Beantwoord

Amazon Prime: zwart beeld

  • 15 June 2021
  • 12 reacties
  • 1417 keer bekeken

Amazon Prime op zender 203 start niet op en geeft zwart beeld. Jullie klantenservice verwijst me door naar Amazon Prime en Amazon Prime fingerpoint naar jullie.

Graag even oplossen in plaats van naar elkaar te wijzen. En wanneer lossen jullie dit op, want ik zie meerdere klachten hier staan?

 

By the way: resetten is geen oplossing!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 June 2021, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @Dan_IKR! Ik heb het gelijk zelf gecontroleerd, maar ik zie geen zwart beeld op kanaal 203. Werkt Amazon Prime wel goed als je via één van de andere manier bekijkt?

Via On Demand

  1. Zet je televisie aan, druk op je KPN afstandsbediening op MENU
  2. Ga naar 'On Demand'
  3. Klik op Amazon Prime Video
  4. Bekijk je favoriete films en series

Via Apps op TV

  1. Zet je televisie aan en druk op je KPN afstandsbediening op MENU
  2. Ga naar 'Apps op TV'
  3. Klik op Amazon Prime Video
  4. Bekijk je favoriete films en series

Mocht ook dit niet werken, probeer dan eens om de tv-ontvanger uit de geregistreerde apparaten via de Prime Video app te verwijderen. Dit kan onder: ‘Mijn spullen’ > ‘Prime Video-instellingen’ > ‘Geregistreerde apparaten’. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je weer opnieuw aanmelden op de tv-ontvanger.

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem met mijn hmb2260 ontvanger. Heel soms heb ik geluk en doet Amazon prime het meteen. Maar meestal moet ik de ontvanger echt helemaal uitschakelen en vervolgens enige tijd wachten voor ik het opnieuw kan proberen. Garantie dat het dan wel werkt is echter niet 100% heb ik al mogen ervaren. 

De app op een andere manier opstarten maakt geen verschil. Bovenstaande is niet werkbaar voor mij.

Hi Denise, 

Jouw suggesties werken allemaal niet. Hij werkt alleen als je ‘m herstart.

Zou je nogmaals na kunnen gaan wat er mis is met de app? Erg vervelend dit!
 

Zoals je kunt zien, ben ik niet de enige met deze klacht. 
 

Mvg,

Daniël

Reputatie 7
Badge +17

@Dan_IKR Ik zie het inderdaad, maar ik kan helaas niet verklaren waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Zoals ik al aangaf, ervaar ik zelf geen problemen. Ook collega's herkennen deze problemen niet. Het probleem lijkt zich ook niet te beperken tot één type ontvanger. Het zou in de verbinding kunnen zitten. Met het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger maakt deze namelijk opnieuw contact met het modem waarna het wel weer werkt. Mogelijk zit er dus iets niet goed in de verbinding. Kan je mij vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik even met je meekijken achter schermen.

@Marcel.R Voor jou dezelfde vragen: Kan je mij vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik even met je meekijken achter schermen.

Hi Denise, het is gewoon met een bedraad UTP kabel aangesloten. Ik heb intussen mijn profiel aangepast. Ik hoor graag van je.

 

 

@Denise_ mijn ontvanger is eveneens met een utpkabel rechtstreeks aangesloten op mijn v10a modem. Mijn profiel is compleet, alle relevante gegevens stonden daar al in. 

Reputatie 7
Badge +10

@Dan_IKR Ik zie het inderdaad, maar ik kan helaas niet verklaren waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Zoals ik al aangaf, ervaar ik zelf geen problemen. Ook collega's herkennen deze problemen niet. Het probleem lijkt zich ook niet te beperken tot één type ontvanger. Het zou in de verbinding kunnen zitten. Met het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger maakt deze namelijk opnieuw contact met het modem waarna het wel weer werkt. Mogelijk zit er dus iets niet goed in de verbinding. Kan je mij vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik even met je meekijken achter schermen.

@Marcel.R Voor jou dezelfde vragen: Kan je mij vertellen hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik even met je meekijken achter schermen.


No offence @Denise_ , de problemen zijn al bekend sinds KPN de app aanbiedt op de ontvanger.

Het is gewoon een bagger app en loopt niet lekker op de gemiddelde hd ontvanger.
Nog steeds werkt het niet zonder telkens de wel degelijk bekende problemen, dus niemand vanuit Amazon/KPN lijkt er haast mee te hebben.

Wil men probleemloos streamen, kies dan of de app van je smart tv of gebruik Chromecast.

Reputatie 7
Badge +17

De app werkt inderdaad niet zo optimaal als dat we zouden willen, maar we zien de afgelopen dagen ineens weer meer meldingen binnen komen, allemaal met hetzelfde probleem. We willen graag uitzoeken waardoor dit komt. Hebben jullie, @Marcel.R en @Dan_IKR,  trouwens de tv-ontvanger ook al eens een frisse start gegeven?

@Denise_ Ja, is ook al gedaan. Dan doet die het weer eenmalig, maar de keer erna moet je 'm weer resetten. 

Een frisse start werkt inderdaad net zo goed als simpelweg de ontvanger uit- en weer inschakelen. De daaropvolgende keer vertoont de app weerdezelfde kuren.

Reputatie 7
Badge +17

Excuses voor de ietwat late reactie. We gaan dit intern uit laten zoeken. Zodra ik meer informatie heb, horen jullie meer van mij.

Reputatie 7
Badge +30

@Dan_IKR en @Marcel.R we zijn inmiddels een en ander aan het onderzoeken, maar we kunnen jullie hulp goed gebruiken . Ik zie dat jullie je profiel al ingevuld hebben, top. Zouden jullie in onderstaand topic een bericht willen plaatsen met welk merk/type tv én welke tv-ontvanger jullie gebruiken? Dan kunnen we verder aan de slag! We zullen in dat topic ook updates gaan plaatsen indien nodig en laten weten wanneer het is opgelost.