Sticky F.A.Q.

Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN

• 14 juni 2017
  • 279 reacties
  • 95462 keer bekeken
Alles over het Pluspakket (On Demand) van KPN
Reputatie 7
Badge +24

[laatste update 10 december 2019]
Je hebt vast wel eens gehoord van het Pluspakket. Dat er ruim 25 extra tv-zenders in zitten weet je waarschijnlijk ook wel. Maar wist je ook dat je toegang hebt tot heel veel films en series On Demand(kijken wanneer het jou uitkomt)? In dit topic leg ik je uit wat je allemaal kan verwachten van het Pluspakket en lees je hier ook welke series en films er toegevoegd worden. Elke maand licht ik een paar titels uit en houd ik je op de hoogte van de titels die binnenkort verdwijnen. :)

Extra tv-zenders

Er zitten ruim 25 aanvullende zenders bij het Pluspakket. Een compleet overzicht van alle zenders in het Pluspakket vind je in ons zenderoverzicht.

On Demand

Wist je dat in het afgelopen half jaar het aanbod flink is uitgebreid? Zo is het cabaretaanbod verdubbeld en zijn de kinderfilms en -series zelfs verviervoudigd. Elke maand worden nieuwe titels toegevoegd. Ik houd je hier op de hoogte van veel nieuwe films en series.

cbe7dae8-2db4-44d1-bae5-c4abd52861f2.jpg

Uitgelicht voor de maand december

Films

Wonder

Deze dramafilm, over een jongetje met een zeldzame aangeboren gezichtsafwijking dat door zijn ouders (Owen Wilson en Julia Roberts) naar een privéschool wordt gestuurd, heeft een Nederlands tintje. Grimeur Arjen Tuiten was verantwoordelijk voor hoe de jonge Auggie (Jacob Tremblay) eruit ziet in ‘Wonder’; hij ontving hiervoor zelfs een Oscarnominatie.

Paddington 2

In dit vervolg op de eerste film over het schattige Engelse beertje, heeft Paddington zijn oog laten vallen op een speciaal boek. Hij wil dit kopen voor zijn tante Lucy, die haar honderdste verjaardag viert. Om het boek te kunnen kopen, neemt hij allerlei vreemde baantjes aan. Maar dan wordt het boek gestolen… Zal Paddington erachter komen wie de dief is?

Second Act

In ‘Second Act’ zien we Jennifer Lopez als Maya, een vrouw die worstelt met frustraties uit onvervulde dromen. Ze heeft namelijk wel het talent, maar niet de papieren om te kunnen doorgroeien en carrière te maken. Maar dan krijgt ze de kans om te laten zien dat je op straat net zo veel wijsheid kunt opdoen als uit boeken.

Cabaret special

In deze donkere wintermaand kunnen we allemaal wel wat te lachen gebruiken. Gelukkig kun je in het Pluspakket genieten van de cabaret special: hierin vind je meerdere voorstellingen van verschillende Nederlandse cabaretiers.  Kijk bijvoorbeeld naar Marc-Marie Huijbregts met zijn voorstelling Florisant, of naar Zalf van Kirsten van Teijn. Of geniet van een echte gouwe ouwe: de Vliegende Panters met Hype. Deze en nog veel meer cabaretvoorstellingen vind je in het Pluspakket!

Series

American Crime (seizoen 1 t/m 3)

‘American Crime’ is, zoals de titel al aangeeft, een serie over misdaad in Amerika. Elk seizoen is een op zichzelf staand verhaal. Zo vertelt de eerste reeks over een uit de hand gelopen inbraak die zorgt voor raciale spanningen. Seizoen 2 gaat over twee scholieren die beschuldigd worden van seksueel geweld, terwijl het derde seizoen draait om mensen die de American Dream najagen, maar niet zonder gevolgen…

Vikings (Seizoen 5B)

In het tweede deel van seizoen 5 van Vikings staat weer een hoop te gebeuren. We willen natuurlijk niet te veel weggeven, maar kunnen wel vertellen dat Kattegat nog steeds duizelt van het feit dat er een nieuwe koning regeert. En dan arriveert er ook nog eens een legendarische Viking… Het tweede deel van seizoen 5 is vanaf 15 december te zien in het Pluspakket.

