Beantwoord

AMC stopt per 1.1.2019?!

• 18 december 2018
  • 36 reacties
  • 2829 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Klopt het KPN dat de zender uit het Pluspakket: AMC HD per 1.1.2019 stopt?
icon

Beste antwoord door joss1965 19 december 2018, 08:30

@Paul B, ja dat klopt, maar het is niet alleen bij KPN. AMC stopt er helemaal mee in de Benelux, zie dit artikel.
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Paul B, ja dat klopt, maar het is niet alleen bij KPN. AMC stopt er helemaal mee in de Benelux, zie dit artikel.
Reputatie 7
Badge +23
Hi Paul, Paul hier. Helaas stopt AMC er inderdaad mee. Hierbij nog even het algemene statement:

Per 1 januari 2019 stopt AMC helaas met het uitzenden in Nederland. De zender AMC verdwijnt daarmee uit het Pluspakket. Wij zijn continue bezig om ons Interactieve TV product zo compleet mogelijk te maken en te houden. Daarom blijven we binnen het pluspakket van KPN een breed serie aanbod houden wat zowel on demand als via bijvoorbeeld RTL Lounge en RTL Crime te kijken is.
Reputatie 4
Badge +3
@Paul B Tja, en ze maken NOG steeds reclame voor AMC, vreemd.....🤓

Reputatie 1
Badge
Het is nog geen 1.1.2019
Heel jammer want ik hield wel van die oudere films. Nu zijn er ook andere filmmaatschappijen die een soortgelijke filmkanaal kennen, gaan we dan nog weer zoiets terug zien?
Reputatie 7

Niet alleen AMC stopt ermee ook het Travel chanel van Discovery network kanaal 86 in het pluspakket gaat stoppen net als Food Network en Fine living maar die 2 zaten al niet meer in het KPN sortiment.

Opvallend dat in het antwoord van @Paul_ 2 RTL kanalen gepromoot worden dat zal met de RTL/Videoland samenwerking te maken hebben. Deze 2 komen niet eens in de buurt van het AMC aanbod.
Reputatie 4
Badge +5
ja hoop wel dt er een film kanaal terug komt alle film kanaals stoppen er mee jammer hoor
de pakket is niet meer wat het was 😞
Word het nu goedkoper,heb.het idee dat Ziggo meer biedt voor hetzelfde geld o a veel meer sport die gratis is.
Reputatie 7
Badge +23
Heel jammer want ik hield wel van die oudere films. Nu zijn er ook andere filmmaatschappijen die een soortgelijke filmkanaal kennen, gaan we dan nog weer zoiets terug zien?
Er is bij mij niets bekend over het toevoegen van een nieuwe, soortgelijke zender.

Word het nu goedkoper,heb.het idee dat Ziggo meer biedt voor hetzelfde geld o a veel meer sport die gratis is.
Nee, het is niet zo dat het Pluspakket nu goedkoper wordt. Als je Compleet bent heb je 'm waarschijnlijk gratis.
Allereerst allemaal de beste wensen voor 2019.

Ja ook ik vind het jammer dat AMC stopt in Nederland, ik hou wel van oude films, voor heen had je ook een zwart/wit filmkanaal.

Wat gaan we nu er voor terug krijgen.
Reputatie 4
Badge +3
Blij dat ik zelf terug kan vallen op mijn 3- tot 4000 oude 'Classics' films in mijn webshop.😀
So we lost HBO and now AMC but we get RTL lounge and RTL crime....... Good deal!!!

Heel jammer want ik hield wel van die oudere films. Nu zijn er ook andere filmmaatschappijen die een soortgelijke filmkanaal kennen, gaan we dan nog weer zoiets terug zien?Er is bij mij niets bekend over het toevoegen van een nieuwe, soortgelijke zender.

Word het nu goedkoper,heb.het idee dat Ziggo meer biedt voor hetzelfde geld o a veel meer sport die gratis is.Nee, het is niet zo dat het Pluspakket nu goedkoper wordt. Als je Compleet bent heb je 'm waarschijnlijk gratis.

Helaas bestaat "gratis " niet. Ik vind wel dat KPN moet kijken naar een goede vervanging of een vorm van compensatie. Het Plus-pakket is alleen maar minder geworden qua aanbod.

Heel jammer want ik hield wel van die oudere films. Nu zijn er ook andere filmmaatschappijen die een soortgelijke filmkanaal kennen, gaan we dan nog weer zoiets terug zien?Er is bij mij niets bekend over het toevoegen van een nieuwe, soortgelijke zender.

Word het nu goedkoper,heb.het idee dat Ziggo meer biedt voor hetzelfde geld o a veel meer sport die gratis is.Nee, het is niet zo dat het Pluspakket nu goedkoper wordt. Als je Compleet bent heb je 'm waarschijnlijk gratis.

