Altijd en overal TV kijken met de nieuwe iTV online app

• 23 januari 2015
  • 129 reacties
  • 47090 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
KPN komt op 29 januari met een vernieuwde versie van de iTV online app, waarmee het mogelijk wordt altijd en overal televisie te kijken op je smartphone of tablet.

Met de huidige app kan je al thuis op je mobiel of tablet tv-kijken. Maar met de uitbreiding is dat voortaan óók buitenshuis mogelijk, via wifi of mobiel internet. Zo kan je straks in de trein, bijvoorbeeld onderweg naar je werk, nog even ontspannen en een aflevering van je favoriete serie kijken. Ook wordt het mogelijk om opnames terug te kijken, dus kan je tijdens je vakantie (in Nederland) alle opgenomen films en series kijken waar je nog niet aan toegekomen bent.

4G en grotere databundels
Onderweg tv-kijken sluit mooi aan bij de nieuwe mobiele abonnementen die we deze week hebben aangekondigd en vanaf 2 februari ingaan. Daarin zijn de databundels voor alle abonnementen flink omhoog gegaan. Deze grotere databundels in combinatie met onze 4G dekking, zorgen ervoor dat je straks overal moeiteloos je favoriete televisie series kan volgen.

Wanneer kan ik de app verwachten?
Niet iedereen krijgt de vernieuwde app tegelijkertijd. De eerste klanten ontvangen de update vanaf volgende week donderdag (29 januari) en uiterlijk begin maart moet iedereen toegang hebben tot live-tv en opnames bekijken buitenshuis.

Meer informatie over de iTV online app
Op onze website vind je meer informatie over de iTV online app. Heb je vragen over de nieuwe update, laat dan een reactie achter onder dit bericht.

129 reacties

Reputatie 7
Houdt er wel rekening mee dat TV kijken via 4G, ook met de nieuwe abonnementen, ongeveer € 1,25 per uur kost. 

Het dataverbruik van de iTVOnline app is ruim 1GB per uur.

Mocht je boven jouw databundel TV willen blijven kijken via 4G en je daarvoor dan extra bundels van 1000MB (1GB) bijkoopt dan zijn de kosten € 7,50 per uur.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. ;)

Ik hoop dan ook dat er een optie in de nieuwe versie van de iTVOnline app is opgenomen om streaming via 3G/4G te kunnen blokkeren.

Daarnaast hoop ik dat het enige probleem dat ik ondervind met de iTVOnline app ook verholpen zal zijn in de nieuwe versie. (Zie: iTV Online positionering logo's van zenders fout.)

Reputatie 7
Badge +16
Is het een uitbreiding op de betaande app of krijgen we geheel nieuwe layouit te zien?

Reputatie 2
Badge
Werkt dit ook met Hi-abonnementen of alleen met KPN Mobile?

Reputatie 7
Badge +16
Die app werkt met alle abonnementen, ook die van de concurentie.

Maar je doet er verstandig aan een wifi of FON hotspot op te zoeken.

Reputatie 7
Ook met de huidige iTVOnline app is dit al mogelijk, zei het via een "omweg".

Zie: iTVonline tijdens zakenreis of vakantie.

Ik hoop eigenlijk dat de werking/layout zo weinig mogelijk veranderd wordt.

Voor mijn gebruik van de app is de huidige opzet prima.

Als je een telefoon/tablet met Android 4.2 of hoger hebt of een Windows 8.1 notebook, kijk dan ook eens naar een Miracast dongle, daarmee dupliceer je jouw scherm naar een TV en kijk je dus "gewoon" televisie.

Ideaal in hotel, appartement of vakantiehuisje.

Reputatie 7
Badge +13
Dat is goed nieuws Allart.

Geld dit ook als je in het buitenland bent?

Alleen jammer van het dataverbruik.

Is dat echt 10GB per uur?

Dat is behoorlijk veel.

Dus alleen via WIFI handig, Fon ben ik geen fan van.