Ghost Rockers (seizoen 4)

Deze jeugdserie gaat over Mila, Jonas, Charlie, Jimmy en Alex, die allemaal naar de DAM (dans, acteren en muziek) school gaan. In dit vierde seizoen keren de Ghost Rockers na een geweldige zomervakantie terug op school en vinden ze een duistere speldoos. Een onbekend persoon, die zichzelf De Klaverkoningin noemt, daagt de vrienden uit om haar bizarre spel te spelen… Het vierde seizoen van ‘Ghost Rockers’ is onderdeel van de special ‘populaire kinderseries’, net als bijvoorbeeld ‘Bumba in de Sneeuw’ en ‘Plop en de Peppers’. Je vindt ze allemaal in het Pluspakket!

Kids

Achtste Groepers Huilen Niet

Akkie is een stoere meid die vrolijk door het leven gaat en gek is op voetbal. Onder schooltijd worden zij en haar klasgenoten klaargestoomd voor belangrijke zaken als de Cito-toets, het schoolkamp en de finale van het schooltoernooi en na schooltijd gaat ze het liefst voetballen met haar klasgenoten. Maar dan wordt er op een dag leukemie bij haar geconstateerd… Ondanks al het verdriet blijft Akkie optimistisch.

Ernst, Bobbie en het Geheim van de Monta Rossa

Ernst en Bobbie zijn op bezoek bij een circusschool, als plotseling het noodlot toeslaat. De school brandt af en om deze te redden, moeten onze twee helden een grote schat opsporen. En dan wordt ook nog eens de circusdirectrice ontvoerd… Een spannend avontuur leidt Ernst en Bobbie uiteindelijk tot de top van de Monta Rossa.

Nono, Het Zigzag Kind

De 13-jarige Nono wil graag op zijn vader lijken. Die is namelijk de beste politie inspecteur ter wereld, maar Nono raakt steeds weer in de problemen. Als hij op het punt staat om naar z’n saaie oom Sjmoel te gaan, die hem weer op het rechte pad moet brengen, krijgt hij een laatste kans om zich te bewijzen. Samen met meestercrimineel Felix Glick gaat hij naar de Franse Rivièra, op zoek naar de waarheid over zijn overleden moeder.

Waar vind ik al die films en series?

Als je het Pluspakket hebt vind je alle films en series hier:

1. Druk op je afstandsbediening op het knopje 'menu'.
  2. Ga naar het menu-item 'On Demand' en druk op 'OK' op je afstandsbediening.
  3. Kies voor 'Pluspakket'.
  4. Kies de film of serie die je wilt kijken.

1cb1b8ac-98cf-4bdf-b3dd-6e317a707d51.png

Hoe bestel ik het Pluspakket?

Heb je naast interactieve tv ook een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan je het Pluspakket gratis krijgen met KPN Compleet.

Als je niet KPN Compleet bent vraag je het Pluspakket op de volgende manier aan en kijk je binnen 15 minuten:

Via de tv-ontvanger bestellen:

1. Druk op menu
  2. Scroll met de pijltjestoesten naar Mijn service en druk op OK
  3. Kies voor Zenderpakketten
  4. Kies voor het Pluspakket en voer je pincode in om te bestellen
  5. Pluspakket wordt nu toegevoegd aan je abonnement. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.

Via MijnKPN bestellen:

1. Ga naar MijnKPN, log in met je KPN ID.
  2. Klik op Thuis, ga naar Producten, ga naar Wijzig uw pakket en/of extra opties.
  3. Klik op Televisie, kies het Pluspakket en klik op Toevoegen.
  4. Klik rechts op de kassabon op Volgende, ga akkoord met de voorwaarden door een vinkje te plaatsen.
  5. Klik op Plaats bestelling.

Deze On Demand titels verdwijnen binnenkort uit het Pluspakket!

November:

• Staat Gegen Fritz Bauer, Der per 14-11-19
  • Joe per 30-11-19
  • FATHER FIGURES per 2-11-19
  • BAD MOMS 2 per 9-11-19
  • HELL OR HIGH WATER per 30-11-19
  • TROLLS (NL/ENG) per 30-11-19
  • WHILE WE'RE YOUNG per 30-11-19
  • The Jail Atlanta: 60 Days in per 30-11-19
  • NICE GUYS, THE per 18-11-19
  • Dikkertje Dap per 29-11-19
  • Soof per 29-11-19
  • Possession per 15-11-19
  • JAMESTOWN per 30-11-19
  • Howard's End S1 per 02-12-19
  • CROSSING, THE (YR 1 2017/18 EPS 1-11) per 05-11-19
  • MISTRESSES (YR 1 t/m YR 4) per 19-11-19
  • UGLY BETTY (YR 1 t/m YR 4) per 02-12-19
  • Borgen S1 t/m S3 per 30-11-19
  • Nobel S1 per 30-11-19
  • The Heavy Water War S1 per 30-11-19

