Vraag

Als ik mijn laptop aan doe krijg ik foutcode stb-nmc-400

  • 6 October 2021
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Telkens, als ik mijn laptop inschakel krijg ik deze foutcode en gaat alles uit. Geen ontvangst TV of radio meer.

Dit duurt dan een minuut of 4-5 totdat het signaal weer terug komt.

Ik kan geen gepaste oplossing vinden.

 

gr Gert


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Sargus, welkom! Wat jammer om dit te lezen! Merk je dit alleen bij deze ene laptop? Heb je die bekabeld aangesloten of via de wifi? Kan je eens een andere kabel proberen? Wat voor laptop is het? En heb je de mogelijkheid om een andere laptop te testen?

Marda,

 

Dit constateer ik bij 2 laptops, de ene een Lenovo Ideapad 300 en de andere een HP ProBook 4540s.

Deze werken beide via Wifi.

Het rare is, dat het een hele tijd niet is en plotseling weer elke keer als ik opstart.

Ik heb geen kabel naar de laptops.

Start ik mijn desktop op, (boven)  dan heb ik nergens last van. En ook die werkt via Wifi.

 

Gr Gert

Reputatie 7
Badge +24

Op menu start, tik "cmd" op je toetsenbord en druk op enter. Dan opent een Opdrachtprompt zoals Windows dat noemt. Tik in: "ipconfig /all".

Staat er achter DHCP enabled "Yes"? En op de regel er onder eveneens Yes?

Dat is bij mijn laptop idd het geval.

 

En nu??

Reputatie 7
Badge +24

Dat is bij mijn laptop idd het geval.

 

En nu??

Staat er software op op de laptop die automatisch gestart word bij het opstarten van het systeem en meteen iets gaat doen?

Start eens op in veilige modus met netwerkondersteuning:

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-windows-10-pc-starten-in-de-veilige-modus-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234

Probeer eens of internet het dan doet, als het goed is wel. Doet het probleem met de tv ontvangers zich dan nog voor?

Reputatie 7
Badge +30

@Sargus hoe staat het er nu voor? Heb je iets gehad aan de tips van Nick83?

Nee dat heeft niet geholpen. Het is nog steeds hetzelfde. Alleen nu al 2 dgn weer neit??

Begrijp er niets van.

 

Gr Gert

Reputatie 7
Badge +18

Wat voor netwerk apparatuur heb je allemaal en hoe is het aangesloten?

B.v. extra WiFi accespoints zoals ExperiaWiFi, SuperWifi of misschien eigen AP's.

Heb je ergens nog switches of DVS’sen tussen zitten?

Indien meerdere AP's, verbind de desktop met hetzelfde AP als de laptops?

Reputatie 7
Badge +24

Nee dat heeft niet geholpen.

Ik heb ook niet iets aangedragen wat zou helpen. 

Wat is het antwoord op deze vraag?

Staat er software op op de laptop die automatisch gestart word bij het opstarten van het systeem en meteen iets gaat doen?

Heeft u dit geprobeerd? Wat was het resultaat? 

Start eens op in veilige modus met netwerkondersteuning:

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-windows-10-pc-starten-in-de-veilige-modus-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234

Probeer eens of internet het dan doet, als het goed is wel. Doet het probleem met de tv ontvangers zich dan nog voor?