Beantwoord

Amazone prime is een drama

  • 21 February 2020
  • 30 reacties
  • 11038 keer bekeken

Heb  sinds kort amazone  prime maar wat een drama. Beeld loopt vast, ondertiteling loopt  het synchroon,  app start niet  op, app reageert mega vertraagd  op de afstandsbediening.  Wat is er aan de hand? Ik mag toch verwachten dat t gewoon functioneert  voor dat geld?

icon

Beste antwoord door Rolex7881 25 February 2020, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Rolex7881 

Er zijn inderdaad nog wat bugs die uit de app via de ontvanger moeten, dus het kan kloppen dat het beeld en geluid niet altijd goed werken. 

Lees verder primevideo slechte kwaliteit beeld geluid en ondertiteling

Jammer dat het zo buggy is, @Rolex7881 . Er wordt wel gewerkt aan een betere versie.

Amazon heeft natuurlijk z'n eigen app. Die kun je installeren op de telefoon/tablet en dan casten naar je tv. Of het hier helemaal mee opgelost is, kan ik niet beloven omdat de app van amazon zelf ook af en toe steekjes laat vallen. Dat is uiteraard niet iets waar wij iets aan kunnen doen.

De app op de tablet geeft geen problemen. Het gaat om wat via 'jullie kastje loopt dat is een drama. Ik ga er vanuit dat er zoals in de berichten staat aan gewerkt wordt. Hopelijk ist snel opgelost.

Sinds gisteren ook amazon prime, maar ook hier dezelfde klachten. Ondertitels in een zwarte balk en niet synchroon, app start helemaal niet op. Serie loopt helemaal vast, beeld is hakkerig. Dit ga ik na een maand gratis kijken meteen weer opzeggen.

Hier ook. Amazon Prime via de KPN box is een ellende. Geen geluid, wat we ook proberen.

Hoi @Charlesfort .  Zitten er ook geluidsinstellingen in de app? Waar staan die nu op?

Hi Erwin, in de Amazon Prime app zelf zitten geen geluidsinstellingen.

Alleen taalinstellingen voor de ondertiteling. 

 

Groeten!

Heb je ook geprobeerd om de tuner te resetten? (instellingen → 2 x gele knopje indrukken → terugzetten naar fabrieksinstellingen )

Zoals ik al eerder aangaf, ja, dat hebben we gedaan.

Nou KPN, komt er nog een oplossing of is de Amazon Prime app die jullie verkopen gewoon een dikke flop?

De app is van Amazon zelf, @Charlesfort .  Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jij geen geluid hebt. 

Heb jij misschien nog een andere ontvanger in huis waarop je kunt testen?

Maar jullie bieden de app toch aan? Ik heb bij jullie een abonnement. Bovendien ben ik niet de enige met klachten. En nee, ik heb geen andere ontvanger in huis.

 

Wanneer neemt KPN contact op met Amazon om te eisen dat het product dat KPN verkoopt doet wat het belooft? 

Reputatie 7
Badge +10

Hi Erwin, in de Amazon Prime app zelf zitten geen geluidsinstellingen.

Alleen taalinstellingen voor de ondertiteling. 

 

Groeten!

 

In Prime Video zitten wel geluidsinstellingen. Per film of serie kun je dit vinden onder audiotalen

Natuurlijk heb ik daar naar gekeken. Daarmee stel je de taal in, maar kun je niet het geluid zelf regelen.

Reputatie 7
Badge +10

Natuurlijk heb ik daar naar gekeken. Daarmee stel je de taal in, maar kun je niet het geluid zelf regelen.


Nee, daarmee stel je de geluidsinstellingen in. 

Reputatie 7
Badge +10

Nog een toevoeging, tijdens het afspelen kun je de afstandsbediening ook gebruiken om opties te tonen.


Als je bv op de pauzeknop drukt dan komen opties als geluid, ondertiteling en de grootte van de ondertiteling tevoorschijn. 

