Beantwoord

Android TV app itvonline

• 4 oktober 2016
  • 18 reacties
  • 5419 keer bekeken

Hoi. Mijn vraag is eigenlijk heel eenvoudig: Komt KPN ook met een itvonline app voor Android TV boxes? Ik heb getracht met de reguliere tablet app het werkend te krijgen, dit is echter niet gelukt, de app werkt simpelweg niet.

Indien nee: Zijn er andere manieren om op een Android TV toch van digitale (!) tv te genieten als cordcutter?
icon

Beste antwoord door Erik_ 13 oktober 2016, 11:52

Ik heb een antwoord terug gekregen. Op dit moment ondersteunen we alleen de meest voorkomende besturingssystemen, toestellen en browsers voor interactieve tv. Dat betekent dat we op het gebied van Android ons richten op Android voor smartphone/tablet. Er wordt wel onderzocht of het uit kan om te investeren in een app die ook werkt voor een Android TV box, of rechtstreeks op een smart TV zelf. Dit onderzoek is nog niet afgerond (wanneer wel is ook niet bekend) dus helaas is op dit moment nog niet te zeggen of we daarmee aan de slag gaan, en zo ja, wanneer.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Kroellie, goede vraag! Er wordt niet expliciet voor Android TV boxen ontwikkeld. De app richt zich echt op smartphones en tablets. Hoewel het allemaal Android is, zal er wel wat verschil zijn in functies en features tussen de TV Box en smartphone/tablet. Ik verwacht dat het daarom niet werkt. Ik ga navragen of hier iets voor op de planning staat.
Reputatie 7
Als ik het goed begrepen heb, dan gaat de nieuwe ITV app chromecast ondersteunen. De nieuwe ITV app wordt momenteel door een pilotgroep getest.
@Erik_ Dank, ik ben benieuwd, het zou niet teveel moeite moeten kosten lijkt me.
@wjb Ik zou ook wel tester willen worden, enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Reputatie 7
...@wjb Ik zou ook wel tester willen worden, enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?Ik ben bang dat het inschrijven voor de pilot al geruime tijd niet meer mogelijk is. Overigens ondersteunt de nieuwe ITV app casting momenteel nog niet maar heb ik begrepen dat dit wel zal gaan komen.
Er zit natuurlijk ook nog een commercieel addertje onder het gras. Het betekent immers dat je op een derde, vierde, etc. TV vrij eenvoudig ITV kunt kijken zonder daar een TV ontvanger voor te moeten huren à €4,- per maand.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb een antwoord terug gekregen. Op dit moment ondersteunen we alleen de meest voorkomende besturingssystemen, toestellen en browsers voor interactieve tv. Dat betekent dat we op het gebied van Android ons richten op Android voor smartphone/tablet. Er wordt wel onderzocht of het uit kan om te investeren in een app die ook werkt voor een Android TV box, of rechtstreeks op een smart TV zelf. Dit onderzoek is nog niet afgerond (wanneer wel is ook niet bekend) dus helaas is op dit moment nog niet te zeggen of we daarmee aan de slag gaan, en zo ja, wanneer.
Is er al meer over bekend of en wanneer de app rechtstreeks op (android) smart tv's komt?
Ontzettend goede vraag. Ik heb de app op mijn Sony Bravia aan de praat gekregen, maar de besturing is allesbehalve fijn met afstandbediening. Ik gebruik daar vervolgens de afstandbediening app voor, maar ik zou het wel fijn vinden als de UI geschikt was voor afstandbediening zodat mijn bezoek ook TV kan kijken.
Ontzettend goede vraag. Ik heb de app op mijn Sony Bravia aan de praat gekregen, maar de besturing is allesbehalve fijn met afstandbediening. Ik gebruik daar vervolgens de afstandbediening app voor, maar ik zou het wel fijn vinden als de UI geschikt was voor afstandbediening zodat mijn bezoek ook TV kan kijken. Hallo Ruud, hoe heb je het voor elkaar gekregen op je Sony TV?
Met moeite, ik geloof ook niet op de juiste manier. Volgens mij had ik iets moeten doen met sideloaden, maar ik heb de APK los gedownload en geopend op de TV. Dan moet je wel installeren uit onbekende bronnen aanzetten.
Reputatie 7
Badge +30
Met moeite, ik geloof ook niet op de juiste manier. Volgens mij had ik iets moeten doen met sideloaden, maar ik heb de APK los gedownload en geopend op de TV. Dan moet je wel installeren uit onbekende bronnen aanzetten.
Ja dit kan, of via ADB de app installeren.
Is de app nu inmiddels al beschikbaar voor Android TVs? Als de app dan ook Live Channels (https://developer.android.com/training/tv/tif/index.html) ondersteunt dan zeg ik vandaag nog mijn huidige provider op!
Reputatie 7
Badge +30
Beide is een nee
Reputatie 7
Beide is een neeEr zal ook waarschijnlijk geen ITV app voor de Android TV gaan komen. Voor KPN zou dat commercieel natuurlijk ook niet echt handig zijn immers dit zou kanibaliserend werken op het aantal TV ontvangers die gehuurd worden. Het is al heel wat dat KPN "beloofd" heeft Chromecast te gaan ondersteunen.
Let op, de ITV app ondersteunt alleen HD in 720p en dat is de SD kwaliteit die via de TV ontvangers uitgezonden wordt.
Beide is een neeEr zal ook waarschijnlijk geen ITV app voor de Android TV gaan komen. Voor KPN zou dat commercieel natuurlijk ook niet echt handig zijn immers dit zou kanibaliserend werken op het aantal TV ontvangers die gehuurd worden. Het is al heel wat dat KPN "beloofd" heeft Chromecast te gaan ondersteunen.
Let op, de ITV app ondersteunt alleen HD in 720p en dat is de SD kwaliteit die via de TV ontvangers uitgezonden wordt.

