Beantwoord

App Disney plus installeren op tv

  • 23 December 2019
  • 7 reacties
  • 80559 keer bekeken

Kunt u mij vertellen hoe ik een app op mijn tv kan zetten?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PeterG 23 December 2019, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Allereerst moet het natuurlijk een Smart-TV zijn.

Disney+ heeft app's beschikbaar voor Sony, Philips, Sharp, LG en Samsung. In alle gevallen moet je tv niet ouder zijn dan productiejaar 2016.

Open het Smart-menu van je tv (niet met de afst.bed. van KPN, maar met die van de TV). Ga naar de app-store. Daar staat de app klaar om toe te voegen indien je toestel geschikt is. Anders vind je 'm niet. Geen app in de store? dan is je tv niet geschikt.

Je kunt Disney+ ook streamen v.a. je smartphone of tablet naar je televisie. Dit kan met Chromecast. Een Chromecast is geschikt voor elke televisie met HDMI. Bv. deze in de KPN shop.

Lees ook hier over de “ontvangst” van Disney.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Peerke62 Welkom hier op het KPN Forum en mooi om te zien dat Peter je al een uitgebreid antwoord heeft gegeven. Heeft zijn reactie je vraag ook beantwoord? 

Beste,

kan de app ook op een Panasonic tv gedownload worden? Ik kom er niet uit nl.

 

bedankt alvast.

 

groeten,

Mariël

@MKP

Disney+ is (nog) niet beschikbaar op Panasonic televisies.

Dit vind ik op de ondersteuningspagina van Panasonic:

Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om de Disney Plus app op Panasonic tv’s (en Panasonic Blu-ray spelers) te installeren. Streaming is vooralsnog uitsluitend mogelijk via smart phones, tablets, computers en (geselecteerde) media boxen. Of de app op termijn ook toegankelijk zal zijn via onze producten is op dit moment niet bekend.

Zodra je ‘m in de app-store van het smartmenu vind is ie beschikbaar op je televisie.

Vooralsnog zul je het kunnen doen met Chromecast (op een hdmi van je tv) van bijv. je tablet of smartphone.

Heb ook een vraag.kan je ook de Disney app bij je Kpn apps toevoegen 

@Big tuur .

Nee, je kunt niet zelf daar apps toevoegen. KPN dient een contract met Disney af te sluiten. Dit moet Disney ook willen natuurlijk (KPN wil wel).

Reputatie 3
Badge +3

@Big tuur.

Nee, je kunt niet zelf daar apps toevoegen. KPN dient een contract met Disney af te sluiten. Dit moet Disney ook willen natuurlijk (KPN wil wel).

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerkster van Disney+ en dat toevallig besproken, omdat ik die app ook graag toegevoegd zou krijgen in het KPN menu.

Deze medewerkster zei dat dit momenteel nog niet ingesteld is en ze wist ook niet of, en zo ja wanneer, dit wel ingesteld word.

Ze zei dat ik die wens als feedback op hun help centrum kon aangeven.

Dat heb ik dus gedaan op deze manier:

Ik heb een tijdelijk abonnement gehad op Disney+ en toen merkte ik dat Disney+ niet via de KPN tv ontvanger aan te roepen is. Bij Netflix kan dat wel. Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden dat dit in de nabije toekomst wel kan?
Dan kunnen mensen die een abonnement van KPN hebben, dit in hun abonnement laten opnemen en het dan via KPN betalen.

De medewerkster zei het een goed idee te vinden en verzekerde mij dat er naar gekeken word als je het op die manier kenbaar maakt.

 

Dus hopelijk komt de app alsnog (binnenkort) in het KPN menu.