December:

• De Rouille et Dos per 31-12-19
  • Le Prenom per 31-12-19
  • Margin Call per 31-12-19
  • Shadow Dancer per 31-12-19
  • TOEN WAS GELUK HEEL GEWOON per 31-12-19
  • Iron Lady, The  per 31-12-19
  • Kill Your Darlings per 31-12-19
  • Leviathan per 31-12-19
  • Bloed Zweet en Tranen per 31-12-19
  • MI-5 Spooks: The Greater Good per 31-12-19
  • Hartenstraat per 31-12-19
  • NOW YOU SEE ME 2 per 08-12-19
  • The Bridge S4 per 31-12-19
  • Bob de Bouwer Wegen en Bruggen per 31-12-19
  • STATE OF HAPPINESS S1 per 31-12-19
  • The Lawyer S1 per 31-12-19
  • Mother & Child per 14-12-19
  • Nebraska per 14-12-19
  • Nena per 31-12-19
  • Howard's End S1 per 02-12-19
  • THE DISASTER ARTIST per 20-12-19
  • ANTZ (ENG/NL) per 31-12-19
  • Een Echte Vermeer per 31-12-19
  • PRINCE OF EGYPT, THE (ENG/NL) per 31-12-19
  • ROAD TO EL DORADO, THE (ENG/NL) per 31-12-19
  • SHREK (ENG/NL) per 31-12-19
  • SPIRIT: STALLION OF CIMARRON (ENG/NL) per 31-12-19
  • Leah Remini: Scientology and the Aftermath S2 per 01-01-20
  • HUSTLE S1 per 01-12-19
  • DARK SIDE OF THE RING S1 per 01-12-19
  • THE DEVIL YOU KNOW S1 per 01-12-19
  • Dit is K3! per 31-12-19
  • De Wereld van K3 S11 t/m 13    per    31-12-19
  • Mega Mindy S2    per    31-12-19
  • Plop en de Peppers S1    per    31-12-19
  • Piet Piraat S1    per    31-12-19
  • Ghost Rockers S4 (52*12)    per    31-12-19
  • Vikings S1 t/m 4 per 18-12-19
  • CASTLE (YR 1 t/m 8) per 31-12-19
  • UGLY BETTY (YR 1 t/m 4) per 02-12-19
  • Handmaids Tale S1 per 12-12-19
  • The Walking Dead S10a per 31-12-19
  • Gomorra S1 t/m 3 per 31-12-19
  • The Bridge S1 t/m 3 per 31-12-19
  • Springvloed S1 per 31-12-19
  • Gunpowder S1 per 20-12-19
  • The Girlfriend Experience S1 en 2 per 15-12-19

Onder voorbehoud van wijzigingen. Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.

Welke titels uit Pluspakket On Demand raad jij aan? Laat in een reactie weten wat je ervan vindt! Als je vragen hebt dan horen we het graag.

279 reacties

Reputatie 7
Badge +31
@Inge27
Wanneer komt Criminal Minds weer in het Pluspakket?☺

Zie antwoord kpn-er Paul iets eerder op deze pagina:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/alles-over-het-pluspakket-on-demand-van-kpn-433558/index8.html#post744268

Series die bijna verlopen worden altijd in dit topic in het startbericht vermeld. Dit omdat er in het menu helaas geen einddatum meer bij staat.
Reputatie 7
Badge +24
Het topic is geüpdatet voor de maand juni.

Persoonlijke aanrader: The Matrix (trilogie). Al gezien? Maakt niet uit, blijft goed.

Let op: ik heb Grey's Anatomy er ook maar alvast op gezet aangezien daar altijd wel wat mensen verrast worden zodra de rechten komen te vervallen (06-07-19).
Reputatie 7
Badge +31
Check of bij "beeld & kwaliteit" de instelling 'best mogelijke kwaliteit' de instelling op "SD" of op HD standaard" staat. Indien SD zet dan eens op HD standaard.
Reputatie 7
Badge +24
Er zitten nu zo nu en dan echt wat toffe films in 't pluspakket. Voor ieder wat wils :D

Eigenlijk ben ik best wel tevreden hoe 't pakket zichzelf heeft ontwikkeld in de afgelopen tijd :)

Tof om te 'horen'. 🙂

De komende maanden komen er ook veel, iets oudere, classics bij wat wel tof is. Maar daarover later meer.
Reputatie 1
Ik heb pas zeer recentelijk het Plus pakket geactiveerd nadat ik het nieuws las over het Kids profiel die in de app is opgenomen (zie ook mijn post daarover hier).

