Beantwoord

Amerikaanse TV niet compatibel met ARRIS 5202

  • 14 May 2021
  • 29 reacties
  • 490 keer bekeken

Hallo, 

Wij zijn recentelijk terug gekomen vanuit Portland, Oregon. 

Sinds begin April hebben we onze Amerikaanse TV weer in huis en daar heb ik de Arris 5202 op aan gesloten. Helaas is de maximale resolutie die dit apparaat accepteert 640 x 480. Bij 1080I of P krijg ik een bericht dat de TV deze instellingen niet ondersteund. Ik heb dus wel beeld maar vrij slecht. 

Geen enkel probleem mijn met Apple TV, BlueRay speler (uit Nederland) en Playstation, alleen met de TV-zender van KPN. Heeft iemand hier een oplossing voor? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 May 2021, 09:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Solive ,

De oplossing is om te kiezen voor de resolutie 720P. 
 

(zolang je gebruik wilt maken van deze TV)

Reputatie 7

Wat is het merk en type van die televisie?

Hallo @Noordzee,

dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de volgende foutmelding. 

Waarom is bijvoorbeeld een Apple TV wel compatibel maar de Arris 5202 niet? 

Wat is het merk en type van die televisie?

@wjb Het gaat om een Sony KDL-40W600B

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-40w600b

Reputatie 6
Badge +8

Kan het een PAL NTSC gerelateerd probleem zijn?

Reputatie 7

Wat is het merk en type van die televisie?

@wjb Het gaat om een Sony KDL-40W600B

https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-40w600b

Hmmm, ik heb een KDL-42W705B en daarmee ervaar ik geen problemen.

Reputatie 7
Badge +22

Kan het een PAL NTSC gerelateerd probleem zijn?

In Amerika gebruiken ze PAL NTSC, volgens mij ondersteund Nederland geen NTSC. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Kan het een PAL NTSC gerelateerd probleem zijn?

In Amerika gebruiken ze PAL NTSC, volgens mij ondersteund Nederland geen NTSC. Zou dit het probleem kunnen zijn?


PAL en NTSC zijn irrelevant in het digitale domein. Wat nog wel zou kunnen zijn is dat de Amerikaanse firmware de 50 Hz frame rate niet begrijpt.

Reputatie 7
Badge +9

Kan het een PAL NTSC gerelateerd probleem zijn?

In Amerika gebruiken ze PAL NTSC, volgens mij ondersteund Nederland geen NTSC. Zou dit het probleem kunnen zijn?


PAL en NTSC zijn irrelevant in het digitale domein. Wat nog wel zou kunnen zijn is dat de Amerikaanse firmware de 50 Hz frame rate niet begrijpt.

Kan je in de setup van je tv kiezen voor land Nederland?

Reputatie 7
Badge +9

Zowel PAL als NTSC zijn systemen voor analoge ontvangst, dus daar kan het probleem niet in zitten.

Piet.

Bedankt voor het meedenken allemaal, @wjb @Speedmaster @obelisk @Dennis Schreve @Noordzee @P.J.M. van der Vooren @HGD - helaas bood de TV geen optie om Nederland te kiezen als regio. 

Helaas nog geen oplossing dus. 

Als ik de handleiding goed interpreteer ben ik bang dat ik gelijk heb wat die framerates betreft.

Je kan overwegen de importeur aan te schrijven en het probleem uit te leggen. Mogelijk zijn er alternatieve firmwares maar ik geef het weinig kans.

Een alternatief is het gebruik van een framerate converter maar dankzij HDMI copy protection is dat geen garantie voor succes.

Uit de handleiding :

HDMI IN 1/2/3/4 Video: 1080p (30, 60 Hz), 1080/24p, 1080i (60 Hz), 720p (30, 60 Hz), 720/24p, 480p,  
480i, PC Formats
Audio: 5.1 channel linear PCM: 32, 44.1 and 48 kHz, 16, 20 and 24 bits, Dolby Digital
ARC (Audio Return Channel) (HDMI IN 2 only)
MHL
(common with HDMI IN 1)
Video: 1080p (30 Hz), 1080/24p, 1080i (60 Hz), 720p (30, 60 Hz), 720/24p, 480p, 480i
Audio: 5.1 channel linear PCM: 32, 44.1 and 48 kHz, 16, 20 and 24 bits, Dolby Digital

 

Als ik de handleiding goed interpreteer ben ik bang dat ik gelijk heb wat die framerates betreft.

Je kan overwegen de importeur aan te schrijven en het probleem uit te leggen. Mogelijk zijn er alternatieve firmwares maar ik geef het weinig kans.

Een alternatief is het gebruik van een framerate converter maar dankzij HDMI copy protection is dat geen garantie voor succes.

Uit de handleiding :

HDMI IN 1/2/3/4 Video: 1080p (30, 60 Hz), 1080/24p, 1080i (60 Hz), 720p (30, 60 Hz), 720/24p, 480p,  
480i, PC Formats
Audio: 5.1 channel linear PCM: 32, 44.1 and 48 kHz, 16, 20 and 24 bits, Dolby Digital
ARC (Audio Return Channel) (HDMI IN 2 only)
MHL
(common with HDMI IN 1)
Video: 1080p (30 Hz), 1080/24p, 1080i (60 Hz), 720p (30, 60 Hz), 720/24p, 480p, 480i
Audio: 5.1 channel linear PCM: 32, 44.1 and 48 kHz, 16, 20 and 24 bits, Dolby Digital

 

Dank je - betekent dat dat de output van de tv-ontvanger 50hz is?
Is het oudere model van KPN misschien een optie? De Arris ViP2952? Of heeft die dezelfde output?  