Oh ..... dus als je een pakket hebt gekozen met "gratis" zenders, dan voelen jullie je gemachtigd om de gratis zenders maar te schrappen? Mooie instelling. Ga zo door, 👇🏾😏
oke ze hebben recht om zenders te schrappen of toe te voegen, in dit geval is AMC zelf gestopt
maar het is wel erg kort door de bocht om te zeggen we vervangen het niet.
als je klanten wil behouden, dan kan je beter wel een zender toevoegen

je klanten tevreden houden, dat heet service!!!!!
Reputatie 7
Onderhandelingen met nieuwe zenders duren veel langer dan de opzegtermijn die zenders zelf bij providers hebben. Zenders die stoppen zijn dus niet 1, 2, 3 vervangen. Kans is ook klein dat er een soortgelijke zender voor in de plaats komt. Na het stoppen van TNT (enkele jaren terug) en nu AMC is die er m.i. gewoon niet voor de Benelux. Want ook een zendereigenaar moet een zender voor ons gebied wel aanbieden natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +17
Onderhandelingen met nieuwe zenders duren veel langer dan de opzegtermijn die zenders zelf bij providers hebben. Zenders die stoppen zijn dus niet 1, 2, 3 vervangen. Kans is ook klein dat er een soortgelijke zender voor in de plaats komt. Na het stoppen van TNT (enkele jaren terug) en nu AMC is die er m.i. gewoon niet voor de Benelux. Want ook een zendereigenaar moet een zender voor ons gebied wel aanbieden natuurlijk.
Ik vind dat KPN wel moet gaan kijken voor vervanging. IK vind € 10,- p.m. wel veel als er steeds meer zenders verdwijnen. Ik ben Compleet dus heb hem "gratis", maar zijn ook zat klanten die wel € 10,- p.m. moeten betalen voor het Pluspakket omdat ze niet Compleet zijn bij KPN.
Reputatie 7
Badge +23
Oh ..... dus als je een pakket hebt gekozen met "gratis" zenders, dan voelen jullie je gemachtigd om de gratis zenders maar te schrappen? Mooie instelling. Ga zo door, 👇🏾😏
Dit klopt natuurlijk niet, en dat is ook niet wat ik bedoelde.

Helaas bestaat "gratis " niet. Ik vind wel dat KPN moet kijken naar een goede vervanging of een vorm van compensatie. Het Plus-pakket is alleen maar minder geworden qua aanbod.
Goed punt. "inbegrepen" is een beter woord.

Verder vind ik dat jullie gelijk hebben hoor. Als er zenders wegvallen (AMC én Travel channel binnenkort), om wat voor reden dan ook, dan moeten we kijken of we die zenders kunnen vervangen met iets vergelijkbaars. Ik hoop dat dat bij de komende zenderwijzigingen gaat gebeuren. Daarover komt later meer, maar is nog even afwachten.
Reputatie 7
De extra's via KPN Compleet zijn wel degelijk gratis.

Het gratis noemen van de 2de tv ontvanger en opnemenpakket in de luxere abonnementen doet KPN ook niet meer, zie
https://www.kpn.com/internet-tv/

Alleen gebruikers nog raar genoeg.
Reputatie 1
Vandaag het aanbod van de zenders nog eens goed bekeken.
Ik ben KPN compleet en heb dus beschikking over alle zenders die worden aangeboden door KPN.
Ik betaal voor al die extra KPN producten, dus ik heb dan “gratis” het pluspakket erbij. Het is maar net hoe je dit bekijkt en wat dan “gratis” is 🤔
Dat zenders stoppen met uitzenden, daar kan een provider ook niets aan doen. Neemt niet weg dat tot aan de jaarlijkse zenderwijzigingen er best iets anders voor in de plaats mag terug komen.
Op dit moment word ik niet echt blij van het huidige aanbod. Met een leeftijd die inmiddels richting de 60 jaar gaat heb ik uiteraard andere interesses dan iemand van 20-30 jaar. Maar.... ben ik hierin alleen? Weet KPN echt wat mijn wensen zijn? En de wensen van al die andere klanten?
Als klant zou ik inspraak zeer op prijs stellen. Bijvoorbeeld een (online) enquete én de uitslag ook inzichtelijk maken voor de klanten. Dat zou een goede stap zijn van KPN. Het draagt denk ik ook zeker bij aan het gevoel dat de meningen van de klanten ook echt gehoord worden.
Tot slot, ik zou bv best iets extra willen betalen om een zender zoals BBC4 terug te krijgen.
Zelfde type zenders samenvoegen in paketten en dan zelf de paketten kunnen kiezen en er voor betalen. Dat zou mooi zijn! 😊
Reputatie 7
Badge +23
Vandaag het aanbod van de zenders nog eens goed bekeken.
Ik ben KPN compleet en heb dus beschikking over alle zenders die worden aangeboden door KPN.
Ik betaal voor al die extra KPN producten, dus ik heb dan “gratis” het pluspakket erbij. Het is maar net hoe je dit bekijkt en wat dan “gratis” is 🤔

Een stukje interpretatie inderdaad. "Inbegrepen" vind ik dan wat beter om discussie te voorkomen.