Hoezo? Ik zit hier met smacht op te wachten. Ziggo heeft met haar dienst wel een app gemaakt voor de Android TV. Als je gewoon betaald voor je abonnement zie ik niet waarom we niet op deze ideale manier tv kunnen gaan kijken. Geen extra afstandsbediening meer nodig. Ze zouden er mij en vele anderen een groot plezier mee doen.
Reputatie 7
Het verdienmodel van KPN is gebaseerd op het aantal TV ontvangers waarop je je abonneert. Dat betekent helaas dat er geen app voor Android TV komt waarmee HD kwaliteit gekeken kan worden immers dat zou kunnen betekenen dat er minder TV ontvangers geabonneerd worden. Ook bij ons zouden er dan twee (van de drie) TV ontvangers uit gaan en dat zou voor KPN dus leiden tot €10,- minder inkomsten per maand.
Nee, dan zal KPN eerst het verdienmodel moeten aanpassen van een abonnement per ITV ontvanger naar een abonnement voor N simultane TV streams.
SD kwaliteit kan je straks overigens met de nieuwe iTV app op Android telefoon/tablet, iPhone of iPad gewoon naar jouw Android televisie casten, daar heb je geen specifieke app voor nodig.
Het verdienmodel van KPN is gebaseerd op het aantal TV ontvangers waarop je je abonneert. Dat betekent helaas dat er geen app voor Android TV komt waarmee HD kwaliteit gekeken kan worden immers dat zou kunnen betekenen dat er minder TV ontvangers geabonneerd worden. Ook bij ons zouden er dan twee (van de drie) TV ontvangers uit gaan en dat zou voor KPN dus leiden tot €10,- minder inkomsten per maand.
Nee, dan zal KPN eerst het verdienmodel moeten aanpassen van abonnement per ITV ontvanger naar abonnement voor N simultane TV streams.
SD kwaliteit kan je straks overigens met de nieuwe iTV app op Android telefoon/tablet, iPhone of iPad gewoon naar jouw Android televisie casten, daar heb je geen specifieke app voor nodig.

Goed punt. Maar daar tegenover zou ik het niet erg vinden als ik maandelijks een kleine bijdrage neerleg voor de app. Ik bedoel, waarom kan Ziggo dit dan wel? Het zou mooi zijn als dit een optie zou zijn. Mensen die liever een kastje hebben kunnen dan daarvoor kiezen. Vroeger konden we via de kabel tv kijken zonder extra apparaten, afstandsbedieningen etc etc. Waarom heb je daar tegenwoordig meerdere apparaten voor nodig? Dat klinkt meer als achteruit gaan.
Reputatie 7
Ik bedoel, waarom kan Ziggo dit dan wel?KPN kan dat natuurlijk ook, maar de vraag is of het commercieel wel verstandig is. Ik zie het dan ook nog niet zo snel gebeuren.
Ik vraag me ook af of die Android TV app van Ziggo 1080i (full-HD) gaat ondersteunen of dat de kwaliteit beperkt blijft tot 720p of zelfs nog lager.
Reputatie 7
Badge +29
Hallo @ccmvad, ik zie dat wjb al uitleg gegeven heeft. Daarnaast heb ik ook navraag gedaan en het staat inderdaad nog niet op de agenda voor de komende maanden. Of er plannen voor daarna zijn, is me nog niet bekend! Zodra we iets concreets weten, zullen we dit natuurlijk op het forum laten weten.

Reageer