Reputatie 7

Dank je - betekent dat dat de output van de tv-ontvanger 50hz is?
Is het oudere model van KPN misschien een optie? De Arris ViP2952? Of heeft die dezelfde output?  

In Europa is de standaard 50Hz daar waar in Amerika 60Hz de standaard is.

Ik ben bang dat je toch moet kijken of die televisie naar de Europese standaarden om te zetten is.

Dank je - betekent dat dat de output van de tv-ontvanger 50hz is?
Is het oudere model van KPN misschien een optie? De Arris ViP2952? Of heeft die dezelfde output?  

In Europa is de standaard 50Hz daar waar in Amerika 60Hz de standaard is.

Ik ben bang dat je toch moet kijken of die televisie naar de Europese standaarden om te zetten is.

Ok bedankt, dit verklaart ook waarom mijn Apple TV WEL goed werkt want daar kan ik kiezen tussen 50HZ of 60HZ... 

 

@Solive heb je de instelling op de tv ontvanger al op uhd 60hz geprobeerd misschien werkt het

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

@Soliveheb je de instelling op de tv ontvanger al op uhd 60hz geprobeerd misschien werkt het

Dat kan niet immers het betreft een full-HD televisie. 

@Soliveheb je de instelling op de tv ontvanger al op uhd 60hz geprobeerd misschien werkt het

Dat kan niet immers het betreft een full-HD televisie. 


oke jammer dat die 60hz optie er niet is in HD dan

in ieder geval staat het er bij mij niet tussen

 

Deze tv gaat niet werken i.c.m. welke tv provider in Nederland dan ook. I.v.m. de lichtnetfrequentie in Nederland is overal en altijd de framerate voor televisie-uitzending 50 Hz. 

Dank voor het opzoeken, @obelisk . Scheelt weer. Maakt het direct duidelijk.

Een blurayspeler, spelcomputer e.d. geven wel 60 Hz. Daar kan een in Nederland gekochte tv gewoon mee overweg.

Een in Nederland gekochte tv (mijn Philips uit 2013 en de Samsung UHD uit 2019) ondersteunt 50 en 60 Hz.

Enige oplossing voor kijken naar tv zenders via welke provider dan ook: TV hier kopen.

Geen idee maar misschien werkt dit ding 

https://www.amazon.com/XD-990-Multi-System-Digital-Audio-Converter/dp/B0062BS09O?ref_=d6k_applink_bb_marketplace

Dat zou kunnen werken is het niet dat HDMI copy protection (HDCP) roet in het eten kan gooien.

Deze tv gaat niet werken i.c.m. welke tv provider in Nederland dan ook. I.v.m. de lichtnetfrequentie in Nederland is overal en altijd de framerate voor televisie-uitzending 50 Hz. 

Dank voor het opzoeken, @obelisk . Scheelt weer. Maakt het direct duidelijk.

Een blurayspeler, spelcomputer e.d. geven wel 60 Hz. Daar kan een in Nederland gekochte tv gewoon mee overweg.

Een in Nederland gekochte tv (mijn Philips uit 2013 en de Samsung UHD uit 2019) ondersteunt 50 en 60 Hz.

Enige oplossing voor kijken naar tv zenders via welke provider dan ook: TV hier kopen.

Hopelijk komt KPN uit met een Apple TV OS app… weet iemand of die in de maak is? Of misschien toch tijd voor een nieuwe TV... 

Hopelijk komt KPN uit met een Apple TV OS app

Daar is nog niets over aangekondigd.

Maar ook daarin zullen de streams 50 Hz zijn. Dat zijn ze ook in de andere apps, ook die voor iOS. Instelmogelijkheden namelijk 576p50, 720p50 en 1080p50….. :wink: . De omroepen leveren het nu eenmaal zo aan in Europa. En dat heeft alles te maken met de lichtnetfrequentie. 230 volt bij 50 Hz. :grin:. De EBU norm is 1080i50.

Of misschien toch tijd voor een nieuwe TV... 

Inderdaad.

Hopelijk komt KPN uit met een Apple TV OS app

Daar is nog niets over aangekondigd.

Maar ook daarin zullen de streams 50 Hz zijn. Dat zijn ze ook in de andere apps, ook die voor iOS. Instelmogelijkheden namelijk 576p50, 720p50 en 1080p50….. :wink: . De omroepen leveren het nu eenmaal zo aan in Europa. En dat heeft alles te maken met de lichtnetfrequentie. 230 volt bij 50 Hz. :grin:. De EBU norm is 1080i50.

Of misschien toch tijd voor een nieuwe TV... 

Inderdaad.

Dacht dat het veel lager was Netflix is 24 dacht ik 

Je kunt de framerate en resolutie van een on demand dienst niet vergelijken met live-tv streams. Die laatsten liggen vast op 50 Hz.