Hij staat wel aan bij mij thuis.

Reputatie 7
Wjb heeft 't hierboven over 1 GB/hr. Dat is een factor 10 lager dan jij aangeeft, maar toch nog een heleboel: 't is m'n halve maandbundel (via Compleet) en ik krijg geen uitbreiding van de bundel want voor de Instap-bundels verandert er niets. Geeft ook niet van de app is er toch niet voor Windows Phone.

Ik hoop wel dat KPN dit jaar de app nog geschikt maakt voor Windows 10 (desktops, laptops, tablets en phones).

Reputatie 7
Zojuist nog even een meting gedaan met als resultaat een dataverbruik van 1,25GB per uur.

Reputatie 7
Badge +13
Henk2304, bedankt voor de wijziging.

En bij WJB lees ik nu 1,25 GB per uur.

Dat is gewoon veel en veel te veel.

Dus alleen geschikt via WIFI

Reputatie 7
Badge +16
Maar dus wel handig als je wifi tot je beschikking hebt, ook in het buitenland.

Reputatie 7
Het is zelfs reuze handig en ik spreek uit ervaring. ;)

Dat ik straks geen VPN verbinding met mijn thuisnetwerk meer nodig heb maakt het nog eenvoudiger.

Ik heb laatst nog een artikel gelezen over de slimme technieken van telecomproviders om de vraag (en daarmee de inkomsten) te verhogen.

Ook deze lijkt rechtstreeks uit die koker te komen.

Niets mis mee, maar een waarschuwing wat de consequenties zijn voor de portemonnee van de consument zal van anderen moeten komen.

Vandaar mijn eerste reactie in dit topic en voor mijzelf, ik zal nooit TV kijken via 4G tenzij er echte en betaalbare unlimited databundels aangeboden worden.

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb een telefoon van het werk en ik geloof niet dat ik vrienden maak als ik dat abonnement ga gebruiken voor tv kijken.

Reputatie 7
Kan dit eigenlijk ook met je laptop via itvonline.nl (in een browser dus) via publieke wifi ? Hoewel de bezitter van die wifi niet blij zal zijn met het dataverbruik zoals wjb dat vermeldt.

Inderdaad Peter.. Goede vraag!

Ik ben ook erg benieuwd of het strakts ook mogelijk wordt om iTV Online buitenhuis te kijken via de laptop. 

Mvg,

Leon

Is deze versie ook compatible met mijn nexus 6 (android 5.0.1)?

Reputatie 6
Badge +9
Mijn Galaxy S5 met Android 5.0 is iig niet compatible met de iTV app.

Helaas

Reputatie 7
Het is nu 3 februari en dus zou de nieuwe versie in zijn vijfde dag van de uitrol moeten zitten.

Ik ben benieuwd of er al iemand is die de nieuwe versie van de iTVonline app ontvangen heeft.

Het zou helemaal mooi zijn als iemand met Android 5.x de nieuwe versie al heeft en kan bevestigen dat deze werkt op Android 5.x.

Reputatie 7
Alsof de duvel er mee speelt heb ik zojuist versie 4.1.3 van de iTVonline app gepushed gekregen op mijn HTC One (M7) en Samsung Tablet PRO.

Beste Allart,

Is versie 4.1.3 de versie van iTVonline waarover dit topic gaat? (Daar lijkt het wel op als ik de "veelgestelde vragen" binnen de app lees.)

Zo ja, dan moet ik tot mijn spijt mededelen dat ook met deze versie (nog) niet buiten het thuisnetwerk TV gekeken kan worden, of moet hiervoor nog een vlaggetje bij het TV abonnement omgezet worden?

Screenshot_2015-02-03-21-59-06.png

Screenshot_2015-02-03-21-58-28.png

Screenshot_2015-02-03-22-10-02.png

Daarnaast kom ik in de instellingen binnen de app ook niet de mogelijkheid tegen om streamen over het 3G/4G netwerk uit te zetten.

