Amazon prime werkt niet wegens hdmi-kabel en copyprotection

  • 18 December 2019
  • 24 reacties
  • 2789 keer bekeken

Ik heb zojuist Amazon Prime geprobeerd. Helaas werkt het hier niet wegens een copy right protection issue die volgens de foutmelding met de HDMI-habel temaken heeft.

Hebben anderen dezelfde ervaring en eventueel een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wat is de exacte foutmelding als ik vragen mag? Met die foutmelding kan ik meer roepen. :) 

Reputatie 7
Badge +24

Snap het ook niet helemaal, want KPN heeft zelf ook al behoorlijk strenge protection. Dan zou Amazon daar nog wat boven vereisen?

de volledigemelding is:

copy protection error - Ther’s a problem with the conbnectionto your TV. Tryusing a different HDMI cable. For further assistance go to amazon.com/video/hdcp

Ik heb inmiddels op de site gekeken, alwaar staat:

Ensure any external device is connected to your TV or display using a HDMI cable that is compatible with HDCP 1.4 (for HD content) and HDCP 2.2 (for UHD and/or HDR content).

Daty zal het zijn hoop ik 

Als je een oude hdmi kabel hebt kan dat hdmi 1.2 of 1.3 nog zijn.

Tegenwoordig dien je een hdmi 1.4 high speed kabel te hebben. Minimaal.

Reputatie 7
Badge +16

Ik zou twee zaken controleren:
1: Controleer of de hele keten (Inclusief de TV) een “HDCP” ondersteund, dit staat op de website van de fabrikant. 
2: Indien de TV het ondersteund, vervang de kabel met een moderne, high speed HDMI kabel.

 

Zelf ben ik absoluut geen fan van Copyright protection als deze gezien hier helaas betalende klanten ten dupe van worden. Met dergelijke DRM (Digital Restriction Management) moet de hele keten het ondersteunen, anders zal je helaas geen beeld krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi M, welkom op het forum. 

Even voor een duidelijke beeldvorming. Jij gebruikt Amazon via een tv-ontvanger van KPN? Zo ja, dan is de HDMI kabel de oorzaak zoals Peter dit al aangeeft. Gebruik een 1.4 versie. Lukt het daarmee? Laat het ons hier even weten. 

We horen graag van je. 

 

Ik kijk via een scart kabel en krijg dezelfde melding. 

For further assistance go to amazon.com/video/hdcp

Netflix werkt met dezelfde beveiliging en daar heb ik geen probleem mee.

Is hier een oplossing voor?

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Ik kijk via een scart kabel en krijg dezelfde melding. 

For further assistance go to amazon.com/video/hdcp

Netflix werkt met dezelfde beveiliging en daar heb ik geen probleem mee.

Is hier een oplossing voor?

Ook via de ontvanger neem ik aan? Ik kan dit niet plaatsen. Zou je een screenshot/foto willen plaatsen hier van je scherm/tv? 

Hier ook wel via de kpn idtv ontvanger met HDMI maar op de slaapkamer niet via de scart met de kpn idtv ontvanger ik weet het is achterhaald maar er moeten toch wel oplossing zijn anders is het snel gebeurd met de extra diensten.

 

Hier het zelfde probleem. Heb de kpn ontvanger aangesloten met scart omdat de tv een te oude hdmi versie heeft. Dan kan de kpn ontvanger niet via hdmi en moet je scart gebruiken. Maar Amazon prime geeft de foutmelding hierboven en wil dus een hdmi kabel van 1.4, maar mijn tv kan dat weer niet aan. 

Reputatie 7

Via een scart aansluiting is het niet mogelijk om gebruik te maken van Amazon Prime, Netflix en Videoland. Ik ben dan toch echt bang dat je toe bent aan een nieuwe televisie.

Via een scart aansluiting is het niet mogelijk om gebruik te maken van Amazon Prime, Netflix en Videoland. Ik ben dan toch echt bang dat je toe bent aan een nieuwe televisie.

Netflix werkt prima via de KPN ontvanger. 

Netflix werkt prima via de KPN ontvanger. 

Klopt. De Amazon Prime app echter niet. Die doet een keten-check via HDMI i.v.m. beveiligingseisen.

Je moet wel een oude tv hebben overigens. HDready nog waarschijnlijk. Nieuwe TV’s zijn minder duur dan je denkt. Heb nu een TV met véél meer mogelijkheden (smart) en stukken groter (43 inch) dan de HDready (26 inch) met HDMI uit 2006. Die eerste kan overigens nog steeds prima overweg met de huidige HDMI norm maar was ook superduur: € 1600. Mijn huidige € 500. TV's zijn flink in prijs gedaald.

Een 32 inch HDready toestel (zonder smart) heb je al voor zo'n € 150. Een Full HD v.a. ca. € 300.

Netflix werkt prima via de KPN ontvanger. 

Klopt. De Amazon Prime app echter niet. Die doet een keten-check via HDMI i.v.m. beveiligingseisen.

