dit probleem meer voorkomt. Het zou in januari opgelost moeten zijn. Tja, dan ben ik nog heel geduldig geweest … hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb een idee wat het nog kan zijn. Heb je heel toevallig het kinderslot aan staan? Zou je me een plezier willen doen, en het volgende willen checken/aanpassen?

[Menu]
[Instellingen]
[Kinderslot instellingen]
En dan [Kinderslot actief?] op "Nee" zetten
[Bewaar instellingen]

Het spijt me overigens dat het allemaal zo lang moet duren om een oplossing te vinden. Want inderdaad, je bent heel geduldig.
Reputatie 1
Goed idee, Kinderslot was inderdaad actief, ik heb blijkbaar al die jaren kunnen kijken met het kinderslot aan. Maar helaas is er in het pluspakket niets veranderd …. geen reactie bij AFSPELEN of TRAILER, behalve bij The Bridge serie 2
Reputatie 7
Check of bij "beeld & kwaliteit" de instelling 'best mogelijke kwaliteit' de instelling op "SD" of op HD standaard" staat. Indien SD zet dan eens op HD standaard.
Reputatie 7
Badge +23
Check of bij "beeld & kwaliteit" de instelling 'best mogelijke kwaliteit' de instelling op "SD" of op HD standaard" staat. Indien SD zet dan eens op HD standaard.
Goeie! Dat moet het dan bijna wel zijn. Ik wist dat ik nog wat over het hoofd zag. Bedankt Peter. Sorry @Zombro! Ik had dit eerder kunnen en moeten zien.
Reputatie 7
Check of bij "beeld & kwaliteit" de instelling 'best mogelijke kwaliteit' de instelling op "SD" of op HD standaard" staat. Indien SD zet dan eens op HD standaard.Goeie! Dat moet het dan bijna wel zijn. Ik wist dat ik nog wat over het hoofd zag. Bedankt Peter. Sorry @Zombro! Ik had dit eerder kunnen en moeten zien.
Als dat het is, wat zeer plausibel is, dan zou het mijns inziens gewenst zijn om nu "HD op 1" ofwel de "kijk altijd de best mogelijke kwaliteit" ook in het on-demand gedeelte 100% door te voeren. Dus ook naar niks niet een aparte HD versie (Inception HD) maar gewoon de beste versie (Inception). Dan zou de abonnee dus niet tegen dergelijke (ondoorzichtige) problemen aanlopen.
Reputatie 7
Badge +23


Check of bij "beeld & kwaliteit" de instelling 'best mogelijke kwaliteit' de instelling op "SD" of op HD standaard" staat. Indien SD zet dan eens op HD standaard.Goeie! Dat moet het dan bijna wel zijn. Ik wist dat ik nog wat over het hoofd zag. Bedankt Peter. Sorry @Zombro! Ik had dit eerder kunnen en moeten zien.
Als dat het is, wat zeer plausibel is, dan zou het mijns inziens gewenst zijn om nu "HD op 1" ofwel de "kijk altijd de best mogelijke kwaliteit" ook in het on-demand gedeelte 100% door te voeren. Dus ook naar niks niet een aparte HD versie (Inception HD) maar gewoon de beste versie (Inception). Dan zou de abonnee dus niet tegen dergelijke (ondoorzichtige) problemen aanlopen.

Helemaal mee eens. En nog belangrijker, de ontwikkelaars zijn het daar ook mee eens. Volgens mij is het nog wachten tot we volledig over zijn op de nieuwe backend. Wordt al heel lang aan gewerkt, maar brengt ook veel potentiële verbeteringen (zoals deze en die welbekende opnamesynchronisatie issues) met zich mee.
Reputatie 1
Goeimorgen! Bedankt voor de tip. Instelling staat op HD standaard, dat had ik al eerder op jullie forum gelezen en gecheckt voordat ik me aanmeldde. Ik hoefde dat niet te wijzigen, stond al op HD standaard.
Maar vanochtend had ik een eureka-momentje … heb de instellingen op SD gezet. En nu werkt het wel!
Dus om het nieuwe pluspakket-menu te kunnen bedienen moet ik eerst de instellingen op SD zetten (!) en in SD kwaliteit films en series kijken, terwijl de films in HD wel goed te bekijken zijn via de zoekfunctie.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
Reputatie 7
Badge +23
@Zombro, goedemorgen! We komen steeds dichterbij, ik voel het.

Ik heb nu een aanpassing gedaan in jouw achterliggende tv-profiel. Zou je de tv-ontvanger nog eens op HD willen zetten, en het nog eens willen testen?

Als het dan nog niet werkt, laat ik een collega van het iTV platform er naar kijken want ik denk te weten waar het issue zich nu afspeelt.
Reputatie 1
TV-ontvanger op HD gezet ... het werkt! Geweldig dat het is gelukt.
Als ik de film stop valt het menu wel terug naar ON DEMAND, dus moet ik bij herstart van de film weer via pluspakket - film - etc. de film opzoeken, maar ik kan weer films en series uit het Pluspakket afspelen
Reputatie 7
Badge +23
Eindelijk. Er was dus echt even een aanpassing nodig in het profiel. Excuses voor het lange, lange wachten, maar ik ben blij dat het is gelukt. De beperking van het opnieuw opzoeken van de film/serie klopt helaas. Dat is iets wat door onze ontwikkelaars moet worden opgelost.

Reputatie 1
Dank jullie allemaal. Dit is een "no bullshit" forum waar je wat aan hebt met mensen die meedenken en actie ondernemen!
Reputatie 7
Badge +23
Dank jullie allemaal. Dit is een "no bullshit" forum waar je wat aan hebt met mensen die meedenken en actie ondernemen!
Dan weet je waar je moet zijn als er nog eens vragen zijn. 😉

Reageer