Vraag

Amazon prime slecht beeld?

  • 11 April 2021
  • 5 reacties
  • 2263 keer bekeken

Reputatie 1

hallo

Om Amazon Prime op een goede beeld kwaliteit te kijken moet ik steeds na het starten van een film of serie deze afsluiten en weer opnieuw starten waarna de kwaliteit “normaal”wordt. 

Bij de eerste start is het meer zeer oude video kwaliteit die niet is aan te zien. Kan dit ook op een andere manier worden opgelost? 

Ik heb een Sony Bravia 4K TV dus daar ligt het niet aan.

mvg

Alfons Houben


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Wishmaker! Zou je kunnen aangeven hoe je Prime Video kijkt? Of dit is via een browser of via de app op onze TV ontvanger? Als het op de ontvanger van KPN speelt zou ik je eerst willen aanraden deze een frisse start te geven en dan te kijken of het probleem zich blijft voordoen. 

Reputatie 1

@Bram_ 

 

Ik kijk Prime via de ontvanger van KPN en deze heb ik zeer vaak opnieuw gestart , spanningsloos gemaakt en ook het modem herstart maar helaas nog steeds hetzelfde euvel. Zodra ik bv de serie Bosch start is het alsof ik een 360P video ga kijken. Dit geld trouwens voor beide ontvangers.

Ik sluit dan de aflevering af en na herstart is het beeld goed

mvg

 

Wishmaker

Reputatie 1

@Bram geen reactie op mijn antwoord?

Reputatie 7
Badge +17

Excuus voor de late reactie @Wishmaker! Ik dacht al eerder gereageerd te hebben. Bij navraag bleek namelijk dat het in de eerste instantie slecht zijn van het beeld een bekend probleem is. De Prime Video app lijkt moeite te hebben met de eerste momenten van de stream. We zijn hiervan op de hoogte maar het is erg lastig op te lossen omdat dit moet in overleg met Amazon zelf. Het is niet de bedoeling dat de hele stream de beeldkwaliteit zo slecht blijft. Zou je aan kunnen geven dat, als je geen reset of herstart doet, de stream zichzelf na enkele momenten “upgrade" naar hogere kwaliteit?

Reputatie 1

@Bram geen probleem zodra het goed is zal ik dit melden:)