Analoog tv signaal

• 6 februari 2015
  • 4 reacties
  • 4941 keer bekeken

Kan ik analoge tv signaal ontvangen? Ik wil namelijk tv programma's op een dvd-recorder opnemen. Deze recorder kan geen digitaal signaal opnemen.

4 reacties

Reputatie 7
KPN heeft geen analoog tv-signaal.

Ik heb mijn dvd/hdd-recorder daarom met scart verbonden met de ontvanger. Scart is het enige analoge wat kpn heeft. Dus niet via UHF antenne signaal.

Nadeel is wel dat timer opnamen niet mogelijk zijn, Want de tv-ontvanger gaat automatisch na 8 uur niet bedienen uit. Dit is om bandbreedte te besparen.

En je kunt alleen opnemen "waar je naar kijkt".

Je kunt proberen of er nog analoog signaal uit je kabelaansluiting komt. Dat wil nog wel eens niet afgesloten zijn ;)

Reputatie 7
Badge +19
Basvanamsterdam schreef:
Kan ik analoge tv signaal ontvangen? Ik wil namelijk tv programma's op een dvd-recorder opnemen. Deze recorder kan geen digitaal signaal opnemen.
Dat hangt ervan af in welk gebied je woont.

Zit je in het UPC gebied dan kun je gewoon analoog van UPC ontvangen.

UPC laat n.l. het analoge signaal gewoon staan, dit kun je dus ten alle tijde vrij ontvangen.
Aan je naam te zien woon je in Amsterdam? Dat is geloof ik Ziggo, ik weet niet of Ziggo het ook doet, maar het blijft het proberen waard natuurlijk.

Reputatie 7
huistijger schreef:UPC laat n.l. het analoge signaal gewoon staan, dit kun je dus ten alle tijde vrij ontvangen.

Dat klopt niet helemaal. Mijn moeders UPC is nog geen jaar na haar overstap naar tv van kpn geheel afgesloten. Daar komt niets meer uit.

Het lijkt me ook raar, anders kan iedereen ook zomaar het ongecodeerde digitale pakket ontvangen.

Reputatie 7
Badge +19
PeterG schreef:
huistijger schreef:UPC laat n.l. het analoge signaal gewoon staan, dit kun je dus ten alle tijde vrij ontvangen.

Dat klopt niet helemaal. Mijn moeders UPC is nog geen jaar na haar overstap naar tv van kpn geheel afgesloten. Daar komt niets meer uit.

Het lijkt me ook raar, anders kan iedereen ook zomaar het ongecodeerde digitale pakket ontvangen.

Dan doen ze het dus niet constant.

Hier staat het al sinds april 2014 er nog steeds op en bij mijn vriendin al ...pak weg..... 6 a 7 jaar.

Kwestie van geluk hebben dus :D

Reageer