Dat zenders stoppen met uitzenden, daar kan een provider ook niets aan doen. Neemt niet weg dat tot aan de jaarlijkse zenderwijzigingen er best iets anders voor in de plaats mag terug komen.

Dat is heel goed te begrijpen, en daar zal je niet de enige in zijn. Hier kom ik t.z.t. dus nog op terug.

Op dit moment word ik niet echt blij van het huidige aanbod. Met een leeftijd die inmiddels richting de 60 jaar gaat heb ik uiteraard andere interesses dan iemand van 20-30 jaar. Maar.... ben ik hierin alleen? Weet KPN echt wat mijn wensen zijn? En de wensen van al die andere klanten?

Je kan er bijna altijd vanuit gaan dat je niet alleen bent qua dit soort dingen. Jouw specifieke wensen weet ik niet maar er wordt wel klantonderzoek gedaan. Ook kan KPN natuurlijk zien hoeveel er naar een bepaalde zender wordt gekeken.

Als klant zou ik inspraak zeer op prijs stellen. Bijvoorbeeld een (online) enquete én de uitslag ook inzichtelijk maken voor de klanten. Dat zou een goede stap zijn van KPN. Het draagt denk ik ook zeker bij aan het gevoel dat de meningen van de klanten ook echt gehoord worden.

Ik denk hier ook wel eens over na maar ik weet niet of dit daadwerkelijk zou werken. Nu ga ik even speculeren want dit is totaal niet mijn afdeling. Als je een openbare enquête zou houden, en er komt bijvoorbeeld een afgetekende winnaar uit, dan geef je die zender al een flinke voorsprong qua onderhandelingspositie (wat kostentechnisch wellicht niet handig is). Ik weet echt niet alles over hoe die onderhandelingen gaan, maar ze gaan wel op het scherpst van de snede.

Tot slot, ik zou bv best iets extra willen betalen om een zender zoals BBC4 terug te krijgen.
Zelfde type zenders samenvoegen in paketten en dan zelf de paketten kunnen kiezen en er voor betalen. Dat zou mooi zijn! 😊

De Britse zenders liggen nu wat moeilijk als ik het internet mag geloven. Als je nu een (nieuwe) overeenkomst met de BBC gaat afsluiten en de Brexit wordt een drama, dan heb je kans dat dat allemaal in de soep loopt.

En je hebt natuurlijk nog met regelgeving te maken: om ervoor te zorgen dat consumenten een gevarieerd pakket aan zenders krijgen aangeboden, zijn aanbieders sinds 2014 verplicht om tenminste 30 tv-zenders en 25 radiozenders in een abonnement te stoppen.

Dat allemaal gezegd hebbende: ik hoop dat de zenderwijzigingen van dit jaar positief zijn voor jullie.
Aangezien het hier over zenders en keuze gaat. Voor het destijds weggevallen HBO een fim en serie zender is bij alle aanbieders Fox Sport terug gekomen onder andere als combinatie keuze en wat ik nooit wist dat zelfs klanten die hier geen gebruik van maken meebetalen wat uiteraard ongehoord is.

Wat ik hiermee wil zeggen dat het voor sport/voetbal liefhebbers wekom zal zijn echter is er voor de filmliefhebbers niks voor terug gekomen.

Ik weet uiteraard dat er anders wordt gekeken maar of die groep groter is dan lineaire kijkers is mij onbekend ik betwijfel dit zelfs.

Ik ga in ieder geval van de minst ideale situatie uit, dan kan het alleen maar meevallen.

Maak die 30 dan kiesbaar of eigenlijk 27 de NPO hoeft geen keuze te zijn.
Als er nu al pakketten gekozen kunnen worden breid die keuze optie dan uit.
Hoewel dat zal vanuit de aanbieders weer niet wenselijk zijn, wat voor mij uit klant oogpunt gezien hun probleem is en niet de onze mag zijn.
Reputatie 7
Badge +23
Wat ik hiermee wil zeggen dat het voor sport/voetbal liefhebbers wekom zal zijn echter is er voor de filmliefhebbers niks voor terug gekomen.
Ik snap je punt zeker alleen ben ik het er persoonlijk niet helemaal mee eens. Als je naar de On Demand content kijkt van het Pluspakket, dan is dat wel een (heel) stuk uitgebreider dan in de HBO-tijd. Maar aan de andere kant zijn er wel minder lineaire zenders inderdaad...
Daar heb je gelijk in het Plus On Demand aanbod is zeker niet slecht te noemen.
Ik kan zelf even niks bedenken wat er voor AMC in de plaats kan komen wat maar enigzins vergelijkbaar is.
Ik zal het niet missen maar het totaal plaatje wordt er gewoonweg niet beter op.

Reageer