Beantwoord

Android TV zonder tv-ontvanger

  • 5 February 2019
  • 14 reacties
  • 2738 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een Sony TV met Android TV. Is het mogelijk KPN TV te kijken via Android op deze TV zonder dat ik een HD-TV ontvanger nodig heb?
icon

Beste antwoord door PeterG 5 February 2019, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Nee, niet direct. De Android app ondersteunt alleen tablets en smartphone's.
Wat wel kan is met een Chromecast (die steek je in een HDMI ingang van je tv). Sommige TV's hebben zelf al Chromecast aan boord.
Je kunt het daarmee streamen v.a. je tablet of smartphone. En dus in the end zonder tv-ontvanger op de tv kijken. Kwaliteit is wel minder dan met tv-ontvanger. Die is 1080i. De streams in de app zijn maximaal 720p. Ook zijn er minder zenders beschikbaar dan via de ontvanger. En de ontvanger is véél sneller te bedienen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Sjoerd12345678. Dit kan dus alleen door te gaan casten naar jouw tv. Ik heb ook een Sony (Bravia) en daar zit Chromecast ingebouwd. Wellicht ook op jouw tv? Dan kan je dus de iTV openen, een stream starten, en dan het casticoontje selecteren.
Hallo @Paul_ ,
ik kreeg gisteren bericht van Sony dat Android binnenkort opgewaardeerd wordt naar 8.0.
Dit geldt voor Sony tv's modeljaren 16, 17 en 18.
Ik heb de update handmatig binnengehaald en via USB op de TV geïnstalleerd.
Misschien is dit een leuke tip voor je, is de tv weer mooi bij.☺️
Reputatie 4
Badge +1
Je kunt eventueel ook proberen de iTV app te sideloaden, al zul je wel iets van een muis of airmouse moeten gebruiken om door de menu's te navigeren.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Paul_ ,
ik kreeg gisteren bericht van Sony dat Android binnenkort opgewaardeerd wordt naar 8.0.
Dit geldt voor Sony tv's modeljaren 16, 17 en 18.
Ik heb de update handmatig binnengehaald en via USB op de TV geïnstalleerd.
Misschien is dit een leuke tip voor je, is de tv weer mooi bij.☺️

@Jan-D: en dat werkt ook voor een Sony tv die iets ouder is? Mijne komt uit 2015 namelijk. En ik wil niet dat heel traag wordt natuurlijk. Op dit moment werken gelukkig alle apps etc. prima. Dank voor de tip! :)

Je kunt eventueel ook proberen de iTV app te sideloaden, al zul je wel iets van een muis of airmouse moeten gebruiken om door de menu's te navigeren.
Dit heb ik met de nieuwe app nog niet voorbij zien komen hier. Ben wel nieuwsgierig of dat werkbaar is...
Hallo @Paul_ ,
dan zou je even op de website van Sony moeten kijken of er voor jouw specifieke model/type een update beschikbar is i welke vorm dan ook.
Succes.☺️
Reputatie 4
Badge +1
@Paul_
Ik gebruik de iTV app nou al pakweg een week of 2 op mijn Nvidia Shield TV, en behalve de noodzaak voor een airmouse (welke ik voor weinig heb gekocht) en dat navigatie in portret modus is, vindt ik het best werkzaam.
Het zou fijner zijn als KPN een iTV app zou uitbrengen die beter werkt met Android TV, maar ja...
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_

Ik gebruik de iTV app nou al pakweg een week of 2 op mijn Nvidia Shield TV, en behalve de noodzaak voor een airmouse (welke ik voor weinig heb gekocht) en dat navigatie in portret modus is, vindt ik het best werkzaam.

Tof, dank voor de reactie. Vind het altijd leuk om dat soort dingen te lezen. Ook omdat ik dit soort dingen niet echt kan adviseren aan klanten.

Het zou fijner zijn als KPN een iTV app zou uitbrengen die beter werkt met Android TV, maar ja...

Wat niet is, kan nog komen. 🙂
I own a Sony TV with Android TV. Is it possible to watch KPN TV via Android on this TV without needing an HD TV receiver?

I
No, Android TV is not supported.

You can use a Chromecast to stream from de ITV-app to a TV (max. 720p).
Or use a settopbox (from KPN) to watch TV in the best quality of 1080i.
@Paul_

Ik gebruik de iTV app nou al pakweg een week of 2 op mijn Nvidia Shield TV, en behalve de noodzaak voor een airmouse (welke ik voor weinig heb gekocht) en dat navigatie in portret modus is, vindt ik het best werkzaam.
Het zou fijner zijn als KPN een iTV app zou uitbrengen die beter werkt met Android TV, maar ja...


hey hallo,

ik bezit ook een Nvidia shield, maar ik krijg de iTV app hier niet lekker op draaiend. Heb je tips? Of hoe heb jij dit gedaan?

Ik ben in het bezit van een Sony TV met Android TV. Is het mogelijk KPN TV te kijken via Android op deze TV zonder dat ik een HD-TV ontvanger nodig heb?

Leuk dat kpn zoals gewoonlijk weer eens achter de feiten aanloopt.. Gemiddeld gezien staat Nederland in de top 5 van streamen maar kpn en Ziggo blijven achter door geen gebruik te maken van verschillende android applicaties omdat ze " denken geld te verliezen ". Terwijl er meer Nederlanders over gaan op Android tv.. Gemiste kans.. DENK NA EN DOE ER IETS AAN KPN.......

Hallo @smokinggohan , het ligt denk ik iets genuanceerder.

KPN heeft eerst een app voor de Samsung uitgebracht, nu deze week een app voor de LG en, met jou, hoop ik binnenkort ook voor andere tv-merken, o.a. Sony en Philips en overige merken met Android software.

 

Reputatie 7

Ik ben in het bezit van een Sony TV met Android TV. Is het mogelijk KPN TV te kijken via Android op deze TV zonder dat ik een HD-TV ontvanger nodig heb?

Leuk dat kpn zoals gewoonlijk weer eens achter de feiten aanloopt.. Gemiddeld gezien staat Nederland in de top 5 van streamen maar kpn en Ziggo blijven achter door geen gebruik te maken van verschillende android applicaties omdat ze " denken geld te verliezen ". Terwijl er meer Nederlanders over gaan op Android tv.. Gemiste kans.. DENK NA EN DOE ER IETS AAN KPN.......

Waarom is blijkbaar iedereen bereid om stevig in te boeten op kwaliteit.

De functionaliteit en beeldkwaliteit van de smart TV app van KPN is toch echt beduidend lager dan TV kijken via een TV ontvanger. Dat is natuurlijk ook volstrekt logisch want anders zullen de inkomsten stevig onderuit gaan. Stel dat de functionaliteit en beeldkwaliteit gelijk zou zijn aan die van een TV ontvanger, dan betekent dat dat er bij ons 2 TV ontvangers uit het contract gehaald zullen worden en dat wij dus per maand €10,- minder zullen betalen aan KPN. 

 

Als je op een Android TV wilt zien wat de beeldkwaliteit is van de smart TV app is, cast dan eenvoudig een uitzending met de iTV app vanaf jouw telefoon of tablet naar jouw Android TV. Je kijkt dan naar exact dezelfde TV stream als die door de smart TV app gebruikt wordt.