Beantwoord

Analoog/CoAx signaal

• 26 september 2017
  • 4 reacties
  • 5343 keer bekeken

Toen we verhuisde, nu een jaar geleden, hadden we nog de beschikking over een CoAx signaal. We hebben onze 3-in-1 over laten zetten. De CoAx kabels liggen er nog.
Nu wilde ik een TV aansluiten op de CoAx maar het lijkt erop dat deze kabels geen signaal meer hebben, klopt dat? kan ik mijn CoAx kabels maar beter wegdoen?
icon

Beste antwoord door joss1965 26 september 2017, 18:16

Ik neem aan dat je over bent gestapt van een provider die signaal via de kabel/Coax levert (Ziggo?), naar een provider die via glasvezel of koper/DSL levert (KPN). Als je het hebt over 'Coax kabels', bedoel je dan het aansluitpunt of de losse kabels? Het aansluitpunt (in de muur of in de meterkast) kun je het beste intact laten. Kabels hebben weinig waarde, zeker als er geen signaal meer op de aansluiting zit.
Vaak laat Ziggo het signaal van de zenders in het basispakket op de aansluiting zitten en kun je zenders die bij KPN ontbreken (zoals Ziggo Sport, Brava en regionale zenders) alsnog kijken (vaak wel in SD). Zie dit topic hoe je kunt kijken of er nog signaal is. https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderwijziging-regionale-zenders-433982/index1.html#post505960
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik neem aan dat je over bent gestapt van een provider die signaal via de kabel/Coax levert (Ziggo?), naar een provider die via glasvezel of koper/DSL levert (KPN). Als je het hebt over 'Coax kabels', bedoel je dan het aansluitpunt of de losse kabels? Het aansluitpunt (in de muur of in de meterkast) kun je het beste intact laten. Kabels hebben weinig waarde, zeker als er geen signaal meer op de aansluiting zit.
Vaak laat Ziggo het signaal van de zenders in het basispakket op de aansluiting zitten en kun je zenders die bij KPN ontbreken (zoals Ziggo Sport, Brava en regionale zenders) alsnog kijken (vaak wel in SD). Zie dit topic hoe je kunt kijken of er nog signaal is. https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zenderwijziging-regionale-zenders-433982/index1.html#post505960
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @Multatuli, Jos geeft al veel informatie zie ik. Vaak laat Ziggo het signaal erop staan dus kan je er nog gebruik van maken. Als het signaal eraf is gehaald heb je er niet zoveel meer aan. Maar zoals Jos ook aangeeft, het aansluitpunt zelf kan je het beste wel laten zitten. Zijn je vragen daarmee beantwoord?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Multatuli, dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Anders weet je ons te vinden! 🙂
Ik zou hier mocht @Multatuli het lezen de tip willen geven de coax kabels die nu in het huis liggen te vervangen voor utp kabels of indien er ruimte voor is de utp ernaast te leggen altijd beter dan een DVS.

Reageer