Je moet wel een oude tv hebben overigens. HDready nog waarschijnlijk. Nieuwe TV’s zijn minder duur dan je denkt. Heb nu een TV met véél meer mogelijkheden (smart) en stukken groter (43 inch) dan de HDready (26 inch) met HDMI uit 2006. Die eerste kan overigens nog steeds prima overweg met de huidige HDMI norm maar was ook superduur: € 1600. Mijn huidige € 500. TV's zijn flink in prijs gedaald.

Een 32 inch HDready toestel (zonder smart) heb je al voor zo'n € 150. Een Full HD v.a. ca. € 300.

Hij is uit 2007 en inderdaad HD ready ;-) 

Aan jouw de keuze:

Huidige TV houden en met een HDready (!) noodgedwongen SD kijken (via scart) terwijl je decoder (Full) HD aanbiedt…

Of: verversen.

Via een scart aansluiting is het niet mogelijk om gebruik te maken van Amazon Prime, Netflix en Videoland. Ik ben dan toch echt bang dat je toe bent aan een nieuwe televisie.

Netflix en videoland doen het allebei met scart kabel dus dat klopt niet helemaal 

wjb schreef:  Via een scart aansluiting is het niet mogelijk om gebruik te maken van Amazon Prime,

 

Kara123 schreef: Netflix en videoland doen het allebei met scart kabel dus dat klopt niet helemaal 

@Kara123. Amazon stelt andere eisen. Een ervan is dat scart niet is toegestaan. Dié app doet er dus een check op of het via HDMI verloopt. Is dat niet het geval dan werkt het niet.

Netflix doet dat niet, volgens mij kan die wel via scart. En Videoland via de decoder is geen app maar geïntegreerd gebruik.

Reputatie 7

PeterG schreef:

Netflix doet dat niet, volgens mij kan die wel via scart.

Als het goed is dan is Netflix ook niet mogelijk via de scart aansluiting.

wjb schreef:  Via een scart aansluiting is het niet mogelijk om gebruik te maken van Amazon Prime,

 

Kara123 schreef: Netflix en videoland doen het allebei met scart kabel dus dat klopt niet helemaal 

@Kara123. Amazon stelt andere eisen. Een ervan is dat scart niet is toegestaan. Dié app doet er dus een check op of het via HDMI verloopt. Is dat niet het geval dan werkt het niet.

Netflix doet dat niet, volgens mij kan die wel via scart. En Videoland via de decoder is geen app maar geïntegreerd gebruik.

Zou het wel werken met een koppelstukje? Een hdmi van het tv kastje naar scart? Onzettend irritant dit 🙈

Zou het wel werken met een koppelstukje?

Nope. Met verloop van HDMI naar Scart werkt de hele weergave niet meer. Want dan komt er een totaal conflict met de kopieerbeveiliging op HDMI (HDCP 2.2).

Je zult écht een tv met HDMI ingang moeten hebben. 15 jaar na de invoering van HDMI mag dat ook wel eens toch? Zeker met het hoofdtoestel.

Na veel zoekwerk kwam ik bij dit topic. Ik heb hetzelfde probleem met Amazon Prime. Ik begrijp nu dat ik een HDMI 1.4 nodig heb, maar mijn tv is uit 11/2008. (Sony Bravia) Hoe weet ik of de HDMI 1.4 werkt? Om nou vanwege Amazon een nieuwe tv te kopen gaat me een beetje te ver.

Het is HDCP 1.4. Dat is een beveiligingsnorm binnen HDMI.

De televisie moet überhaupt HDCP ondersteunen. Met een tv uit 2008 verwacht ik dat dus niet. Als ie dat niet doet gaat het met Amazon niet werken.

Is dat al een flatscreen met HD weergave, @JBP ?

Sony noemt z'n tv's al zo'n 15 jaar "Bravia”, dus dat zegt niks. 2008 is niet meer up to date qua standaarden.

HDCP 1.4 is in de industrie in juli 2009 ingevoerd (bron). Grote kans dus dat jouw tv dat nog niet heeft.
Proberen kan altijd en anders Amazon Prime weer opzeggen. Of op andere wijze gebruiken. Via de huidige TV gaat dan, denk ik, ook niet op andere wijze lukken (zoals casten met Chromecast via de app in je telefoon bijvoorbeeld of laptop via hdmi naar tv)

Dank je voor je bericht PeterG! Ik heb de HDMI kabel van de nintendo switch gehaald en deze werkt. Ik weet echter niet of het een 1.4 of een 2.0 is….Ik moet nu dus een HDMI kabel bestellen. 

Ik heb de HDMI kabel van de nintendo switch gehaald en deze werkt.

Dan werkte de HDMI kabel die eerst tussen tv en decoder zat dus niet (voldoende) meer.

Voor de Arris vip2952 en Arcadyan HMB2260 is een HDMI kabel norm 1.4 voldoende. Zelf heb ik er een 2.0 op.