Mooi om te zien dat Scrubs seizoen 1-5 is toegevoegd aan Plus en Springfloden aka Springvloed (seizoen 1 en vanaf 1 september seizoen 2).

Mijn vrouw zal ook blij zijn met Castle (seizoen 1-8) en Ugly Betty (seizoen 1-4).
Ook mooi om te zien dat The Bridge (seizoen 1-4), The Fall (seizoen 1-3) en Secret and Lies (seizoen 1-2) er ook op staat.

Al met al best wat grote titels wat ik zo zie. Erg mooi zo naast de Plus pakket tv zenders.

Hopelijk komt er ook een mogelijkheid in iTV tv decoder omgeving danwel in de apps om series/films aan favorieten toe te voegen om er snel toegang toe te hebben. Nu moet je nog door een lijst heen scrollen of iedere keer zoeken of mis ik iets.
Reputatie 7
Maar ook als je geen mobiel abonnement bij KPN hebt hoeft het pluspakket je niet meer dan €4,99 te kosten. Hoe dat kan lees je in dit topic (klik).
Reputatie 7
Badge +24
Hoi GePe, je was zeker wel duidelijk genoeg wat mij betreft. Heb je mijn reactie hierboven gezien? Misschien waren wij niet duidelijk genoeg dus bij dezen:

- Als bedrijf zoek je naar een goede/interessante combinatie van zenders die klanten willen aanschaffen. En zo ontstaat dan het Pluspakket. Waar het dus een beetje op neerkomt: marketing.
- Het antwoord van Peter klopt: "De NPO themakanalen worden, door de NPO in SD geleverd. Dat is overal zo. Daarvoor zul je de NPO moeten aanschrijven."
- Zenderindeling: Er is voor gekozen om de zenderindeling in te delen op genre en niet zozeer op het feit dat het zenders van NPO zijn. In de link ziet het er waarschijnlijk al wat logischer uit.

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb expliciet de vraag aan Paul de Moderator gevraagd omdat hij binnen de organisatie van KPN in staat is verbeteringen te pushen.
En ik heb antwoord gegeven. 🙂 Maar als iemand anders het antwoord weet dan is diegene vrij om te reageren.

Ik snap dat je de zenders allemaal in HD wilt zien, niet meer dan logisch. Maar als KPN zijnde ben je ook afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Als de NPO die zenders niet in HD aanbiedt aan KPN, dan kan KPN ze niet aan jou aanbieden.
Reputatie 7
Badge +10
Netflix heeft bepaald niet de exclusieve rechten van Once upon a time. Integendeel, het is een ABC serie dus gelieerd aan Videoland/RTL. Op Videoland.com is seizoen 6 al te zien en vanaf 6 oktober is daar wekelijks een nieuwe aflevering van seizoen 7 te zien. Ik weet niet of hetzelfde geldt voor het Videoland pakket bij KPN, maar dat kan @Paul_ dan misschien weer navragen. Zowel Videoland.com als het Videoland pakket bij KPN kost € 8,99 per maand.
Reputatie 7
SD is niet meer van deze tijd. De kwaliteit is zo slecht dat wij daardoor alleen al SD zenders mijden.
Ik zou KPN zelfs willen oproepen om alle zenders die HD aanleveren ook minimaal in HD te door te geven en dan uiteraard ook als HD-"Glas".
Reputatie 7
Badge +31
Eenvoudigst, Paul, als je even een reactie toevoegd dat het startbericht is bijgewerkt. Door de reactie krijgt iedereen die zich op dit topic abonneert dan een bericht 😉
Reputatie 7
Badge +24
Dat is waar. Prima, ga ik dat doen! Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +24
@Durkje: je hebt helemaal gelijk, je kan de datum niet meer zien in het nieuwe overzicht van het Pluspakket. Zelf vind ik dat ook heel onhandig dus ik heb al het verzoek gedaan om die info weer toe te voegen bij de films/serie informatie, maar ik weet nog niet wanneer dat terugkomt. Ik zal nog eens navraag doen.

