Vraag

App interactieve TV werkt niet zoals het hoort

  • 4 May 2021
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik woon in postcode 8474. Vorig jaar een nieuwe LG oled gekocht. Sinds begin dit jaar is het een drama om programma's op te starten. Het gaat als volgt. TV wordt ingeschakeld, en KPN itv opgestart. In de mini beelden van alle TV stations is op de voorgeselecteerde geen geluid hoorbaar. In die situatie is het onmogelijk een TV station te selecteren. Het halve groene cirkeltje blijft maar draaien…...Alles weer uitgeschakeld, en weer opnieuw gestart. Dit tot 4 of 5 keer toe, en eindelijk lukt het. Ik wil graag dat dit asap wordt opgelost. Ik zie soortgelijke klachten wel meer in het forum. Ik begrijp dan niet dat er wel tijd en geld wordt besteed om de layout van de app aan te passen, en dat er m.i. weinig aandacht wordt besteed om de technische problemen echt op te lossen. TV is met een UTP aangesloten, rechtstreeks op het modem. Verder heb ik de app ook al eens opnieuw geinstalleerd. I


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @KlijnB01! Als ik je goed begrijp heeft de app vorig jaar prima gefunctioneerd, maar sinds begin dit jaar niet meer.  
Ik ben het met je eens. De app moet fatsoenlijk functioneren. Dit betekent, tv aan, app openen en gaan. Helaas is dit bij jou niet het geval en zoals je gelezen hebt ben je niet de enige. Ik zet graag jouw gegevens door naar de ontwikkelaars zodat zij hiermee aan de slag kunnen. 

Zij hebben de volgende informatie nodig:

  • Probleemomschrijving
    • Die heb je al gegeven. Keert dit probleem op exact dezelfde manier vaker terug?
  • Tijdelijke oplossing
    • Herstarten 4-5x Helpt dit slecht voor die keer dat je via de app tv kijkt of kun je weer een paar dagen vooruit? 
  • Modelnummer tv, bouwjaar en merk
    • LG (oled) heb je al genoemd. Bouwjaar 2020 of 2019? Alleen het modelnummer nog.
  • Voorbeeld datum dat het probleem optreed + tijdstip op de minuut dat zich dit voordeed
  • Abonnementsnummer of WAN IP adres

Zou je je klantgegevens kunnen invullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Postcode, huisnummer, klantnummer en abonnementsnummer is voldoende. Je mag het abonnementsnummer toevoegen aan ‘Persoonlijke opmerkingen’. Alle vakjes waar privé bij staat, zijn alleen inzichtelijk voor kpn-moderators. 

Ik hoor graag van je! 

 

Lisa, ik heb de gegevens in het profielaangepast. Hierbij antwoord op de vragen. 

  • Het probleem komt op dezelfde manier terug. Vanmorgen eerst was het bij de tweede inschakeling dat de zender te selecteren was.  Nu net nog een keer getest, en was het station bij de derde inschakeling te selecteren. In beide gevallen ging het om NPO 1, maar in principe is het onafhankelijk van de keuze. 
  • Probleem komt dagelijks voor, telkens als de TV opnieuw wordt ingeschakeld. 
  • LG OLED55CX6LA  bj 2020 
  • 6 mei 8.48uur deed het probleem zich ook voor. 
  • Klantnummer, op factuur**********

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Ik heb de gegevens doorgezet. Mocht ik een reactie ontvangen, dan laat ik het hier weten.