Reputatie 7

Ach, App is gewoon Buggy 🙂 Amazon komt vanzelf wel eens met een update. Of je nu kijkt via je tv zelf, of via de ontvanger van kpn, in beide gevallen loopt ie soms vast, laat ie niet door, of is het gewoon slooom. Mocht je het interessant vinden, ook op de Amazon Fire Stick doet ie soms gekke dingen :joy:

Reputatie 7
Badge +10

Ach, App is gewoon Buggy 🙂 Amazon komt vanzelf wel eens met een update. Of je nu kijkt via je tv zelf, of via de ontvanger van kpn, in beide gevallen loopt ie soms vast, laat ie niet door, of is het gewoon slooom. Mocht je het interessant vinden, ook op de Amazon Fire Stick doet ie soms gekke dingen :joy:


Ach ja, het is soms behelpen 🙈

Gelukkig is het (nu nog) niet zo duur 😉 Via iTunes ook nog goedkoper dan via een creditcard 👍

Reputatie 7

Nou ja, die €2,99 per maand kan er wel vanaf, zeker gezien de gratis verzonden Amazon pakketjes die inmiddels hier in huis zijn beland :sweat_smile:

Hi Anneke,

 

Net getest: in de audiotalen kun je alleen kiezen welke taal je wil horen. Van alles geprobeerd, maar ik krijg geen geluid.

 

Als ik op de pauzeknop druk, krijg ik onderin alleen terugspoelen, afspelen en vooruitspoelen in beeld, plus het aantal minuten en de dpi. En helemaal links een pijl die naar het  hoofdmenu voert. 

Reputatie 7
Badge +10

Hi Anneke,

 

Net getest: in de audiotalen kun je alleen kiezen welke taal je wil horen. Van alles geprobeerd, maar ik krijg geen geluid.

 

Als ik op de pauzeknop druk, krijg ik onderin alleen terugspoelen, afspelen en vooruitspoelen in beeld, plus het aantal minuten en de dpi. En helemaal links een pijl die naar het  hoofdmenu voert. 


Apart hoor en ook vervelend voor je. 

Lukt het om tijdens prime video de geluidsinstellingen op je tv te wijzigen?  Of voor de tijd de geluidsinstellingen op je tv te checken.  

Heb je toevallig ook Netflix wat je via de decoder kijkt? Ik vraag dit hoe het geluid dan wel is.
Ik vermoed dat het ergens in jouw tv niet goed gaat met prime. 

 

Hi Anneke, geprobeerd maar levert niets op. Netflix en Youtube werken prima.

 

De enige keer dat ik geluid uit Amazon Prime kreeg was zojuist bij Hannah, tweede seizoen (Kijk ik niet, maar was een test). Ook hier geen geluid bij alle talen, behalve bij ‘English audio description’ . Dan hoor je een vrouw in het Engels vertellen wat je op het scherm ziet. Maar zogezegd, bij de andere talen geen geluid. Dus ik denk niet dat het aan de tv ligt.

Reputatie 7
Badge +10

Hi Anneke, geprobeerd maar levert niets op. Netflix en Youtube werken prima.

 

De enige keer dat ik geluid uit Amazon Prime kreeg was zojuist bij Hannah, tweede seizoen (Kijk ik niet, maar was een test). Ook hier geen geluid bij alle talen, behalve bij ‘English audio description’ . Dan hoor je een vrouw in het Engels vertellen wat je op het scherm ziet. Maar zogezegd, bij de andere talen geen geluid. Dus ik denk niet dat het aan de tv ligt.


Misschien dat het lukt om je af te melden via de decoder, apparaat verwijderen via amazon en weer aan te melden.
Denk dat je dan weer een code moet invoeren die je via amazon.com/mytv kunt ophalen. 

Hi Anneke,

 

Dank voor je raad! Natuurlijk al gedaan zonder resultaat. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat KPN met een structurele oplossing komt omdat het een product betreft dat KPNverkoopt - en waar ik voor betaal.

Reputatie 7
Badge +10

Hi Anneke,

 

Dank voor je raad! Natuurlijk al gedaan zonder resultaat. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat KPN met een structurele oplossing komt omdat het een product betreft dat KPNverkoopt - en waar ik voor betaal.


Ik denk dat in ieder geval hier de KPN moderators goed hebben mee gedacht en net als ik, voor nu zijn uitgedacht omdat je aangeeft alle genoemde stappen hebt doorlopen. Ik zie zo niet wat er verder nog gedaan kan worden helaas.

Ik kan voor nu niets anders meer bedenken dan toch, zoals eerder genoemd, de geluidsinstellingen van je TV door te lopen.

Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.