Beantwoord

AMC stopt per 1.1.2019?!

• 18 december 2018
  • 36 reacties
  • 2827 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Maak die 30 dan kiesbaar of eigenlijk 27 de NPO hoeft geen keuze te zijn.
Als er nu al pakketten gekozen kunnen worden breid die keuze optie dan uit.
Hoewel dat zal vanuit de aanbieders weer niet wenselijk zijn, wat voor mij uit klant oogpunt gezien hun probleem is en niet de onze mag zijn.

Gaat niet gebeuren. Als je dat doet kunnen ze zenders als RTL8 en SBS9 (met voornamelijk herhalingen van oude series) opdoeken omdat niemand die zal kiezen. Het enige dat ik me kan voorstellen is een stuk of 25 vaste zenders (inclusief de complete Talpa en RTL maffia) en een paar vrije keuze zenders.
Reputatie 7
Helemaal met je eens, Paul. We moeten "afkicken" van lineair aanbod. En ook wennen aan en gebruikmaken van het aangeboden On Demand. Zelfs Videoland gebruik ik (te) weinig al haal ik de kosten t.o.v. losse afname van de titels er wel uit.

En waar we (lees "ik") nog meer aan moeten wennen is On Demand via internet: programma's alsnog kijken, films, videoland, Netflix e.a.
En niet te vergeten het Terugkijken via de gids ...

Als je al dat beschikbare materiaal wat er nu al is bij KPN op de loep neemt heb je aan 24 uur per dag te weinig om 'alles' te zien.

Of, zoals de oma van een lokale omroep collega ooit zei toen hij vertelde hoeveel platen hij had:"Maar jongen, die kan je toch niet allemaal tegelijk luisteren?"
Met de kant tekening dat je niet lineair altijd duurder uit bent!! Niet naar content inhoud gerekend maar de totaal maandlasten.
En tv van de provider en Netflix en Videoland en Disney(binnenkort) en NPOstart en NLziet dat tikt lekker aan maandelijks.

Als we afkicken of cold turkey stoppen met lineair kijken dan kan KPN net zo goed stoppen met lineair doorgeven en enkel nog OTT diensten leveren als doorgeef luik. Dat zal ook niet wenselijk zijn ook dan kan RTL inpakken. Plus ik dan geen kastje nodig hebt maar direct via de eigen slimme tv.

Ooit de opmerking gelezen om het uitgesteld kijken en het opname pakket te promoten, dan kan je het journaal zien wanneer je wilt, ik had toen wat een onzin, waarom zou ik op woensdag het journaal van dinsdag willen zien, zelfs een uur later is het al niet meer actueel.

En ik krijg mijn opa en oma om maar niet te zwijgen van mijn moeder echt niet aan het On demand kijken. Dit zal voor toch voor een groot deel kijkers op gaan die willen gewoon om 8 uur het NPO journaal zien daarna hun overige programmering ongeacht de zender.
Reputatie 7
...
Galdor68 schreef: Met de kant tekening dat je niet lineair altijd duurder uit bent!! Niet naar content inhoud gerekend maar de totaal maandlasten.
Aangezien de contentmakers (lekker) willen verdienen vrees ik dat het wel die kant uit gaat.

waarom zou ik op dinsdag het journaal van woensdag willen zien, zelfs een uur later is het al niet meer actueel.
Ik denk dat je bedoelt op woensdag het journaal van dinsdag ...

En ik krijg mijn opa en oma om maar niet te zwijgen van mijn moeder echt niet aan het On demand kijken.
Mijn moeder kijkt ook nog niet echt On Demand, hoewel... ze wel ALTIJD via opnemen kijkt zodat ze de reclame kan skippen.
Reputatie 4
Badge +1
Wat mij betreft gooit KPN er nog een paar OnDemand diensten bij: NLZiet, Disney, Amazon, en voor de oude films zijn er diverse websites die Public Domain films aanbieden (zoals http://publicdomainflix.com/). Die kan je natuurlijk ook via de KPN kast doorgeven. En dat kan uiteraard via een SmartTV, maar het is net zo makkelijk om je on line diensten en de lineaire zenders via een box door te geven
Reputatie 7
Badge +23
Wat mij betreft gooit KPN er nog een paar OnDemand diensten bij: NLZiet, Disney, Amazon, en voor de oude films zijn er diverse websites die Public Domain films aanbieden (zoals http://publicdomainflix.com/). Die kan je natuurlijk ook via de KPN kast doorgeven. En dat kan uiteraard via een SmartTV, maar het is net zo makkelijk om je on line diensten en de lineaire zenders via een box door te geven
Was het maar zo makkelijk... Het is niet zo dat KPN er zomaar wat van die apps erop kan 'gooien'.
Reputatie 4
Badge +1

Was het maar zo makkelijk... Het is niet zo dat KPN er zomaar wat van die apps erop kan 'gooien'.

Mee eens, maar ik verwacht niet dat de betreffende diensten het vervelend vinden als KPN ze toevoegd. Het is bijna gratis reclame voor die platforms.
Reputatie 7
Badge +23

Was het maar zo makkelijk... Het is niet zo dat KPN er zomaar wat van die apps erop kan 'gooien'.Mee eens, maar ik verwacht niet dat de betreffende diensten het vervelend vinden als KPN ze toevoegd. Het is bijna gratis reclame voor die platforms.

Maar wie bouwt die app? Wie onderhoudt die app? Indien er een probleem ontstaat met die app, wie is daar verantwoordelijk voor, en wat zijn de afspraken m.b.t. oplostermijn etc.

Ik wil alleen aangeven dat er echt veel komt kijken bij het toevoegen van een grote streaming app en bij lange na niet bijna gratis. Ik snap wel waarom klanten dat zo kunnen zien hoor, maar het is vrijwel altijd een stuk ingewikkelder... 🙂
Kijk eens naar de eerste generatie smart tv's als de content leverancier de boel veranderd wie moet dan de app veranderen?

Of dichterbij huis andersom KPN heeft de itv app veranderd trekt de stekker uit de oude de app werkt maar beeld is zwart. Of erger nog oudere iphone's of Androids met een 'verkeerde' chipset kunnen ook niks meer met de nieuwe app.

Daar komt helaas ook nog veel bij kijken.
Reputatie 7
Badge +11
De Britse publieke omroep BBC zal met haar televisiekanalen BBC One en BBC Two wellicht verdwijnt bij KPN bij een harde brexit. Dit schrijft onder andere het Algemeen Dagblad vandaag.
Reputatie 7
Badge +23
De Britse publieke omroep BBC zal met haar televisiekanalen BBC One en BBC Two wellicht verdwijnt bij KPN bij een harde brexit. Dit schrijft onder andere het Algemeen Dagblad vandaag.
We gaan 't zien.. Spannende tijden wat dat betreft.

Reageer