Deze dus:

iTV 3G-4G.PNG

Beperkingen:

• Met maximaal één apparaat kan buitenshuis TV gekeken worden. (Thuis zijn dat er drie.)
  • Niet alle zenders/programma's zijn ook buitenshuis te bekijken.
Ik heb ook weer een hoop geleerd vandaag. ;)

Wisten jullie dat Android tegenwoordig ook op iPhones en iPads draait 😛...

iTV Android.PNG

...tenmiste ik lees dit op mijn Android tablet.

Wisten jullie dat je de iTVonline app niet in het buitenland kan gebruiken...

iTV buitenland.PNG

...toch hoop ik dat ze dan alleen via 3G/4G bedoelen, anders begin ik toch een beetje aan mezelf te twijfelen als ik weer eens naar het NOS journaal zit te kijken op mijn hotelkamer in Zürich (Zwitserland). ;)

Edit:

Heeft iemand de nieuwe versie al met Android 5 gebruikt?

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb gisteren de app ook geupdate en ervaar ook dat ik nog niet tv kan kijken buitenshuis.

Ik ervaar hetzelfde nieuwe versie geinstalleerd en nog steeds de melding dat ik niet met het thuisnetwerk verbonden ben...... beetje vaag mijn inziens!

Ik heb 4.1.3 net gepushed gekregen. Maaronder instellingen zie ik geen optie om streamen via 3G/4G toe te staan. App meldt dus dat ik niet buitenhuis kan kijken. Moet je soms een KPN mobiel abbo hebben? (Heb Vodafone 3G)
Reputatie 7
Ik heb even gezocht op de site van kpn en hier vind je antwoorden op hier gestelde vragen.

Hier zijn er vast drie:

V: Bij mij werkt het niet. Moet ik nog wat doen of instellen?

A: Nee. De uitrol van "itvonline onderweg" duurt tot 7 maart. Daarna zou het zeker moeten werken.

V: Moet ik een mobiel abonnement hebben van KPN ?

A: Nee. Het werkt met alle providers. Als je maar thuis interactieve tv van kpn hebt. Mobiel kun je dan inloggen met dat abonnementsnummer en je pincode.

V: Is het gratis ?

A: De toevoeging in itvonline is gratis. Maar... kijk je via 3G of 4G dan gaat het wel ten koste van je databundel. Om extra kosten te voorkomen is dat uit te schakelen. Via wifi kun je ook kijken. Dat kan kpn fon zijn of ook via een andere provider.

Reputatie 3
Badge +1
Ik ben ook benieuwd naar of er layout-technisch nog wat aangepast is - de gids bestaat uit witte letters op een lichtblauwe achtergrond, en dat is echt een heel ongelukkige keuze... :(

Reputatie 7
En hoe "moeilijk" zou het geweest zijn om de melding "Er is momenteel geen verbinding met uw thuisnetwerk. Live-TV kijken is daarom niet mogelijk. U kunt wel opnames inplannen." bij de introductie van de nieuwe versie te vervangen door "Buitenshuis TV kijken is nog niet mogelijk, uiterlijk 7 maart zal dit ook voor U mogelijk zijn. U kunt wel opnames inplannen."

Reputatie 7
Badge +16
Als je naar de Playstore binnen Android gaat dan staat daar duidelijk bij nieuwe functies dat de nieuwe mogelijkheden gefaseerd live worden gezet en er uiterlijk 7 maart gebruik van gemaakt kan worden:

Wat is er nieuw?

• De nieuwe mogelijkheden in deze update worden gefaseerd live gezet. Uiterlijk 7 maart kan elke Interactieve TV Online gebruiker hiervan gebruik maken.• Mogelijkheid om buitenshuis live tv te kijken naar de meest populaire tv zenders• Mogelijkheid om buitenshuis je opnames te bekijken van de meest populaire tv zenders (indien opnemen pakket)

Reageer