Mocht je iets willen weten over een specifieke film/serie, laat het me dan weten zodat ik het voor je op kan zoeken (als tussenoplossing). Bedankt voor je feedback!
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Zombro. Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik neem het even over van mijn collega. Wat vreemd dat je niet alles kan bekijken uit het Pluspakket. Ik zie dat je op dit moment één tv-ontvanger in huis hebt. Ik zal deze tv-ontvanger voor je omruilen. Zou je willen testen of je met een nieuwe tv-ontvanger wel de mogelijkheid hebt om alles te bekijken uit het Pluspakket? Je ontvangt zo een privébericht waarin je meer informatie vindt over deze omruil. Laat je ons weten of deze ontvanger het probleem heeft verholpen?
Reputatie 1
TV-ontvanger op HD gezet ... het werkt! Geweldig dat het is gelukt.
Als ik de film stop valt het menu wel terug naar ON DEMAND, dus moet ik bij herstart van de film weer via pluspakket - film - etc. de film opzoeken, maar ik kan weer films en series uit het Pluspakket afspelen
Reputatie 1
Dank jullie allemaal. Dit is een "no bullshit" forum waar je wat aan hebt met mensen die meedenken en actie ondernemen!
Reputatie 7
Badge +24
O sowieso heeft hij/zij een een punt. Je kan eigenlijk gewoon bij Netflix afkijken naar bepaalde functies wat dat betreft. Maar helaas is het niet zo simpel. Dit idee is trouwens al vaker doorgegeven bij de betreffende afdeling(en).
Helemaal, gevonden en meteen weer verborgen ,ik dacht dat ik het verkeerde pakket had maar dat is niet zo bedankt Peter .
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het opgelost is! Dank dat je het nog even liet weten 🙂.
Reputatie 7
Badge +24
Het topic is geüpdatet voor de maand juli!

Grey's Anatomy komt dus binnenkort te vervallen. Zoek je een andere serie die heel goed te "bingen" is? Castle (geen medische serie overigens).
Reputatie 7
Badge +31
Klopt. De licentie om de serie Scandal aan te bieden is per 3 augustus verlopen. Zie het startbericht van dit topic. Daar stond het al de hele maand juli. Jammer dat je dit gemist hebt. Deze wordt dus niet meer aangeboden. Of deze ooit weer wordt aangeboden valt nu nog niet te zeggen.

Ik heb even gekeken maar Videoland en Netflix hebben deze serie niet of niet meer.

Enige legale mogelijkheid is dus de DVD's. Seizoen 1, 2 en 3 zijn met NL ondertitels te krijgen. 4 en 5 alleen import versie bij de bekende webshop B**.**m.
Reputatie 7
Badge +19
Je hebt het hier op het forum gevraagd en Peter heeft daarop geantwoord.
Op een forum kan iedereen antwoorden die het antwoord weet, dus wat is het probleem?
En Peter is niet boos, ik ken hem langer dan vandaag, maar je kunt begrijpen als iemand twee keer hetzelfde vraagt dat je dan zo'n antwoord kunt krijgen.

Dus repareer die klomp maar weer. 🐱
Reputatie 7
Badge +31
Ik snap dat je de zenders allemaal in HD wilt zien, niet meer dan logisch. Maar als KPN zijnde ben je ook afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Als de NPO die zenders niet in HD aanbiedt aan KPN, dan kan KPN ze niet aan jou aanbieden. @Gepe
Dus nogmaals: hiervoor dien je contact op te nemen met de NPO en niet met KPN.
Maar als iemand anders het antwoord weet dan is diegene vrij om te reageren..
Dit forum is o.a. een klanten helpen klanten forum. Als je daar niet tegen kunt ga je maar ergens anders heen. En als je dan antwoord krijgt klaag dan ook niet. Ik verkondig i.i.g. geen onzin.
We gaan zeker niet in op opmerkingen als "alleen een kpn medewerker mag reageren" als dit gewoon algemene vragen zijn! Ze hebben het al druk genoeg.
Reputatie 3
Badge
Wanneer komen RTL Crime en RTL Lounge en Out TV in HD bij KPN? Ziggo geeft ze ook door in HD.
Ik vind het zo raar dat bijna alles in het pluspakket SD is. Denkt KPN nog dat wij op minischermpjes televisie kijken?

Ik vind de tarieven hoog genoeg dus KPN mag weleens drastisch zijn aanbod van HD zenders uitbreiden.

Vind het opvallen dat Ziggo aan de lopende band HD zenders toevoegt en KPN alleen maar piep en kreunt en dit jaar alleen al meer zenders heeft verwijderd dan toegevoegd, laat staan ARD en ZDF in HD.

Het lijkt net of KPN een televisieproduct maakt voor mensen met staar. HD ? Ach, wat is dat ?
Reputatie 3
Badge
Wat heb je nou aan een 4K ontvanger als KPN nog steeds de ARD en ZDF doorgeeft in antiek SD ?

Reageer