Beantwoord

App voor samsung tv

  • 27 April 2019
  • 15 reacties
  • 550 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Samsung tv gekocht waar de app van kpntv kijken op werkt.thuis doet deze het perfect maar ik wil hem voor op de camping.
Daar zegt ie dus geen internet verbinding. Ik koppel hem aan mijn telefoon maar ik heb vodafoon op mijn mobiel..werkt dus ook niet.
Nu zal ik wel niet slim wezen maar nu heb ik dus een tv die ik alleen thuis kan gebruiken.ik heb al 2 tv thuis zijn die ik via het vaste kastje kijk.
Mmisschien kpn een duidelijke uitleg voor mensen die hier nog niet zo gedreven mee zijn?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 April 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 3
Badge +2
De smarttv app werkt alleen op het thuisnetwerk...
Reputatie 7
Badge +21
Als de camping een KPN internetverbinding heeft dan zal het wel gaan werken.
Vodafoon gaat beslist niet werken.
Lijkt me overigens een heel gesleep om een TV mee te nemen naar de camping, is een tablet niet makkelijker?
Maar goed, dat is jouw keuze en doet aan je probleem niets af natuurlijk.
Hoi huistijger
Bedankt voor je reactie...we hebben tablet bij maar ons papa vind dat getuur op het schermpje niet zo fijn...zal eens kijken of ze kpn hebben daar.
Dan zal de aanschaf van een chromecast een overweging waard zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Dan zal de aanschaf van een chromecast een overweging waard zijn.
Ook dan is een KPN internetverbinding nodig.
Ja dat het net te lezen ko daar niet echt verder mee
Dan toch Digitenne. Als die app op een tablet draait moet deze toch gewoon kunnen worden gecast?
Reputatie 7
Als de camping een KPN internetverbinding heeft dan zal het wel gaan werken.
Nee, de iTV app op smart-TV's werken, zoals @Freuters1234 ook al terecht opmerkt, alleen op het thuisnetwerk.
Buitenshuis zal je de iTV app op telefoon, tablet of PC moeten gebruiken om via iTV te kunnen kijken. Beschik je over een wifi netwerk, dan kan je via wifi de uitzendingen casten naar een Android TV of een Chromecast zodat je toch op het "grote" scherm kunt kijken.

Dan zal de aanschaf van een chromecast een overweging waard zijn.Ook dan is een KPN internetverbinding nodig.
Nee, dat kan ook gewoon via een netwerk van een andere provider of met behulp van een routertje en 4G dongle of 4G tethering.


Zie ook dit bericht.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @Schoehuijsje!

Het is exact zoals @Freuters1234 en @wjb aangeven. De smart tv app kan alleen op het thuisnetwerk gebruikt worden, en de iTV app (met Chromecast functie) voor Android/iOS kan in de hele EU gebruikt worden. Dat laatste kan overigens ook als je https://www.interactievetv.nl/ gebruikt via Google Chrome.

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het graag.
hoi paul ik deel de wifi van mijn foon met de tv...ik heb vodafoon dus niks met kpn..thuis heb ik inderdaad interactievetv van kpn...ik heb niet veel verstand van een Chromecast nog nooit gebruikt ook😁maar als ik nou een abo neem van kpn op de mobiel zou het dan wel lukken?of ben ik nu te enthousiast?ik zou zo graag willen dat het werkt...zodat ik niet voor niks een nieuwe tv heb gekocht😊
sorry huistijger had jou bericht nog niet gezien...komt nu duidelijkheid
Reputatie 7
hoi paul ik deel de wifi van mijn foon met de tv...ik heb vodafoon dus niks met kpn..thuis heb ik inderdaad interactievetv van kpn...ik heb niet veel verstand van een Chromecast nog nooit gebruikt ook😁maar als ik nou een abo neem van kpn op de mobiel zou het dan wel lukken?of ben ik nu te enthousiast?ik zou zo graag willen dat het werkt...zodat ik niet voor niks een nieuwe tv heb gekocht😊
Het maakt niets uit of je mobiel abonnement van KPN of van Vodafone hebt.
Als je de app van jouw smart-TV wilt gebruiken, dan zal je een VPN verbinding moeten opzetten met jouw thuisnetwerk immers de app op jouw smart-TV werkt alleen als die TV via jouw thuisnetwerk met het iTV platform communiceert.
Met een Chromecast hoef je geen VPN te gebruiken, maar dan moeten jouw telefoon en de Chromecast in hetzelfde wifi netwerk zitten en moeten ze elkaar kunnen zien. Dan heb je zo'n routertje nodig zoals in mijn vorige bericht.
Reputatie 7
Badge +25
Meer uitleg over hoe een Chromecast werkt: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/wat-is-een-chromecast/

Je hebt dus, zoals wjb ook aangeeft, geen KPN mobiel abo nodig of iets dergelijks. Mocht je nog meer vragen hebben. stel ze gerust.
Oké ik lees mee, mag mijn tel abonnement van KPN verlengen en beschik thuis over tv en internet van KPN. Ik ben vrachtwagenchauffeur en wil graag een tv in mijn vrachtwagen. Nu kijk ik al via de itv app op mijn tablet onderweg door van mijn tel een hotspot te maken. Maar nu wil ik naar een groter scherm.
Gister las ik over de smart tv app die zou werken op Samsung tv's, ik dacht mooi, tv verbinden met de hotspot van mijn tel (lekkere grote internetbundel nemen met verlenging) en klaar. Nu lees ik dus dat dat niet werkt.
Ik heb al aan de chromecast gedacht maar vorige week vertelde een verkoper mij dat de chromecast niet werkt als hij in hetzelfde Wi-Fi netwerk zit als de itv app. Iemand een idee hoe dan wel??
Reputatie 7
Ik heb al aan de chromecast gedacht maar vorige week vertelde een verkoper mij dat de chromecast niet werkt als hij niet in hetzelfde Wi-Fi netwerk zit als de itv app.
Het woordje niet miste.

Iemand een idee hoe dan wel??

De oplossing staat een paar berichten terug.

Waarschuwing:
Je tablet communiceert dan dus via wifi en zal dus ook de beeldkwaliteitsinstellingen voor wifi gebruiken. Als je cast via de Chromecast, dan wordt altijd de hoogst mogelijke beeldkwaliteit gebruikt en dat kan een behoorlijke aanslag op de databundel betekenen.